Vriene situasjoner som nygravid

er det virkelig så ille drikkepress overalt? Jeg har alltid vært av instillingen, "ja, idag drikker jeg" eller "nei, idag drikker jeg ikke"

burde være nok det...
 
Min erfaring er at folk er så opptatt med seg selv så å fake å drikke er enkelt. Nå har jeg barn fra før, så jeg sier bare jeg må opp med henne dagen etter og ingen store anledninger har meldt seg denne gangen. Forrige graviditet var det alkoholfri vin og alkoholfrie drinker. Ingen la merke til noe. I komfirmasjon er jo de fleste også opptatt med sitt og de påtvingne samtalene med sidemannen, som de ikke har snakka med siden forrige komf for fem år siden, at de sjelden legger merke til noe ut over dette ;)
 
Var på overnattingstur med jobb få dager etter positiv test. Jeg kjøpte en munkholm i baren før middag, og tok imot vin til maten hvor jeg bare lot som om jeg drakk. Hadde med meg resten av ølen til mat, og drakk av det. Tror ingen la merke til noe.

På jobb er kaffekulturen ganske sterk, men merkelig nok har jeg ikke fått spørsmål om at jeg ikke drikker det mer. Hvis noen har spurt om jeg vil ha så tar jeg en halv kopp og drikker noen slurker for syns skyld. Vet jeg kan drikke litt kaffe altså, men det smaker ikke godt lenger.
 
Back
Topp