Vugge/nattasanger!

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Som barn sang min mor alltid Kjære Gud, jeg har det godt, sov lille _navn_ sov og bli stor og en himmel full av stjerner! Nå som jeg selv skal bli mor tenker jeg litt over hvilke sanger jeg selv kommer til å synge og trenger ganske enkelt litt inspirasjon!

Hvilke vuggesanger synger du for barna dine?
Legg gjerne ved tekst evt youtube klipp :)

Oppvokst med kjære Gud, og synger den til mine også. I tillegg til den fra karsten og petra , og Ingen i hele verden.

Nå lukker jeg mitt øye og kjære Gud synges her om ho ikke sovner på puppen ;)

Den eneste "ordentlige" nattasangen hun liker er "sov i ro".
Ellers går det i
"Once upon a dream" fra Malificent
"Somewhere only we know" - Keane
Og "i know where i've been" fra musikalen Hairspray
Så ikke typiske nattasanger som er favorittene her altså ;)

Jeg synger den fyrste sone, den sang mamma for meg. Og så synger jeg en del listepop siden jeg har glemt ut de fleste barnesangene. :p

Her velger hun selv. Jeg synger mye "drømmen om mårradan " for bebi i magen.

Her er det varierende.
Men det går for det meste i:
-Fola fola blakken
-Å jeg vet en seter.
-Bukkene Bruse

innimellom
-bæ bæ lille lam
-lille kattepus.

Sjelden vi trenger å synge, men sangene det går i er de to nattasangene fra Amalies jul/Jul på månetoppen og So Ro :)

Vi har SingSangKort og Sangbøker som vi bruker, så vi synger litt forskjellig.

Før de kunne bestemme selv fikk de høre:

Kjære Gud
Trollmor
Sov ro lillemann

Trollmor, nattasang for nissunger, kjære Gud, ingen er så trygg på ferda.

Her synger vi nattasangen fra karsten og Petra. Bytter noen ganger ut navnene med navn barnet vil vi skal synge om :) Og trollmor sangen med en vri :)

Tir na noir
Blåmann bukken min (samtlige vers)
Fola fola blakken (samtlige vers)
So ro lillemann
Trollmor

Må ha litt forskjellig slik at eg kan variere ;) Samboer har egne sanger + so ro lillemann

Kjære Gud og So ro.

Mannen synger Byssan lull vet jeg.

Da hun var baby sang jeg mye Ingen er så trygg i fare og Vi har ei tulle med øyne blå. Men nå vil hun bare høre de to førstnevnte.

Jeg synger de sangene som ble sunget for meg som barn. Synes det er en koselig tradisjon å videreføre. Blir endel religiøse sanger pga kristen oppvekst, men det er forsåvidt greit at også de sangene videreføres til neste generasjon :)

Nu solen går ned, Nu lukker solen sitt øye, Milde Jesus og Jeg folder mine hender små er andre sanger jeg husker godt.

Back
Topp