Vuggesanger

isa80

Betatt av forumet
Hei. Jeg er så glad i vuggesanger, har alltid likt de.[:D]
Lurer på hva slags sanger dere synger til deres barn.
Kanskje vi kunne utveksle sanger, for å utvide repertoarene våre? [:)]

Foreløpig synger jeg aller mest på:

"Slli lulli lillemor
nå skal du ett få høre
når du blir nån måneda stor
ska vi ut å kjøre
til ho mor i Lundevik
ho du e så lik"

Har sunget den fra hun var i magen, sang den på sykehuset når hun lå i respirator, og synger den nå også. [:)]

Kan ingen vuggesanger[:(] Men vi bruker å høre på the voice og danse, da sovne hun somregel[:D]

Sambo er veldig glad i å synge "Nidelven stille og vakker du er"[:D][:D][:D][:D]

Jeg synger "Ro, ro, til fiskeskjær"! Sang den når hun lå i magen og tilogmed når jeg fødte!!![:D]

Jeg synger denne for henne

http://www.youtube.com/watch?v=4J2lVnT65pw&feature=related

Denne har hun hørt siden hun lå i magen, og den roer henne alltid.

Så synger jeg også "So , ro, lillemann" [:)]

Jeg synger litt av hvert, men liker denne veldig godt. Mamma sang denne for meg da jeg var liten [:)]

Når trollmor har lagt sine elleve små troll
og bundet dem fast i halen,
da synger hun stille for elleve små troll
de vakreste ord hun kjenner.
Ho aj aj aj aj buff,
ho aj aj aj aj buff,
ho aj aj aj aj buff buff!
Ho aj aj aj aj buff.

Og denne... er vel ikke vuggesang da [8|]
Sambo synger ALT som faller han inn i farten. Utrolig god til å improvisere!  Men så har jo han vert i et band med da. [:)] Blir på engelsk for det meste...

Lille pusekatt hvor har du vært?
Jeg har vært hos mamman min.
Lille pusekatt hva gjorde du der?
Jeg stjal melk fra mamman min.
Lille pusekatt hva fikk du da?
Jeg fikk ris på halen min.
Lille pusekatte hva sa du da?
Mjau, mjau halen min!

Herman fikk en sang/bønne/diktbok i gave fra venninna til svigermor idag ("Sanger, dikt og bønner. Ved sengekanten", heter den, og den var kjempefin), så vi hadde oss en kosestund på sofaen i sted. Han i mei taien, jeg med den vakre sangstemma mi [8D] gutten sovna som en stein, så det virka jo! Kjempekoselig syns jeg [:)] har vært så dårlig til å komme på sanger å synge for ham, blitt mye nynning for jeg har ikke alle tekstene i hodet [8D] men i dag ble det blåmann blåmann (og jeg begynte nesten å grine når jeg sang den!! hehe! snakk om å ha blitt mer emosjonell etter at Herman kom til verden[8D]), den fyrste song, fola fola blakken og litt sånn [:)]

Her går jeg til stadighet og gnåler på denne

Hvem kan segla foruten vind
hvem kan ro uten åror
Hvem kan skillas från vennen sin
uten at fella tåror

Jag kan segla foruten vind
Jag kan ro uten åror
men ej skillast från vennen min
uten at fella tåror.

Bytter ut vennen min med gutten min innimellom da. (ikke så god i skriftlig svensk da) Denne sang jeg før fødsel også, og det er den sangen han roer seg raskest til.

Synger også "jeg vil bygge meg en gård" og en "bønn" farmor sang til meg som liten (kjære gud jeg har det godt). Skal kjøpe meg en sangbok, for det står stille når jeg skal synge..  Men knotten her liker godt å bli sunget til. Da roer han seg nesten alltid.. :D

her går d for d mest i forskjellige barnesanger som, mikkel rev, ro ro til fiskeskjær, bæ bæ lille lam og lisa gikk til skolen.
men når jeg skal synge så kommer jeg sjelden på noen sanger, så skal invistere i en sangbok tenkte jeg.

den fløytelåten
den badnagråten
den lildrar så vent i mitt øyra
men fela å tromma
dei skremme meg av land
og luren den tor eg kje høyra..

(om en bjørn som liker lyden av babyer men er redd trommer å slikt)

ORIGINAL: pindus

Synger vuggesanger for alle tre barna mine hver dag! De største får velge selv to sanger og så har vi en fast som vi synger. Lillegutt synger jeg en sang til, samme som jeg synger til de to andre!
Sangen kommer fra "Amalies jul" (tror jeg) og heter Godnattsang for Smånisser (tror jeg)

Nå er det natt i stall og i låve
Nå skal alle niss`unger sove
Du kjære lille måne skinn ned på alle dem
Som ikke har et hjem
Og som ikke har en seng
Må alle små i verden få sove denne natt
Må ingen av dem gråte, må ingen bli forlatt
nananana, nananana, nanananananana..............................
God natt min skatt

Synger som oftest en aftenbønn også!

Synes det er viktig og ikke minst koselig med gode leggerutiner!

Den er så nydelig den sangen! :) Er veldig enig i at det er viktig og koselig med gode leggerutiner. Godnattsanger og boklesing er noe jeg selv er oppvokst med og som er veldig naturlig å videreføre til mine barn. [:)]

ORIGINAL: Blippetiblippblopp

Her går jeg til stadighet og gnåler på denne

Hvem kan segla foruten vind
hvem kan ro uten åror
Hvem kan skillas från vennen sin
uten at fella tåror

Jag kan segla foruten vind
Jag kan ro uten åror
men ej skillast från vennen min
uten at fella tåror.

Bytter ut vennen min med gutten min innimellom da. (ikke så god i skriftlig svensk da) Denne sang jeg før fødsel også, og det er den sangen han roer seg raskest til.

Synger også "jeg vil bygge meg en gård" og en "bønn" farmor sang til meg som liten (kjære gud jeg har det godt). Skal kjøpe meg en sangbok, for det står stille når jeg skal synge..  Men knotten her liker godt å bli sunget til. Da roer han seg nesten alltid.. :D

Den sangen er så fin, men klarer ikke synge den uten å få tårer i øynene, så funker ikke som vuggesang her i gården[8D]

Her går det i "so ro lillemann".
Det er den storebror er mest glad i og synger den for Elias hele veien, så da følger jeg bare etter[:D]

Jeg synger en vuggesang jeg lærte av beste'n min da jeg var lita. So,ro reia, (navnet på barnet) ute på heia....

Lurer på om jeg skal ønske meg den cd'en med norske mammaartister som synger vuggesanger, den hørtes så fin og koselig ut da de var på besøk i God morgen Norge[:)]

jeg elsker sulla mi sangen. Er helt nydelig. Og kort og grei. Synger den eldig sakte og flere ganger etterhverandre.

Sulla meg litt, du mamma mi
Skal du få snor på skjorta di
Vil du ha gule, vil du ha blå
Vil du ha blanke, skal du det få
På skjorta di
Du mamma mi

Ellers så synger vi " når trollmor har lagt sine 11 små troll" :)

Samboer synger alt fra hompetitten til grove viser :P hehe.. Jeg har forsøkt å si at det ikke er natta sanger, men hehe.. han kan ingen andre. Mikrobjørnen blir jo mer våken av de enn trøtt :P hehe.

ORIGINAL: *smiley86*

jeg elsker sulla mi sangen. Er helt nydelig. Og kort og grei. Synger den eldig sakte og flere ganger etterhverandre.

Sulla meg litt, du mamma mi
Skal du få snor på skjorta di
Vil du ha gule, vil du ha blå
Vil du ha blanke, skal du det få
På skjorta di
Du mamma mi

Ellers så synger vi " når trollmor har lagt sine 11 små troll" :)

Samboer synger alt fra hompetitten til grove viser :P hehe.. Jeg har forsøkt å si at det ikke er natta sanger, men hehe.. han kan ingen andre. Mikrobjørnen blir jo mer våken av de enn trøtt :P hehe.

å den bruke vi og:)

Jeg synger sangen til Ida, i Emil i Lønneberget

Lille katt, lille katt
Lille søte katta,
vet du at, vet du at
Det er mørkt om natta...

Osv...

Fikk helt dilla på den på jobb i barnehagen, så Mia har vært vant med å høre den
helt fra hun var i magen.

Synger også denne "vente på far, vente på far, klemme nesen mot ruten, vente på far." Vet ikke hva den heter...

Back
Topp