Vondter etter KS (detaljert)

Uune

Glad i forumet
Marsmellows-15
Høsthjerter 2017
Nå er det 15 dager siden KS og jeg har fortsatt vondt :( spesielt vondt har jeg i urinrøret kjennes det ut som. De sleit veldig med å legge inn kateter på meg, nesten litt redd for at de har ødelagt noe der? Stikker liksom der til tider, nesten som ved uvi men ikke mens jeg tisser. Og kjennes ut som jeg tisser "fortere" enn før, og det gjør litt vondt i blæra på en måte.
I tillegg hadde jeg (beklager detaljer) kraftige kramper i endetarmen helt på slutten før det ble KS. De krampene kommer iblandt enda, og sliter litt med å presse når jeg skal på do.. Er detta helt normalt eller burde jeg få det sjekka opp?!
Har ikke så lyst til at noen skal dit å pilke akkurat, redd for at de gjør mere skade..

Jeg hadde også vondt i urinrøret etter KS, så antar at det var pga. kateteret. En stikkende smerte slik du beskriver, men hos meg gjorde det også vondt å tisse, men smerten avtok jo mer blæren tømtes. Men kan ikke huske at de varte mer enn en ukes tid etter KS? Kan sikkert være lurt å få sjekket opp dette, selv om jeg skjønner at det er lite fristende med undersøkelser i det området nå. Håper du føler deg bedre snart!

Jeg og har vært plaget med urinrøret etter KS. Var sikker på at jeg hadde fått UVI selv, men prøvene kom tilbake negative. Men så kom kløen, så mistenker sopp nå.
Har begynt å behandle med Canesten og føler det er bedre nå.

Men interessant at flere har opplevd dette ubehaget etter KS. Hos meg svei svei det også litt når jeg tisset og generelt ubehag ellers.

Bedre nå. Er 17 dager siden KS.

Hmm. Kan jo alltids prøve med canesten, det skader vel ikke.
Her var det en jmstudent som satt kateter, og hu prøvde sikkert 10 ganger med forskjellige kateter før hu klarte det... Jeg var ikke særlig blid kan du si!

Huff, høres ikke bra ut! Opplevde ikke noe slikt etter mitt KS. Kanskje kan du ta en tlf til legen for å høre?

Jeg har kun opplevd "nedtrykk". Gav beskjed om det på sykehuset og da kom legen og fikk full undersøkelse. Fikk kun beskjed om å gjøre en hel haug m knipeøvelser.
Hun fortalte og at dersom en blir for slapp kan det gi ubehag....

Her er det 16 dager siden og har også mye vondt. Spesielt i såret og når jeg skal tisse. Regner med det går over snart. Håper i hvertfall det. Lei av å sitte inne. Vil ut å trille!!!

Det går over! Stakk i urinrøret her etter kateterbruk også, men det ga seg etter hvert!

Er snart 9 døgn siden ks, men har kun vondt i såret.
Huden rundt såret er doven, altså bedøvd på en måte. Føles også som at der er hovent inni såret.

Back
Topp