Hiver meg med her. Jeg fikk ikke til å amme og vesla dalte i vekt. Jeg sov/spiste ikke og gikk på en smell etter bare dag 4-5 som mamma. I dialog med helsestasjonen gikk vi over på pumping og mms. Nå har vesla lagt godt på seg og alt er bra med henne.
Jeg pumper mindre og mindre dessverre. Melken er det mindre av også. Prøver i ny og ne å legge henne til brystet,Men hun blir rasende og laver seg opp. Jeg blir fort frustrert og veldig lei meg av slike situasjoner.
Jeg vipper helt på kanten til en liten depresjon. Den ligger vel der,men vil ikke kjenne etter. Det er tøft å bli mamma og tøft å oppleve å ikke kunne amme ditt barn. Men helsepersonell maser og presser på..
Men mms har reddet oss/meg
Vi tar dag for dag og nyter tiden med verdens fineste jente![]()
Huff, sånn hadde jeg det med førstemann, det er så utrolig kjipt. Jeg ble hvertfall litt lettere til sinns når jeg godtok at ammingen ikke gikk og lille fikk erstatning. Slutta å pumpe ved 5-6 ukers alder, og så meg ikke tilbake. Fikk bare støtte på helsestasjonen. Nå med andremann har det gått veldig greit å amme, det hadde jeg ikke trodd. Håper du blir litt lettere til sinns du også. Viktigere at du har det bra og fungerer enn at lille får morsmelk.