ORIGINAL: Meko
Luft er noe herk altså.. Jeg har også som mål iallefall ut mnd her.. 2 mnd er nok med fullpumping og da har vi iallefall gjort det vi kan.. Men har du prøvd å legge han til en times tid før han pleier å få mat? eller la han drikke litt fra flaska før du legger han til puppen? Det har ihvertfall virket greit her.Prøvde å lure med smokken i mellom osv.. han tok puppen først, men når han fikk vondt var det ikke gøy med den mere.. Da var det fullnekt..
Håper han blir bra nå snart.. Er forferdelig å se at han har så vondt hele tiden. Vi var innlagt på sykehuset pga. magetrøbbel for et par uker siden.. Var da jeg begynte med amme te og gutten har aldri vært så fin før, så håper det var det som gjorde det og at vi snart kan begynne å få slappet av og kost oss hjemme..
Ja, det tar på å pumpe hele veien. Nå burde jeg egentlig pumpe ettersom det er alt for lenge siden jeg pumpet. Pepper meg opp til å tenke på at det kun er et par uker igjen.
Jonas klarer å ta pupp med hjelp av en smokk fra en flaske, men jeg mistet mye av melken pga feber og stress. Da fikk han mye luft i magen og ble ikke mett så måtte til med mme i tillegg. Det var da vi bestemte av vi skulle pumpe slik at han ikke fikk så mye luft i magen. Det fungerte fint en stund, men nå er magesmertene tilbake. Nå klarer jeg ikke å pumpe mer enn 40-50 ml per gang så selv om han skulle begynne å ta pupp hadde jeg ikke hatt nok melk. Vet ikke om jeg skulle klare å få opp produksjonen så mye at han skulle kunne spise seg mett om han hadde tatt puppen.
Lurer på en ting. Hvor ofte går Andreas på do og er han hard? Jonas har hele veien vært løs og går omtrent 1 gang i døgnet. Det virker derimot som det er på vei mot at han klarer å gå litt oftere så håper det kan hjelpe han med smertene. Dette skjedde etter at vi bytte mme til en fra apoteket. Den er veldig dyr, så er litt spent på om det hjelper.
Funderer på om jeg skal gi han fennikelte men hvor mye og hvor ofte gir man dette?
Vil anbefale deg å prøve amme te.. Drikk en 2-3 kopper i døgnet, legg Jonas til puppen innimellom slik at han hjelper til ekstra med å få i gang produksjonen også pumper du deg tom i 5-10 min etterpå.. gi mme så han blir mett.. Jeg fikk ikke mere enn mellom 20 og 50ml hver gang jeg heller men det virka som det løsnet etter jeg la til Andreas og satte klokka på telefonen min på ringing hver 2'e time for å pumpe. Men har som sagt brukt 3-4 uker på dette.. Prøvde å pumpe hver time, men det ble så mye stress at jeg mista mere melk og var nede i 10ml en dag [&:] Jeg tror du helt sikkert hadde fått opp produksjonen så han hadde blitt mett på begge puppene.. Jeg pumper ca. 100ml på begge tilsammen hver 2'e - 3'e time, og noen ganger mer. Var ute noen timer i kveld uten å ta med pumpe.. Var brystspreng ja og etter 8 timer fikk jeg ut hele 230ml på begge brystene.. så mye har jeg aldri pumpa før.
Han bæsjer ca.4-5 ganger om dagen.. det er alt i fra kremaktig til litt bløtt med klumper i, men aldri vært hard. Var vist helt normal avføring.. Håper Jonas blir bedre med den da. Var og tok ut et par bokser av den i dag vi også men fikk tlf om å ikke bruke den enda for hu ble usikker på om vi hadde fått riktig sort. vi fikk den til 260kr, men mulig vi må bytte til den som koster nesten 600kr [:o]
Fenikkel te virka i et par dager her. På sykehuset brukte de å gi 2ml før hvert måltid så det har vi holdt oss til, men har også lest 10ml to ganger pr dag..
Jeg har tro på at du kan klare å få opp produksjonen om du orker det, men det er det du som må føle på. Jeg for min del er fortsatt irritert på stresset etter vi fikk han med oss hjem at jeg har bestemt meg for at jeg skal klare det. Føler at melka jeg hadde på en måte ble bortkastet når folk stressa meg opp slik at jeg mista den.
Må få høre hvordan det går med Jonas da.. Så får vi håpe de to små blir bedre i magene sine snart [:)]