Vuggeviser

Smultring

Gift med forumet
Julegavene 2019
Februarlykke 2022❄️
Jeg og mannen har lyst å begynne å synge nattasang til babyen i magen, kanskje han kjenner den igjen når han kommer ut :dummy::happy:

Men er litt vanskelig å velge sang. Finnes så mange fine, men vil helst ikke ha en som er særlig religiøs. Har prøvd litt på å lage en selv, men det er heller ikke så lett :p Hvilke vuggeviser liker dere? Tar imot alle forslag! :joyful:
 
Nattasang for nisseunger er min favoritt. Så fin!

Liker også "den fyrste song" men klarer aldri huske teksten så nynner bare melodien.

Lillemann her likte julekveldsvisa at på de mest trøblete kveldene har jeg måttet dra fram den og. Ikke vuggesang, og føles litt rart å synge på sommerstid. Men. :hilarious:
 
Nattasang for nisseunger er min favoritt. Så fin!

Liker også "den fyrste song" men klarer aldri huske teksten så nynner bare melodien.

Lillemann her likte julekveldsvisa at på de mest trøblete kveldene har jeg måttet dra fram den og. Ikke vuggesang, og føles litt rart å synge på sommerstid. Men. :hilarious:
Så lenge det funker ;)

Ååja, nattasang for nissunger er så fiiiin!
 
Googlet litt nå og fant ut at det finnes et album med nordnorske vuggeviser, kanskje fin inspirasjon for oss med nordnorsk blod :happy:
Den heter "Solnatt - Beaiveidja" og ligger på Spotify. Gleder meg til å høre gjennom den! :joyful:
 
Disse har jeg pleid å synge for barna mine:
Trollmors Vuggevise
Lykkeliten
Vi har ei tulle med øyne blå
Du skal få en dag i mårå

(Ikke sikker på om alle disse teknisk sett er vuggesanger, men de er rolige og fungerer godt.)
 
Disse har jeg pleid å synge for barna mine:
Trollmors Vuggevise
Lykkeliten
Vi har ei tulle med øyne blå
Du skal få en dag i mårå

(Ikke sikker på om alle disse teknisk sett er vuggesanger, men de er rolige og fungerer godt.)
Det er noen koselige klassikere :love7
 
Synger "so ro lille venn", gjort til alle tre :) Synges fortsatt til nr2 så da blir det naturlig å fortsette med den til nr3 også :D
 
Her blir guttungen så trøtt og slapp når jeg synger "so ro lillemann" . Så er vi også veldig glad i Lykkeliten og Kjære lille gutten min. (Kjære lille vennen min, om det er jente kanskje?)
 
Her er det tre sanger som har gått på repeat for begge gutta - blir rart å bytte dem ut nå så tipper det blir den samme samlingen for siste:)

Det er So ro lille mann, Trollmors vuggevise og Byssan Lull (som er weird tekst, men koselig melodi og jeg husker at mamma sang den for meg da jeg var barn):)
 
Back
Topp