Vriene situasjoner som nygravid

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
I går ble vi invitert i bursdag til noen, og der blir det vanligvis kanskje bare servert en kake eller to, men mannen har jo fått seg dame, så i går var det disket opp av alle mulige småretter, fullt av mykoster og spekemat, røykelaks og kyllingsalat og i det hele tatt. Var ikke kommet inn døra før jeg ble bydd på vin (som alle drakk). Heldigvis skulle jeg på et møte og måtte kjøre bil, så jeg hadde en unnskyldning der. Men når det bugnet av mat og jeg var så kvalm, og mestparten av maten (så klart den maten jeg mest kunne hatt lyst på) var fy-mat, da var det ikke så greit :p Følte det lyste av at jeg tok så lite, så selv om jeg skyldte på at vi hadde spist middag og det hadde vært masse mat på jobb, så tok jeg en bit mat som inneholdt noe spekeskinke, bare for å prøve å forvirre om noen mistenkte noe :D

Flere som har vært i slike situasjoner hvor det er lett å bli avslørt?

I går ble vi invitert i bursdag til noen, og der blir det vanligvis kanskje bare servert en kake eller to, men mannen har jo fått seg dame, så i går var det disket opp av alle mulige småretter, fullt av mykoster og spekemat, røykelaks og kyllingsalat og i det hele tatt. Var ikke kommet inn døra før jeg ble bydd på vin (som alle drakk). Heldigvis skulle jeg på et møte og måtte kjøre bil, så jeg hadde en unnskyldning der. Men når det bugnet av mat og jeg var så kvalm, og mestparten av maten (så klart den maten jeg mest kunne hatt lyst på) var fy-mat, da var det ikke så greit :p Følte det lyste av at jeg tok så lite, så selv om jeg skyldte på at vi hadde spist middag og det hadde vært masse mat på jobb, så tok jeg en bit mat som inneholdt noe spekeskinke, bare for å prøve å forvirre om noen mistenkte noe :D

Flere som har vært i slike situasjoner hvor det er lett å bli avslørt?

Nei, har ikke vært i noen enda. Men havner i en på søndag da lillesøster skal konfirmeres. Maten hun ønsket var spekemat-.- utenom det skal det være noen karbonader. Familien vet hvor glad jeg er i spekemat så den blir tricky;) gleder meg til å være med i lillesøsters konfirmasjon men gruer meg i forhold til maten :o

Nei, har ikke vært i noen enda. Men havner i en på søndag da lillesøster skal konfirmeres. Maten hun ønsket var spekemat-.- utenom det skal det være noen karbonader. Familien vet hvor glad jeg er i spekemat så den blir tricky;) gleder meg til å være med i lillesøsters konfirmasjon men gruer meg i forhold til maten :eek:

Haha, det er så typisk. :p

Jeg skal ha alle kollegene mine på sommerfest hjemme hos meg om et par helger, det kommer til å bli høy drink-faktor så jeg må komme på en god unnskyldning til hvorfor jeg baaare skal drikke min egen (alkoholfrie)vin :p

Enig at det er tricky hehe... Jeg er litt feig og sniker meg unna alt mulig også prater jeg mye om vin på jobb haha... Var i utdrikkningslag rett før jeg fikk positiv test og da helte jeg over en alkoholfrivin på vanlig vinflaske hehe...

Typisk at man skal komme oppi slike situasjoner de første ukene. Tror jeg er heldig og slipper unna slike situasjoner denne gangen. Eneste er sommerfest med jobben, men det er ikke uvanlig for de at jeg ikke drikker. Så tror det skal gå helt fint. Og så vidt jeg vet er det grilling som står på menyen ;) Håper ikke det kommer opp noen uforutsette situasjoner nå der jeg kan bli avslørt.

Dagen etter 17. mai så hadde vi rester av spekemat på jobb :p Da kjente jeg at det var vanskelig å ikke avsløre noe, men tok en hvit en og sa at jeg ikke var noe glad i spekemat, tror det gikk gjennom :P Tror ikke jeg kommer til å komme i flere sånne situasjoner heldigvis :)

Idag hadde jeg ikke vært på jobb i en halv time en gang før hun ene kollegaen min spurte om jeg var gravid? Jeg bare lo å sa nei. Men er det normalt å spør om slik uten noen grunn ? Jeg er bare 5+0 så umulig å se noe på meg :p

Jeg drikker ikke alkohol til vanlig heller, så akkurat dét er det ingen som reagerer på. Derimot skal broren min konfirmeres neste helg, og der blir det bl.a. spekemat. Familien min vet at jeg er glad i det og jeg fikk ikke spist det store deler av året i fjor pga. graviditet, så det er litt mer avslørende. :-P Forhåpentligvis blir det mye annet jeg kan spise der også, så blir det ikke så tydelig. :-)

Jeg har allerede brukt unnskyldningen om at jeg kjører to ganger og skal bruke den igjen i morgen, til samme vennegjeng. Alle vennene mine vet at jeg er glad vin og ikke er den som takker nei så jeg regner med å få noen spørsmål snart...

