Vugge/nattasanger!

Jeg synger
Lykkeliten
So ro lillemann
Trollmors vuggevise
Sov DukkeLise (av og til)
After the storm (ikke typisk barnesang da)

Og en som jeg ikke vet hva heter, men som var den eneste sangen pappa noengang har sunget for meg:

Jeg vet en deilig have
Der blomster står i flor
Den skapte Gud i gave
Til alle barn på jord

Og i tillegg synger jeg Vaske Vesle Brumlemann (fra hakkebakkeskogen) når han bader om kvelden, og så Puss Puss-sangen når vi pusser tenner. :)

Storesøster vil ha "så bra det er at jeg har deg" fra per pusling og "nå er dagen over" fra Karsten og Petra. Lillebror vil ha "kvelden lister seg på tå" :)

jeg er oppvokst med trollmor og so ro som jeg husker best <3
har første mann i magen, så gjenstår å se hvilke sanger som blir poppis her :p men trenger absolutt inspirasjon jeg også, kan ikke akkuratt skryte på meg at jeg er noe flink med barnesanger lengre :p

So ro lillemor (lett omskrevet Egner), Byssanlull, og Trollmor.

Synger noen sanger fra jeg var lita, f.eks. en som het Bysse Banet, Sulla meg litt, So ro lille mann, Når trollmor har lagt sine elleve små troll, De renslige troll... Så har vi også sunget Postmann Pat-sangen sikkert hundrevis av ganger da hun var 1-2 år, og også flere ulike Disney-sanger, Jon Blund og diverse.

Her synger jeg:
So ro godt barn
Trollmor
Sulla meg litt
Den fyste song
Lille måltrost
Bæ bæ lille lam

Når guttungen ble eldre sang vi fra sangbok som ikke nødvendigvis var nattasang. Finnes mange fine rolige sanger da :)

Her er det So ro og trollmors vuggevise. :)

Nattasangen til Karsten og Petra (med begge jentene sine navn istedenfor, eventuelt "navnet til barnet jeg synger for", og mamma. "Alltid være nære slik bare mamma kan" synger jeg da :) ) Nattasangen til Amalies jul, og trollmor synger jeg :)

Back
Topp