Wææææ! Jeg skal på intervju i morgen!! *oppdatert*

Myggeline

Elsker forumet
Har jo søkt jobb i kommunen nå, og nå ringte de fra en skole her og vil ha meg på intervju i morgen tidlig kl halv 9!!

Skummelt!! Men jeg kjenner at jeg gleder meg litt også[:)] Men hva var det de bruker å spørre om på slike intervju igjen da?? Er lærer, for de som ikke har fått det med seg enda[;)]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå har jeg vært på intervju, og det gikk kjempebra[:)] Vi snakka vel i over en time, men det virka ikke så lenge...[;)] Jeg tror nok jeg blir tilbudt jobb der, så da er det bare å se om jeg hører noe fra den plassen som jeg jobba i fjor, før jeg bestemmer meg[;)]
Det virket veldig hyggelig å jobbe der og jeg får jobbe på småtrinnet hvis jeg får jobben der. Og det er jo det jeg vil[;)] Spennende tider fremover nå i allefall[:)]

ååå lykke til[:D] det går sikkert kjempe fiiint[:D][:D][:D]

Lykke til!!! Så spennende!!!!!!!!!

Da går sikkert knakandes flott!
LYKKE TE[:D][:D]

Så spennende, masse lykke til [:D]

Er lærer selv, og i jobbintervjuet mitt så ble jeg spurt om følgende ting:

-Hvordan ser jeg den perfekte skolen for meg
-Hva syns jeg om skolens handlingsplan
-Hvordan er jeg som en klasseleder
-Hva er mine sterke og svake sider

Det er iallefall noen spørsmål jeg husker jeg fikk... er to år siden, så har glemt litt. + at jeg har bare vært på det ene jobbintervjuet da jeg var allerede kjent på den skolen (hadde vært vikar i 8 mnd før intervjuet, så de kjente meg jo godt...så de kom vel med alle spørsmål til meg som andre de intervjuet, men de hadde nok bestemt seg på forhånd at jobben var min)

MASSE LYKKE TIL!!! [:D]Og ikke glem at du må spørre dem litt spørsmål også om skolen om du ikke kjenner den så godt, da viser du jo positiv interesse.

(Kan jeg spørre hvor ca på østlandet du skal på intervju, om du vil ikke si akkurat sted...kanskje fylke?)

Å så spennende [:)] Lykke til!

Jeg er også lærer. Da jeg var på intervju var det et gruppeintervju. Drit skummelt. Vi var 8 stk som satt i en halvsirkel rundt, rektor, assrektor, sosiallærer, inspektør, en fra utdanningsforbundet, klubblederen ++

Vi fikk sp om hva vi annså som bra klasseledelse, våre private interesser, hvilke fag vi foretrakk å undervise i, hva vi mente var godt skole-hjem samarbeid osv.

Lykke til.

ORIGINAL: Sympatia

Er lærer selv, og i jobbintervjuet mitt så ble jeg spurt om følgende ting:

-Hvordan ser jeg den perfekte skolen for meg
-Hva syns jeg om skolens handlingsplan
-Hvordan er jeg som en klasseleder
-Hva er mine sterke og svake sider

Det er iallefall noen spørsmål jeg husker jeg fikk... er to år siden, så har glemt litt. + at jeg har bare vært på det ene jobbintervjuet da jeg var allerede kjent på den skolen (hadde vært vikar i 8 mnd før intervjuet, så de kjente meg jo godt...så de kom vel med alle spørsmål til meg som andre de intervjuet, men de hadde nok bestemt seg på forhånd at jobben var min)

MASSE LYKKE TIL!!! [:D]Og ikke glem at du må spørre dem litt spørsmål også om skolen om du ikke kjenner den så godt, da viser du jo positiv interesse.

(Kan jeg spørre hvor ca på østlandet du skal på intervju, om du vil ikke si akkurat sted...kanskje fylke?)
Takk for tips! Både til deg og Spent og nervøs[:)][:)]
Jeg skal på intervju på en skole i Oppegård kommune[:)]

Lykke til!
Det går nok kjempe bra :)

Tusen takk alle sammen!
Har sittet og lest litt på skolens handlingsplan nå, og jeg kjenner at jeg faktisk gleder meg til å begynne å jobbe igjen[:)] Jeg stortrives som lærer og er veldig glad for det yrket jeg har valgt. Så da blir det nok litt lettere å skulle levere gullet i barnehage til høsten[;)]

Kryss fingrene for meg i morgen kl halv 9 da[;)]

Gpdt du har det sånn. Jeg vurderer å søke meg bort fra lærerjobben. Gruer meg veldig til å begynne igjen. Aner ikke hvordan jeg skal få til å hente i barnehage kl 16. Jeg kan telle på to hender de gangene jeg gått fra jobb før kl 18, på 4 år. Jeg lider av "flink pike" syndromet og kan fint jobbe døgnet rundt. Det går ikke nå med snuppa, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til.

