Vongpose eller dyne?

Førstegangsmamma_April23

Blir kjent med forumet
Sitter å lurer på hva vi skal bruke i vogna.
Vognpose med hjemmestrikket teppe over? Eller dyne med hjemmestrikket teppe over og ett lammeskinn under?

Lille gutt kommer jo i april så begynner jo å bli varmere i været da:)

Har emmaljunga nxt vogn.

Last edited:
Har vinterpose og vårpose etter storesøster, så tror vi vil se været an. Men med storesøster som kom i juni brukte vi bare pledd på de varmeste dagene og dyne de andre med saueskinn under. Dyne er veldig greit i starten for å regulere varmen greit med saueskinn under.

Måtte sjekke hva vi brukte sist, da brukte vi saueskinn + ullteppe og bilstolpose om hverandre. Aprilværet varierer voldsomt, kan hende det blir mest pose nå.

Har alt mulig, så vi ser bare an været!! :)
I utgangspunktet lurer jeg litt på å slenge bilstolposen (vintermodell) nedi barnevogna den første tida. Men er det veldig varmt blir det lammeskinn og dyne, ja. Eventuelt vognteppe i tovet ull på toppen. Har også sommerpose og vinterpose og alt mulig, men de er jo ganske store, den første tiden..

Syns det har vært helt greit å bruke dyne i vogn bagen. Nå som det har vært kaldere har jeg lagt lammeskinn i bunn og brukt strikket teppe over dyna, eller coveret til bagen. Men det er vel litt smak og behag også? Når jeg bytter til sittedel snart blir det mer praktisk med vognpose.

Har alt mulig, så vi ser bare an været!! :)
I utgangspunktet lurer jeg litt på å slenge bilstolposen (vintermodell) nedi barnevogna den første tida. Men er det veldig varmt blir det lammeskinn og dyne, ja. Eventuelt vognteppe i tovet ull på toppen. Har også sommerpose og vinterpose og alt mulig, men de er jo ganske store, den første tiden..
Vi har også en av hver, men syns bilstolposen funket helt gull i vognbagen. Vi hadde Uppababy Vista V2 med førstemann, og den bagen er ikke så stor som Emmaljunga, for eksempel. Da var bilstolpose helt perfekt! Litt styr om man skal kjøre et sted for å trille kanskje, tror ikke vi sto i den situasjonen noen gang.

Fikk mai baby sist, og da brukte jeh skinnfelle og dyne, tok i bruk en tynn vognpose utover sommeren da baby begynte å sparke med beina og dynen ikke fikk ligge på.
Denne gangen tenker jeg vognpose fra starten av, og litt dyne/teppe når det blir mildere i vært.
April er veldig variabel her.
Jeg ser nok an behovet.

Husker jeg tenkte mye på slik sist, før baby var født. Men så går de tingene til av seg selv underveis. Man prøver seg frem og tilpasser.

Et lite oppfølgingsspørsmål! Bør vognpose kjøpt ny vaskes før den tas i bruk? :happy:

Tenkte vognpose med teppe (har jo 4 vognposer for enhver sesong). Har også et lammeskinn som jeg brukte med teppe når det var veldig varmt på sommeren med teppe siden det er litt varmere vær her i Belgia i forhold til Norge.

Her blir det lammeskinn, dyne og vognteppe i ull. Lett å regulere temperaturen med. I starten vil det heller ikke være et problem at baby sparker av dynen, så vi venter med vogmposen til høsten

Blir vognpose her :) og lammeskinn under sålenge det er vinter og kaldt. Har ikke brukt dyne i vognen før, på sommer bruker jeg vår/høstpose som ligger åpen - evt bare et strikket teppe.

Back
Topp