vrengt/forstuet fot:(

trippi

Betatt av forumet
Jada siden jeg ikke klager så mye så måtte dette skje, klarte å vrenge foten pga jeg trødde på en stor stein på trappa=klarer nesten ikke gå, å jeg som hadde de rydde planen i morgen pga besøk i helgen [:@]
Ganske sur på meg selv for at jeg har vert så lat i dag....
Noen kjerringråd??? Den skal vel ikke beveges så mye, men stivner jo å blir verre når den er for lenge i ro og [:(]

Trur vel dessverre det ikkje er så mykje anna å gjere enn å ta tida til hjelp! [&:]

ha foten høgt, og is ned!

God bedring!

takk takk [;)]
hater å være hjelpesløs...hehe

huff, har ikke noe bedre råd å gi deg enn å kjøle ned den stakkars foten din.
God bedring, håper den er bedre til i morgen så du får rydda litt! ellers får du vel plage samboern din??

off ja, han har sagt seg villig til å gjøre d, men liker som regel å gjøre noe selv ( for å slippe å mase om hvordan jeg ville gjort det ) hihi[:D]

Det beste rådet jeg kan gi deg er å gå forsiktig på det, gjerne med hjelp av krykker om du har.
Sakte fra helen og frem, rolige og kontrollerte bevegelser.
Is for å få ned hevelsen, men ikke rett på huden.
Det er ikke farlig å gå på det så lenge du vet at det ikke er brukket.

ORIGINAL: MonicaM

Det beste rådet jeg kan gi deg er å gå forsiktig på det, gjerne med hjelp av krykker om du har.
Sakte fra helen og frem, rolige og kontrollerte bevegelser.
Is for å få ned hevelsen, men ikke rett på huden.
Det er ikke farlig å gå på det så lenge du vet at det ikke er brukket.

takk for tips, har vert på legevakten å han mente d var en kraftig forstuing, så når er d krykker [:D]
Blir jo nesten andpusten av å gå å snakke for tiden så d er jo helt topp å måtte hoppe på krykker, men bedre enn å ikke ha vertfall, måtte krype inn på do for å tisse tidligere når samboeren var på trening [:D] litt av et syn tenker jeg, får ikke håpe jeg hopper i gang fødselen med vond fot [:D]

Arnicatinktur hjelper mot hevelser og blåmerker. Kjøp en flaske på apoteket, bland 50-50 med vann og dypp bomull i blandingen og bruk som omslag.
Alle småbarnsforeldre burde ha en flaske stående [:)] Broderen fikk et balltre smelt rett over øyet på skolen en gang, og ble sendt hjem. Mamma tok det på med en gang og dagen etter lurte lærerne på om det var samme ungen som kom på skolen, hadde jo knapt et merke over øyet.

Et tips som jeg fikk av fysioterapeuten var at hvis du har brukt benet en del så legg is på det, og når du er ferdig med det så venter du litt og legger deretter på noe varmt som f.eks en varmeflaske med veldig varmt vann på.

Back
Topp