Vurderer søskenvogn, men er det verdt å bruke pengene på?

curlyfox

Blir kjent med forumet
Hei godtfolk,
Vi er gravide igjen og skal få et lite nurk i slutten av juni; noe som gjør at det blir 2 år og 7 måneder mellom eldste dattera og bebis. Hun kan jo gå selv, men vi bor i Oslo og lurer på om det er lurt å kjøpe søskenvogn? Noen som har erfaring med søskenvogn med søsken som har mer enn 2,5 år mellom dem? Alternativ er jo å bære minsten i sjal/sele mens eldste sitter i vogn på vei opp til barnehagen.

Hva syns dere? Vi står litt fast, her.. :)
 
Hadde akkurat samme aldersforskjell [emoji4] kjøpte ikke søskenvogn, men søskenbrett ellers bar jeg lillebror i sjal og hun i vogn når hun var sliten. Bor og i Oslo [emoji4]
 
Bor også i Oslo.
1 år og 10 med mellom de to første, 2 år og 4 md mellom nr 2 og 3.

Vi kjøpte ikke vogn. Fordi det var vanskelig nok å komme seg rundt med en.
Men vi hadde en city jogger som viste seg å fungere bra fordi toåringen kunne sitte på fotbrettet rett over forhjulet om han var sliten i bena. Kom jeg i barnehagen med dypvogna måtte det bare ta den tiden det trengte å ta.
Jeg var enig meg meg selv om at vi skulle kjøpe søskenvogn om behovet ble reelt, men det ble det aldri....
 
Har ikke hatt søskenvogn (2 år og 3mnd mellom dem), bruker bæretøy på en :)
 
Vi bor i en annen storby, og kjøpte søskenvogn. Er 2 år og 4 mnd i mellom mine, den er masse i bruk. Naboen vår kjøpte nettopp, der er eldste snart 4 år...(det synes jeg dog er for sent)..
 
Er ca 2år mellom våre, kjøpte ikke da storebror nekter å sitte i vogn. Har heller investert i en toddlersele for de gangene han er for sliten til å gå selv
 
Ville sett an behovet. Og brukt da sjal i mellomtiden hvis ikke det er søskenbrett på vognen :)
 
Vi kjøpte ikke søskenvogn, men søskentrille. Og den har blitt brukt mye på reiser, kjøpesentre og til/fra barnehagen . Ellers hadde vi også ståbrett . 2år og 2mnd mellom.
 
Vi kjøpte kun ståbrett. Min nr 2 ble født januar 16 og da brukte vi søskensete frem til snøen ble borte. Svigermor hadde tvilling vogn men den ble kun brukt en gang.
 
Vi har den aldersforskjellen mellom de eldste. Kjøpte ikke søskenvogn da. Mellom de 2 minste skiller det 17 mnd. Hadde aldri klart oss uten med dem [emoji1]
 
Hei godtfolk,
Vi er gravide igjen og skal få et lite nurk i slutten av juni; noe som gjør at det blir 2 år og 7 måneder mellom eldste dattera og bebis. Hun kan jo gå selv, men vi bor i Oslo og lurer på om det er lurt å kjøpe søskenvogn? Noen som har erfaring med søskenvogn med søsken som har mer enn 2,5 år mellom dem? Alternativ er jo å bære minsten i sjal/sele mens eldste sitter i vogn på vei opp til barnehagen.

Hva syns dere? Vi står litt fast, her.. :)

Henger meg på denne, for gutten vår er såvidt 3 år når han blir storebror [emoji5] men han vil jo helst bli båret på [emoji85]
 
Vi kjøpte søskenvogn, og den ble kjempe masse brukt :) Eldste var 19 mnd når mellomste ble født , og han nektet å sitte i bæresele eller stå på ståbrett og ville bli bært så i lengden gikk ikke det :rolleyes: Nå har i fått ei liten en til, og da er vognen grei å bruke til han og mellomste :)
 
2 år og 2 mnd. Mellom våre. Ikke hatt bruk for søskenvogn. De brukte hver sin vogn da vi var i dyreparken i sommer og jeg og mannen trillet hver vår vogn. Ellers har jeg brukt bæresæle til yngste, eller så har eldste gått selv.
 
11 mnd mellom mine, og jeg hadde ikke klart meg uten :) Men din eldste er en del større enn min var da.. Hadde sett ann :)
 
Har hatt søskenvogn to ganger.
22 mndr. mellom og 2,5 år mellom. Hadde ikke klart oss uten da den eldste fremdeles sov på dagtid.
 
Hva med søskenbrett hvor d er muligheten for å sitte også? [emoji4]
 
Tenker det kommer an på eldste. Er hun glad i vogn, eller liker best å gå selv? Går dere mye? Lengre strekninger? Er det ofte en av dere voksne kommer til å være ute med begge to?
Hva med levering i bhg? Går dere? Langt?
Noe å tenke igjennom hvertfall og man må jo heller ikke kjøpe før fødsel, kan kan kjøpe om man ser behovet.

Hadde det hvert her hos oss, måtte vi hatt søskenvogn. Vi går mye, gjerne lenge turer pga hund, og guttungen elsker vogna si. Går også mye selv, men koser seg veldig i vogna.
 
Back
Topp