Vugge eller lekegrind?

Luna94

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Jeg har sett for meg å ha lekegrind i stua, kjekt å ha et sted å legge lille mens en f.eks er på do, eller lager mat og mannen kanskje er på jobb!
Men når vi fortalte nyheten til mine foreldre så har de tatt vare på en vugge som ble laget til meg når jeg ble født, denne er også blitt bruk av min lillesøster og et søskenbarn.
Tanken på å bruke denne er jo veldig koselig, men ser for meg at en lekegrind er mer praktisk?

Noen med erfaring? Hva er best i stue;
Lekegrind eller vugge?
 
Vi har ikke tilgang til vugge, men vi brukte en liten firkantet lekegrind fra Troll til førstemann og det var veldig praktisk. Kommer nok til å bruke det nå også! Etterhvert blir det en kjekk oppbevaringsplass for leker :)
 
Vi har ikke tilgang til vugge, men vi brukte en liten firkantet lekegrind fra Troll til førstemann og det var veldig praktisk. Kommer nok til å bruke det nå også! Etterhvert blir det en kjekk oppbevaringsplass for leker :)

Ja, det jeg også ser for meg!:happy:
 
Lekegrind, eller ja takk Begge deler. Vuggen blir jo ikke brukt lenge
 
Vi hadde vugge, og den blle solgt etter kort tid da gutten vår ikke sov noe særlig i den. Grind har vi aldri hatt, og egentlig aldri savnet heller :)
 
Jeg har sett for meg å ha lekegrind i stua, kjekt å ha et sted å legge lille mens en f.eks er på do, eller lager mat og mannen kanskje er på jobb!
Men når vi fortalte nyheten til mine foreldre så har de tatt vare på en vugge som ble laget til meg når jeg ble født, denne er også blitt bruk av min lillesøster og et søskenbarn.
Tanken på å bruke denne er jo veldig koselig, men ser for meg at en lekegrind er mer praktisk?

Noen med erfaring? Hva er best i stue;
Lekegrind eller vugge?
Sniker, men tenker hver til sitt bruk. Bugge vokser de jo fra fordi de kan ramle ut, men sikkert veldig kjekt når de er små. Lekegrind trengs ikke på en helt nyfødt eller liten baby med mindre det er for å beskytte mot eldre søsken eller dyr i huset. Når barnet begynner å ta seg frem osv, er vugge ferdig men lekegrind kan være kjekt eller nødvendig.
 
Jeg har sett for meg å ha lekegrind i stua, kjekt å ha et sted å legge lille mens en f.eks er på do, eller lager mat og mannen kanskje er på jobb!
Men når vi fortalte nyheten til mine foreldre så har de tatt vare på en vugge som ble laget til meg når jeg ble født, denne er også blitt bruk av min lillesøster og et søskenbarn.
Tanken på å bruke denne er jo veldig koselig, men ser for meg at en lekegrind er mer praktisk?

Noen med erfaring? Hva er best i stue;
Lekegrind eller vugge?
Jeg er i akkurat samme situasjon og har en vugge i familien, tenker å bruke den de første månedene og heller gå over til lekegrind etterhvert:)
 
Sniker, men tenker hver til sitt bruk. Bugge vokser de jo fra fordi de kan ramle ut, men sikkert veldig kjekt når de er små. Lekegrind trengs ikke på en helt nyfødt eller liten baby med mindre det er for å beskytte mot eldre søsken eller dyr i huset. Når barnet begynner å ta seg frem osv, er vugge ferdig men lekegrind kan være kjekt eller nødvendig.
Jeg er i akkurat samme situasjon og har en vugge i familien, tenker å bruke den de første månedene og heller gå over til lekegrind etterhvert:)

Ja, kanskje vi kan starte med vugge og kjøpe lekegrind etter noen mnd!:happy:
Vi har både hund og katt, men det tror jeg ikke skal være noe problem!
Litt koselig med noe som går i familien også, selvom jeg ikke hadde en eneste tanke på vugge faktisk :hilarious:
Takk for innspill!
 
Vi hadde vugge, og den blle solgt etter kort tid da gutten vår ikke sov noe særlig i den. Grind har vi aldri hatt, og egentlig aldri savnet heller :)

Ja, hadde nok ikke kjøpt vugge selv!:happy:
 
Lekegrind, eller ja takk Begge deler. Vuggen blir jo ikke brukt lenge

Nei, det er noe med det! Kanskje starte med vugge og gå over til lekegrind, da får en jo testa litt om behovet er der også!:happy:
 
Vi hadde vugge til førstemann, og den var gull verdt de første månedene siden det kun var bevegelse som var søvndyssende. Nå er vugga ute av hus, og med andremann vurderer vi lekegrind pga nysgjerrig storesøsken og katt. Men de tar så himla stor plass i stua, vugga vi hadde var mye nettere.
 
Jeg vurderer lekegrind siden vi har hund som kan være greit å skjerme fra om jeg må forlate rommet litt :)
 
Vi kjøpte både lekegrind og vugge. Vuggen brukte vi på soverommet vårt og lekegrinden i stua. Det vi fant ut var at babynestet ble brukt mest, så lekegrinden var mini oppi kanskje 2 ganger (og hatet det) i løpet av det året den stod som «oppbevaring» i stua:p Så her blir det igjen å gå til innkjøp av nytt babynest og vugge fra Troll igjen.
 
Vi kjøpte både lekegrind og vugge. Vuggen brukte vi på soverommet vårt og lekegrinden i stua. Det vi fant ut var at babynestet ble brukt mest, så lekegrinden var mini oppi kanskje 2 ganger (og hatet det) i løpet av det året den stod som «oppbevaring» i stua:p Så her blir det igjen å gå til innkjøp av nytt babynest og vugge fra Troll igjen.

Tror vi går for vugge og babynest i starten, da vi har babynest og mamma og pappa har vugge❤
 
m_medium_normal.jpg
Mosekurv var et must sist gang, bar baby med meg rundt i huset i den :) denne gangen kjøper jeg også et vuggestativ å sette den på :) lekegrind ble ikke brukt her
 
Jatakk begge deler.

Lekegrind de første månedene og vugge (til soving på dagtid etteehvert)
 
Back
Topp