Ble invitert på champagnekos på terassen ikveld med 2 venniner, prøvde å vri meg unna alkoholen ved å si at jeg bare måtte kjøre for å hente dattera mi imorgen. Håper ikke det var for avslørende:/ utdrikningslag med samme gjengen om 2uker, sliter litt mer da.... Vi skal ut å spise å på byn, må bare si jeg er sjuk eller noe å ikke kan drikke:p

Jeg skal på fest neste helg, og må da ta kjøre-selv-kortet - det er litt kjedelig. Om jeg får med mannen blir det lettere (for da er jeg jo sjafør for flere osv). Med forrigemann byttet jeg etiketter på vinflasker og mikset alkoholfrie drinker, men det gidder jeg rett og slett ikke nå. Om noen gjetter det, så er katten ute av sekken bare.

Idag hadde jeg ikke vært på jobb i en halv time en gang før hun ene kollegaen min spurte om jeg var gravid? Jeg bare lo å sa nei. Men er det normalt å spør om slik uten noen grunn ? Jeg er bare 5+0 så umulig å se noe på meg :p

Noen bare ser det på kvinner som er gravide at de er gravide. Jeg har alltid "gjetta" riktig når folk på jobben min har blitt gravide eller venner eller folk i familien". Noen ganger "føler" jeg det, andre ganger føler jeg at jeg kan se det på kroppen og ansiktet deres. Men jeg syns det er rart hun spør om sånt rett ut da :O :P

Flere på jobben som spør om jeg er gravid kun fordi jeg har fått helt dilla på sjokolademelk og spiser mer enn tidligere. Heldigvis drakk jeg jo veldig lite før graviditeten, så det er aldri noen som reagerer på at jeg stiller som sjåfør, det har jeg uansett gjort det siste året :) Det verste er vel egentlig kvalmen og matsituasjoner når vi har besøk.. I går måtte jeg bare løpe til toaelttet.. Ingen spørsmål da heldigvis, men det var vel fordi det kun var kompiser av samboer som var på besøk :)

Vi skal i selskap til svigerinna i dag... Har kjøpt ei flaske alkoholfri rødvin som skal opp i ei anna flaske :-P :-D

Eg var ekstremt dårlig og spydde forferdelig masse! 17.mai var bunaden fooor stor, noke som aldri skjer.. Tapas hos svigers der eg så og sei ikkje åt noke pga masse spekemat, og redsel for å måtte springe å spy☺ Fikk spørsmål om eg var sjuk eller på diett siden eg bare pirket i maten.. "neida!!!" svarte eg full fart å trykkte ein full gaffel i munnen å brekte meg..
Var og eit par uker etter i bryllup, sa at eg dessverre ikkje fikk fri fra jobb søndagsmorgen (funka heldigvis) Helga etter var det enda eit bryllup med akkurat samme gjengen..bestillte sprite brus med lime i baren for å få det til å ligne ein drink! Bayleysen vi fikk servert for full fart oppi kaffikoppen til mannen! Tredje (!!!!!!!) helg med samme gjeng skulle vi på revy, vi kom rett før den startet, mannen måtte bestille to drinker kvar gang. Når den første var tom bytta vi så det såg ut som eg hadde drukket . Vi for full fart heim da revyen var slutt uten at noken fikk det med seg! Mannen var forsåvidt veldig glad, det var nemlig finale i ein eller anna fotballcup! følte meg minst 1 tonn lettere etter desse helgene var forbi!!!!

Var i bursdagen til mamma. hun hadde ordnet spekemat og hadde da ordnet kylling til meg snill som hun er. Hun jeg satt ved siden av på bordet da likte ikke spekemat og satt og tittet etter kyllingen min hele middagen. Tror kanskje hun skjønte noe, men hun sa iallefall ikke noe.

Jeg skal i utdrikningslag på lørdag, litt rart å ikke drikke da... Aner ikke hvordan jeg skal bortforklare det...

Jeg som er så glad i spekemat, kunne ikke spise det 17.mai. Svigers vet det så de spurte ikke.

Er mer spent på bryllupet på lørdag. Kan ikke si at jeg kjører for vi skal sove der.

Back
Topp