Krysser alt som kan krysses for deg.

ORIGINAL: Myggeline

Tusen takk alle sammen!
Har sittet og lest litt på skolens handlingsplan nå, og jeg kjenner at jeg faktisk gleder meg til å begynne å jobbe igjen[:)] Jeg stortrives som lærer og er veldig glad for det yrket jeg har valgt. Så da blir det nok litt lettere å skulle levere gullet i barnehage til høsten[;)]

ORIGINAL: Spent og nervøs

Gpdt du har det sånn. Jeg vurderer å søke meg bort fra lærerjobben. Gruer meg veldig til å begynne igjen. Aner ikke hvordan jeg skal få til å hente i barnehage kl 16. Jeg kan telle på to hender de gangene jeg gått fra jobb før kl 18, på 4 år. Jeg lider av "flink pike" syndromet og kan fint jobbe døgnet rundt. Det går ikke nå med snuppa, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til.

ORIGINAL: Myggeline

Tusen takk alle sammen!

Tror nok man må lære seg at ting ikke alltid kan være perfekt, men godt nok. Og at man må lære seg å prioritere de tingene som er viktig, slik at man får brukt tida si på det. Nå har jo ikke jeg vært kontaktlærer enda, så det har nok mye og si for at jeg ikke føler på den tidsnøden i så stor grad som deg... Men jeg er enig at mye kunne vært annerledes i det norske skolesystemet ang. arbeidsmengde og ressurser! Håper jo at politikerne skal se at det er systemet det er noe galt med og ikke lærerne...

Jeg er også lærer. Da jeg var på intervju var det et gruppeintervju. Drit skummelt. Vi var 8 stk som satt i en halvsirkel rundt, rektor, assrektor, sosiallærer, inspektør, en fra utdanningsforbundet, klubblederen ++

Vi fikk sp om hva vi annså som bra klasseledelse, våre private interesser, hvilke fag vi foretrakk å undervise i, hva vi mente var godt skole-hjem samarbeid osv.

Lykke til.

Ååå herregud så scary... i mitt intervju var det bare klubbleder og rektor...og så kjente jeg jo de fra før.. Syns det var skummelt nok jeg...

Hvilke trinn har du jobbet på da? Jeg opplevde noe av det samme som deg da jeg jobbet på småtrinnet, men no jobber jeg på ungdomstrinnet og opplever at det er mye mindre arbeid enn småtrinnet. Uansett så tror jeg at jeg fint kunne vært ferdig på jobb klokken 16 på småtrinnet om ikke det flink pike greiene hang over meg...og om jeg gav blaffen i blikkene til kollegaene når jeg gikk hjem 15.55...Stenger bhg hos deg klokken 16? Det var da litt VEL tidlig egentlig... søkt på bhg som stenger 17 jeg selv om jeg og mannen oftest slutter klokken 16...

Myggeline her skal det krysses alt som kan krysses...

Jeg har mellomtrinnet. Gikk ut med 7.klasse før permisjonen startet. Vet ikke hvilket trinn jeg skal begynne med til høsten. Osloskolen er en del tøffere å jobbe i enn andre kommuner. (Har jobbet 1,5 år i en annen kommune/fylke og har mange venner i samme yrke rundt om i landet) Barnehagene vu har søkt på stenger kl 17, men man skal ikke la en ettåring være så lenge i barnehage. Jeg må hente for sambo må være på jobb til kl 17.  Har snakket med utdanningsforbundet. Jeg jobber på en skole i et svært høyt sosiodemografisk område der foresatte, skolen og elever har veldig store krav. Jeg har aldri greid å prioritere fordi alt er like viktig i mine øyne. Da jeg kontaktet utdanningsforbundet fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta med arbeidet hjem om kveldene. Jeg har lyst på en 8-4 jobb, som er ferdig kl 4. Hadde sikkert kjeda meg i hjel, men heller det enn å jobbe seg i hjel. 

Masse lykke til på intervjuet i dag!! [:)]

Da har jeg vært på intervju. Oppdatert i første innlegg[:)]

Back
Topp