Vurdert influensavaksine?

F-40425073

Flørter med forumet
Noen av dere som vurderer influensavaksine i år? Sist jeg hadde, brakk jeg to ribbein av hosting, samt hadde så lavt blodtrykk at jeg besvimte relatert til lavt inntak av mat og vann. Bør jo ikke være et spørsmål for min del :facepalm:

Noen av dere som vurderer influensavaksine i år? Sist jeg hadde, brakk jeg to ribbein av hosting, samt hadde så lavt blodtrykk at jeg besvimte relatert til lavt inntak av mat og vann. Bør jo ikke være et spørsmål for min del :facepalm:
Aldri hatt influensa i hele mitt liv. Men fastlegen min anbefalte meg å ta det etter uke 12, at jeg bare skulle møte opp på legekontoret så fikk jeg den. Så får vel kanskje gjøre det :happy:

Tok den i sist svangerskap og tar den når jeg kan i dette også. :happy:

Jeg skal ta den. Jobben setter opp sammen med bedriftshelsetjenesten, så jeg tenkte jeg bare skulle møte opp der. Da er jeg 14+3, så satser på at det er godt nok innafor 2. trimester.

Jeg har også tenkt å ta den når jeg kommer over i 2. trimester! Ikke vits i å risikere å få influensa med de komplikasjonene det kan medføre for baby ❤️

Jeg skal ta den.
Tok den i forrige svangerskap også, etter at jordmor anbefalte det og jeg leste om det.
Aldri tatt den ellers i livet.

Tar den når jeg kommer i andre trimester, ja. Jobber i helsevesenet, så får den gjennom jobb og hadde tatt den uansett, men vanligvis tar jeg den for pasientene skyld.

Den skal jeg ta når jeg er kommet til 2. Trimester. Tørr ikke å risikere å ikke ta den
Jeg må forhøre meg om covid oppfriskende vaksine også. Jordmor var ikke sikker på hvor lenge den ville dekke. Er lærer så har alltid mange som får alt av sykdommer rundt meg.

Jeg tror ikke jeg kommer til å ta den
Det er selvfølgelig opp til deg, men har du lest det som står på FHI?(link under) Jeg har møtt flere gravide som ikke har visst at både den gravide og fosteret har høyere risiko for komplikasjoner hvis man får influensa og særlig i år når de regner med at flere vil bli syke. Godt å ha god informasjon når man må ta valg.
https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/kunnskapsgrunnlag/gravide/

Det er selvfølgelig opp til deg, men har du lest det som står på FHI?(link under) Jeg har møtt flere gravide som ikke har visst at både den gravide og fosteret har høyere risiko for komplikasjoner hvis man får influensa og særlig i år når de regner med at flere vil bli syke. Godt å ha god informasjon når man må ta valg.
https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/kunnskapsgrunnlag/gravide/
Hos meg er det en kombinasjon av sprøyteskrekk og dårlige reaksjoner på vaksiner som gjør det, tok ikke i forrige svangerskap heller. Men det er bra du nevner hva som kan skje :happy:

Back
Topp