Votter

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Noen som har tips til gode, tjukke, varme votter? Finner ikke noen jeg blir fornøyd med.
 
Hiver meg med på den! :) Finner heller ingen jeg er fornøyd med til mini :/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hvilke har du prøvd?

Jeg bruker egentlig bare tynne ullvotter fra Janus. Er aldri kald på henda, men han ligger/sitter jo oppi dunposen, og er ikke så særlig kaldt her på vestlandet. Holder seg rundt 0 grader.

Men 5 åringen har gode forede votter fra Hestra i barnehagen. Har også kjøpt de billige polvottene fra H&M. De er litt lange, og du kan dra de over dressen/jakka. Hun klager ikke på kalde hender i noen av de.

Må nok kjøpe litt mere robuste votter til lillemann også, når han blir mer aktiv og etterhvert vil litt ut av vogna :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Her har svigermor strikka og tova votter til både lillebror og storesøster...aldri kalde på henda :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Trenger ikke være så tykke så lenge de er vind og vannavstøtende. God erfaring med votter fra hm faktisk.. :)

Jeg vil anbefale votter med glidelås nedover langs arm og utover tommel. Mye lettere å ta på små hender.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har kjøpt fra nameit, HM, Cubus, og et par til jeg ikke husker hvor jeg kjøpte. "Ordentlige" votter begynner på str 1 år og det blir litt stort.
I dag lå han ute å sov i -7 og var god og varm på hele kroppen, bortsett fra hendene. Han klarer ikke ligge med hendene ned i posen hele tiden, de må opp før eller siden;p dessuten skal vi på skitur bare det blir litt mildere og da skal han sitte i pulk. Det kan vær greit å ha noen gode votter da tenker jeg.

Hva bruker dere på bena? Her bruker vi Stonz, og de er varm og god. Føler allikevel han blir så kald når vi går i fjellet med bæresele. Det har vel kanskje med at han ikke bruker bena?
 
Trenger ikke være så tykke så lenge de er vind og vannavstøtende. God erfaring med votter fra hm faktisk.. :)

Jeg vil anbefale votter med glidelås nedover langs arm og utover tommel. Mye lettere å ta på små hender.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Lurt. Hvor får en kjøpt det da?
 
Lurt. Hvor får en kjøpt det da?
Tror de fleste kjeder har slike babyvotter. Mye lettere å få inn en liten hånd enn når det bare er åpning på toppen..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har kjøpt fra nameit, HM, Cubus, og et par til jeg ikke husker hvor jeg kjøpte. "Ordentlige" votter begynner på str 1 år og det blir litt stort.
I dag lå han ute å sov i -7 og var god og varm på hele kroppen, bortsett fra hendene. Han klarer ikke ligge med hendene ned i posen hele tiden, de må opp før eller siden;p dessuten skal vi på skitur bare det blir litt mildere og da skal han sitte i pulk. Det kan vær greit å ha noen gode votter da tenker jeg.

Hva bruker dere på bena? Her bruker vi Stonz, og de er varm og god. Føler allikevel han blir så kald når vi går i fjellet med bæresele. Det har vel kanskje med at han ikke bruker bena?
Hva med tynne ullvotter med litt større vind/regn votter utenpå?

Finnes sånn ullsokk til å ta inni stonz. Vet du at det finnes regntrekk/pose til å ta utenpå bæresele? Går du mye på fjellet kan jo det være noe å invistere i.
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hva med tynne ullvotter med litt større vind/regn votter utenpå?

Finnes sånn ullsokk til å ta inni stonz. Vet du at det finnes regntrekk/pose til å ta utenpå bæresele? Går du mye på fjellet kan jo det være noe å invistere i.
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Aha... Lurt. Kanskje jeg skal kjøpe et par store votter å ha utenpå ja:)
Har den ullsokken som tilhører stonz inni ja :) men tenke at en blir jo litt kald om en ikke beveger bena. Bruker å gni dem så de ikke skal bli altfor kald.
Visste ikke om slikt trekk nei, men det skal jeg jaggu med undersøke. Alt du vet da :)
 
Olai har tova votter og 100% ull fra Cubus(tjukke), og har fryser sjelden på hendene.
Husk at ullsokker funker best uten bomullssokk under :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Hvilke har du prøvd?

Jeg bruker egentlig bare tynne ullvotter fra Janus. Er aldri kald på henda, men han ligger/sitter jo oppi dunposen, og er ikke så særlig kaldt her på vestlandet. Holder seg rundt 0 grader.

Men 5 åringen har gode forede votter fra Hestra i barnehagen. Har også kjøpt de billige polvottene fra H&M. De er litt lange, og du kan dra de over dressen/jakka. Hun klager ikke på kalde hender i noen av de.

Må nok kjøpe litt mere robuste votter til lillemann også, når han blir mer aktiv og etterhvert vil litt ut av vogna :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Las du testen om hesta vottene?
Var noe giftige greier i de og vossatass vottene.
Her har de refleks votter,men de blir kald av og til og da har de hjemme strikket votter og da er de aldri kalde...

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
 
Las du testen om hesta vottene?
Var noe giftige greier i de og vossatass vottene.
Her har de refleks votter,men de blir kald av og til og da har de hjemme strikket votter og da er de aldri kalde...

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
Nei, den har jeg ikke lest Den ene forsvant da, og i løpet av de siste årene har vi mistet så mange votter. Blir til at jeg ikke orker å sende med dyre, så derfor har h&m vært greie.



Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Strikkede sokker? De sitter godt på hendene ;)
 
"Pjona votta". De beste vottene noen gang!! Mamma lager de til gutten min. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Vi kjøpte Reimavotter som skal vare fra 6-18 mnd, med glidelås på sidene.

Babyshop hadde 30% rabatt på Reima og jeg synes ikke de på HM var så fine. Er kjempefornøyd så langt, holder seg god og varm på hendene.
 
Back
Topp