Vurderer å ta en pause

EvigOptimistBareLittPessimist

Blir kjent med forumet
hei.
Noen her som har sagt fra seg plassen sin for neste forsøk, for å innhente kjæreste stemningen hjemme?:)

Dette med prøving gjør jo noe med enn selv og forholdet. Vi har bare fokusert på baby i lange tider og føler for å være kjærester i sommer. Vi har hatt 5 inseminasjonen i DK mellom 2014 og 2015, så startet vi opp på riksen Desember 2016. Hatt 1 fersk forsøk og 2 frys. Har fått oppstart på nesespray 6juli og uttak innsett i uke 31. Forhørte meg om en pause mnd og fikk egentlig ett uheldig uhøflig svar tilbake. De poengterte at mange ventet og at man måtte gi beskjed så raskt som mulig slik at andre fikk plassen. Vi fikk tross alt negativ test forgie uke så ser ikke helt hvordan vi kunne vært tidligere ute. Desverre er det slik at vi da ikke får plass før i november, regner med de da mener uttak i november :) Det er lenge, men lurer litt på om det er verdt det. Vi er først og fremt koner, og kjærester.

Noen med erfaringer?

hei.
Noen her som har sagt fra seg plassen sin for neste forsøk, for å innhente kjæreste stemningen hjemme?:)

Dette med prøving gjør jo noe med enn selv og forholdet. Vi har bare fokusert på baby i lange tider og føler for å være kjærester i sommer. Vi har hatt 5 inseminasjonen i DK mellom 2014 og 2015, så startet vi opp på riksen Desember 2016. Hatt 1 fersk forsøk og 2 frys. Har fått oppstart på nesespray 6juli og uttak innsett i uke 31. Forhørte meg om en pause mnd og fikk egentlig ett uheldig uhøflig svar tilbake. De poengterte at mange ventet og at man måtte gi beskjed så raskt som mulig slik at andre fikk plassen. Vi fikk tross alt negativ test forgie uke så ser ikke helt hvordan vi kunne vært tidligere ute. Desverre er det slik at vi da ikke får plass før i november, regner med de da mener uttak i november :) Det er lenge, men lurer litt på om det er verdt det. Vi er først og fremt koner, og kjærester.

Noen med erfaringer?

Ja, vi gjorde det to ganger. Begge gangene var etter at jeg mistet. Jeg trengte tid på å komme meg litt, men også at vi som par fant tonen igjen.
Det var vel verdt en pause fra ivf, vi kom hverandre nærmere og jeg ble klar for forsøk igjen. Første innsett ble jeg gravid og fikk min etterlengtede sønn som vi ventet på i 5 år.

Nå er jeg gravid igjen. Etter nok en abort og nok en pause ( ikke så veldig lang pause , men forskjøv det en mnd ekstra ut over ventetiden vi ble pålagt).
Vi håper at det endelig er et søsken jeg har innabords nå. I såfall tror jeg vi sier stopp. Jeg tror ikke jeg greier mer ivf og medisiner, selv om vi har flere på frys.
Skulle gjerne hatt 3-4 barn jeg om det hadde vært enklere...
Får se om en stund, plutselig setter vi inn de siste små eskimoer likevel.

Pausemnd våre har i hvert fall gitt god uttelling på mange måter :Heartbigred

Ja, vi gjorde det to ganger. Begge gangene var etter at jeg mistet. Jeg trengte tid på å komme meg litt, men også at vi som par fant tonen igjen.
Det var vel verdt en pause fra ivf, vi kom hverandre nærmere og jeg ble klar for forsøk igjen. Første innsett ble jeg gravid og fikk min etterlengtede sønn som vi ventet på i 5 år.

Nå er jeg gravid igjen. Etter nok en abort og nok en pause ( ikke så veldig lang pause , men forskjøv det en mnd ekstra ut over ventetiden vi ble pålagt).
Vi håper at det endelig er et søsken jeg har innabords nå. I såfall tror jeg vi sier stopp. Jeg tror ikke jeg greier mer ivf og medisiner, selv om vi har flere på frys.
Skulle gjerne hatt 3-4 barn jeg om det hadde vært enklere...
Får se om en stund, plutselig setter vi inn de siste små eskimoer likevel.

Pausemnd våre har i hvert fall gitt god uttelling på mange måter :Heartbigred

Så positiv lesing <3 Å så gøy at det har gått så bra for dere etter pausene :D

Jeg tror vi begge nå er enige om å tilate oss selv en pause. Men man sitter litt med følelsen av utakknemlighet når man takker nei til en plass :/

Hvis dere ikke har noe imot en pause til november så synes jeg dere bør ta en pause hvis dere føler for det :-)

Men det er jo utrolig lange ventetider på rikshospitalet slik at dere må jo respektere at hvis dere sier fra dere en plass så havner dere et stykke bak i køen.

Jeg gjorde det. Hadde siste forsøk i februar hvor jeg ble gravid, men mistet uke 5. Valgte utsette neste til august for å fokusere på oss, samt studiene. Prøvd hjemme nå i mellomtiden.

Så positiv lesing <3 Å så gøy at det har gått så bra for dere etter pausene :D

Jeg tror vi begge nå er enige om å tilate oss selv en pause. Men man sitter litt med følelsen av utakknemlighet når man takker nei til en plass :/

Det handler ikke om utakknemlighet. Det handler om å ta vare på både helse og parforhold, rett og slett ikke kjøre på for hardt.
Når dere sier nei takk til en plass, så får jo noen andre slippe til, så plassen går jo ikke " til spille".For øvrig sa vi ikke nei takk til plassen, vi simpelthen bare byttet plass, eller satte opp forsøk i en mnd lenger ut enn det vi hadde.

Jeg tror det skal være ganske enkelt å få plass lenger ut. Det var det for oss. Jeg satte forsøket 3 mnd frem i tid med avtale om å ringe inn 1 mnd før oppstart for å justere inn forventet mens.

Så ikke si fra deg plassen, bare bytt plass :happy:.

Back
Topp