WÆÆÆÆÆH!!!! Nei, dette var jeg ikke forberdt på

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
Som sikkert noen av dere har fått med dere, så har jeg søkt om b.hageplass fra høsten av..Fikk nå tlf fra barnehagen om at de har plasser NÅ! Dvs, når vi flytter 3 april, så kunne han evt begynt etter påske! Det hadde jo vært ypperlig at han hadde begynt FØR vi får den lille..MEN ALLEREDE????[&:][&:][&:]
Vet ikke om jeg er klar for dette jeg...Huff, nå begynner jeg snart og gråte..
Skal ringe dem opp igjen imorgen om han skal begynne etter påske i stedet for august...
Råd??

Jeg ville ikke tatt plassen nå. Jwg er av dem som mener ungene har det best hjemme de første årene, for så å begynne gradvis i barnehagen ved 3 års alder[;)]

Alle mine er hjemme 3 dager i uka. Eldstemann har 2 dager i bhg. Ikke noe problem med baby og større barn samtidig. Dagene vi har bhg kan faktisk være mer slitsomme fordi vi da må ut alle mann for å kjøre og hente.[:)]

Lykke til med valget[:)]

Lukas har nettopp begynt nå, funker veldig bra, og jeg ser jo at han liker det for han lyser opp hver morra når vi kommer inn i barnehagen. Jeg har full plass til han, men bruker bare 3 dager i uka siden jeg ikke har jobb. Du behøver jo ikke å ha han der hver dag, og han behøver jo heller ikke å være der hele dagen[:)] Ville nok ikke tatt sjansen på å si neitakk og så har de kanskje ikke noen plass til han til høsten...

ORIGINAL: maoam

Jeg ville ikke tatt plassen nå. Jwg er av dem som mener ungene har det best hjemme de første årene, for så å begynne gradvis i barnehagen ved 3 års alder[;)]

Alle mine er hjemme 3 dager i uka. Eldstemann har 2 dager i bhg. Ikke noe problem med baby og større barn samtidig. Dagene vi har bhg kan faktisk være mer slitsomme fordi vi da må ut alle mann for å kjøre og hente.[:)]

har alltid sagt det samme selv, men jeg merker han trenger det nå..Men har alltid sagt fra rundt 2 års alderen er det ok, men ikke før..Og nå blir det jo evt før...[8|]

ORIGINAL: lene78

Kom igang du - pris deg lykkelig over at du har fått bhg plass!
Når dden lille kommer får dere tid for dere selv og du får mer overskudd til elste mann når han er hjemme!

Signere.. du detter nok nedover på lista om du sier nei...

ORIGINAL: Iny

La han starte.
Da er han tilvendt FØR lillen kommer, så slipper du mye styr i august med to barn.
Kan jo ta litt tid før han blir vant til barnehagen, så er jo godt å vite at når babyn kommer så gleder storebror seg til å gå i barnehagen å treffe 'vennene' sine[:)]

Min startet nå på januar, 3 mnd etter lillebror kom.
Hadde jeg ikke hatt mormor til å passe lillbror, så hadde tilvenningen tatt lengre tid.

ja er det jeg og tenker..er jo kjempegreit hvis han begynner nå..Da føler han heller ikke at han blir plassert bort når mini kommer..Men skal uansett ikke ha ham fulltid..Det vil jeg ikke:) tenkte rundt 3 dager i uka,slik at han kan begynne rundt 8-9 ta, så kommer han hjem sammen med pappan i 3-4 tia;)

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Ta plassen nå. Han har godt av det, du også.

Dessuten, det er mer "traumatisk" for en unge å bli dytta i bhg rett etter at den nye babyen har kommet......de kan føle at de blir sjøvet til side til fordel for den nye babyen. Nå har han muligheten til en lang og myk tilvenning, han kan ha kortere dager, kanskje fri noen dager også.....

En annen ting, bhg er ingen styggedom, de har så uendelig stort utbytte av å gå der. Og du vil ha mye mer overskudd til han og den nye babyen.....

enig med deg... [:)]

Dessuten, det er mer "traumatisk" for en unge å bli dytta i bhg rett etter at den nye babyen har kommet......de kan føle at de blir sjøvet til side til fordel for den nye babyen. Nå har han muligheten til en lang og myk tilvenning, han kan ha kortere dager, kanskje fri noen dager også.....

En annen ting, bhg er ingen styggedom, de har så uendelig stort utbytte av å gå der. Og du vil ha mye mer overskudd til han og den nye babyen.....

ja er slikt jeg og tenker...Har alltid villet vært hjemme med han lengst mulig, men merker at han ville hatt godt av det nå.

Jeg ville ikke tatt plassen nå. Jeg er av dem som mener ungene har det best hjemme de første årene, for så å begynne gradvis i barnehagen ved 3 års alder[;)]

takk for svar alle sammen[:)] skal snakke med sambo ikveld, så får vi se[:D]

Kjør på.
 Si ja takk den plassen..

Takk ja du!
Tipper dere vil ha godt av det alle sammen [:)]
Og du har jo mulighet til å ha korte dager eller mer fri i starten, går så fint så!!!

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

har alltid sagt det samme selv, men jeg merker han trenger det nå..Men har alltid sagt fra rundt 2 års alderen er det ok, men ikke før..Og nå blir det jo evt før...[8|]

jeg synes ikke 1åringer MÅ ut i barnehage...men det er mange som faktisk trenger det! Livet hjemme blir faktisk for lite utfordrende. Min erfaring er at 2 år er perfekt for de fleste unger, men 3 år er for sent. Mange 3åringer sliter max med å få venner og hele den sosiale biten + at de henger etter med forskjellige ting. men de gjelder ikke alle altså! bare så det er sagt[;)]
Skjønner bare ikke hvordan man kan si at alle unger har det best hjemme tom 3 år, for det stemmer IKKE![;)]

Min sønn og jeg hadde ALDRI taklet å gå hjemme lengre enn til han var 1 år, han var klekkende klar [:)] og det var jeg også!
Så man må jo se litt ann på barnet også, og jeg er helt enig at de fleste barn burde starte i bhg før de er 3 år..

ta den og nyt at du har tid til å bruke goood tid på tilvenningen... du kan levere seint og hente tidlig og holde han hjemme noen dager alt etter formen din...

signerer mtf der

ORIGINAL: lene78

Kom igang du - pris deg lykkelig over at du har fått bhg plass!
Når dden lille kommer får dere tid for dere selv og du får mer overskudd til elste mann når han er hjemme!

Back
Topp