Vugge

KneHøna

Glad i forumet
Vi skal få vugge av svigers, han som lager disse sa vi kunne velge hvordan vi ville ha vugge funskjonen.

Allså om den skal vugge sidelengs, eller fremover? (om dere forstår)

Har det noe å si hvilken vei den gynger, noen som aner ?:))

Vugga vi skal bruke vugger sidelengs.. visste ikke at det fantes vugger som vugget fremover.. [:)]

Her er vugga som minstemann brukte. Moren til sambo som har laget og malt. På fremsiden står alle navn til hennes barnebarn som har brukt den, og navn kommer til de som skal bruke den [:D]

ORIGINAL: Zid

Vugga vi skal bruke vugger sidelengs.. visste ikke at det fantes vugger som vugget fremover.. [:)]

Her er vugga som minstemann brukte. Moren til sambo som har laget og malt. På fremsiden står alle navn til hennes barnebarn som har brukt den, og navn kommer til de som skal bruke den [:D]

Nydelig vugge :)

ORIGINAL: Påskenurk

Vet at de som vugger fremover er anbefalt av ergoterapeuter hvertfall [:)] 

Åh, kanskje vi skal prøve ut det da [:)]

Vi skal ha en vugge som ligner denne (bildet funnet på nett) altså med langsgående meier som vugger den veien barnet ligger.
Grunnen til at jeg vil ha akkurat denne typen er at fra gammelt av så ble denne brukt langs kysten hvor jeg er fra for å vende barna til bølgene og skulle dermed hindre sjøsyke når de ble større.

kjenner noen andre som hadde slik, men som finn litt problem med at jenta til stadighet krøp med hodet helt oppi enden på vugga og tyngdekrafta da gjorde at hun lå lavere med hodet enn resten av kroppen. Så om dere går for en slik vugge hør om svigerfar din da kan lage bunnen med en liten helling oppover sånn at hodet til vanlig ligger litt høyere enn kroppen. er også en fordel om ungen blir forkjølet da de får lettere puste om hodet er hevetover kroppen. [:)]

ORIGINAL: Jente09Spire11

Vi skal ha en vugge som ligner denne (bildet funnet på nett) altså med langsgående meier som vugger den veien barnet ligger.
Grunnen til at jeg vil ha akkurat denne typen er at fra gammelt av så ble denne brukt langs kysten hvor jeg er fra for å vende barna til bølgene og skulle dermed hindre sjøsyke når de ble større.

kjenner noen andre som hadde slik, men som finn litt problem med at jenta til stadighet krøp med hodet helt oppi enden på vugga og tyngdekrafta da gjorde at hun lå lavere med hodet enn resten av kroppen. Så om dere går for en slik vugge hør om svigerfar din da kan lage bunnen med en liten helling oppover sånn at hodet til vanlig ligger litt høyere enn kroppen. er også en fordel om ungen blir forkjølet da de får lettere puste om hodet er hevetover kroppen. [:)]

Takk for svar :) Da velger vi det samme.
Skal høre med bunnen, regner med det ordner seg :)

Den vugga du har på bilde, nyydelig[:)]

dette er en veldig kjent vugge som vugger "andre veien" http://www.so-ro.com/
Har ikke satt meg inn i det selv, men skal hvis være veldig bra for barnet[:)]

ORIGINAL: engwaalcariel

dette er en veldig kjent vugge som vugger "andre veien" http://www.so-ro.com/
Har ikke satt meg inn i det selv, men skal hvis være veldig bra for barnet[:)]

en av grunnen til at det er så bra for barnet er at en vugger i samme retning som barnets blodomløp noe osm beroliger barnet. etter som jeg har hørt hvertfall.

Back
Topp