Vondter :/

Malaha

Blir kjent med forumet
Flere som sliter mdd mye vondter? 7 uker til termin. Og jeg har mye vonde kynnere, nedpress og menssmerter. Smerter i symfyse så fort jeg er i bevegelse og vondt i korsryggen. Blir nesten bekymret for prematur fødsel. Godt jeg har legetime denne uka. Beklager mye klaging :smiley-ashamed008
Hvordan føler dere dere??

Mye samme vondtene her og, og siste nye er intense vondter oppunder venstre ribben! Sånn helt oppunder brystet !

Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her, både (det jeg tror er) svakt nedpress, trangt under ribbeina, og mye rart som skjer i bekkenet og lysken.
Rart å si det, men jeg gleder meg til fødselen, for jeg er så dritalei alle små vondtene dag inn og dag ut:P

Samme her også.. Har time hos jordmor til uka og ul neste fredag, men usikker på om jeg rekker den ;)

har veldig mye vondt.. kan ikke gjøre noen verdens ting før jeg får vondt.. hadde det med nr.2 også, da fikk jeg "bare" 8 dager før ul-termin (pga vannet gikk).. vondt i magen, vondt i babymagen, vondt i korsryggen, stikk og strekk. Trøbbel i lysken OSV..
Kommer nok ikke i fødsel så mye før termin tenker jeg.. får nok ikke slippe å gå rundt og kjenne på disse vondtene nei.. ønsker det snart var ferdig :/

Jeg får det sånn om jeg ikke tar det med ro.
Har hatt veldig godt av gradert sykemelding, som jeg har kunnet justere etterhvert som jeg ble mer sliten imens.

Å, ble så øm i korsryggen idag da jeg var ute og gikk. Føltes ut som om jeg ikke skulle klare å gå hjem. Fikk en elektrisk varmepute til jul som jeg fikk prøvd ut nå. Hjalp skikkelig å sitte i stolen og slappe av med den i korsryggen! Ellers hjelper varmeflaske også. Får musklene til å slappe av:)
Kjennes ut som om livmora strammer seg hver gang jeg anstrenger meg litt også. Ganske plagsomt, men må vel bare ta det med ro...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er vel stort sett i god form, og glad for det :-) Er i dag 33 uker og 5 dager på vei.

Prøvde meg på en sykkeltur her om dagen, men det var ikke lurt. Kjente det stikke til i hoften da jeg skulle sette meg på sykkelen, og kneskaden jeg pådro meg i begynnelsen av svangerskapet ble merkbar igjen underveis på sykkelturen. Har ennå vondt i kneet, men vet ikke om jeg skal si jeg angrer på sykkelturen heller. Det var jo så nydelig vær og godt å sykle igjen:)

Vondt på høyre side av ryggen en sjelden gang, stikkende smerte som går raskt over, men ubehagelig der og da. Skjer under bevegelse. Noen som har opplevd det samme?

Er virkelig ikke flink til å vite hva som er hva når det gjelder kynnere, nedpress osv., men har jo kjent ulike typer ubehag. Har også hatt mensenlignende smerter den siste uken av og til.

Kynnere, korsryggen, magen, bekken med isjas smerter ut i høyre fot(om jeg tømmer oppvaskmaskinen får jeg det i begge). Det er VONDT å være gravid. Jeg gleder meg til jeg er ferdig!

Har veldig mye smerter, blitt værre og værre siste ukene.. 8 uker igjen til termin, å det føles uendelig lenge nå.. :/
Har vondt døgnet rundt, er kjempesliten nå. Men vet jo at baby må være inni magen ei stund til, så prøver å se lyst på tilværelsen, selvom jeg egentlig skulle ønske baby kunne kommet nå. (Men vil ikke ha prematur altså!)
Var på kontroll på føden i går (rutine), å har fått beskjed om å bare ta paracet, slappe av å gjøre minst mulig de neste ukene.. Så skal jeg på kontroll igjen, å se hvordan formen og alt er om en måneds tid, med mindre ting blir for ille før den tid..

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

Jeg er skikkelig øm i mellomgulvet og i hele mage og rygg. Er så sliten. Lite søvn pga sterke kynnere også. :( håper det letter litt, vis ikke blir de siste 7ukene tunge !

Nå for tiden er det ribbeina som er verst. Det presser sånn på dem, og det har bare blitt verre. Går å håper på at magen skal synke, men det skjer jo aldri!

Hoftene mine dreper meg om natten, spesielt høyre side.

Åja, føler at den ekstra tyngden presser på, ikke noe godt. Må bytte side å sove på hele tiden for å ikke får for vondt, men det er jo slitsomt det også. Ikke greit altså! Godt det snart er over.

Åja, føler at den ekstra tyngden presser på, ikke noe godt. Må bytte side å sove på hele tiden for å ikke får for vondt, men det er jo slitsomt det også. Ikke greit altså! Godt det snart er over.

Ja, godt det er over snart :) Her rekker jeg aldri å bytte før det gjør vondt, og i det siste har det faktisk gjort mest vondt på høyre side selv om jeg ikke ligger på den.. Har hatt sånn av og på plager med dette siden starten av svangerskapet, men aldri så vondt som det har vært nå så jeg har vel vært litt heldig fram til nå.

Har mye vondt i ryggen og hoftene for tiden, samt menssmerter innimellom.
Og har også fått isjas-lignende smerter nedover i beina. For litt siden sviktet beina under meg flere ganger pga det. Det var ikke noe særlig.
Hele magen er også skikkelig øm nå,så jeg føler meg som en skjør hval haha! :p
Men vil ikke ha prematur baby, så trøster meg med at det tross alt bare er en kort periode av livet mitt det her :) (men ååå så deilig det skal bli å få han ut og få kroppen min tilbake!)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp