Vondt!

Bkno8491872

Andre møte med forumet
Hei. Ca 7 uker akkurat i dag og har termin i februar! ") veldig tidlig enda men er vel lov å håpe på at alt går bra ^^) De 3 siste dagene har vært helt forferdelige. Har hatt kraftige mensen smerter nederst i magen og bak i ryggen. Er dette helt vanlig? Eller burde man ringe lege.....
 
Jeg hadde i alle fall tatt kontakt med lege og forhørt meg litt. Sterke smerter er ikke vanlig, så vidt jeg vet. Men menssmerter/-murringer forekommer. Behøver jo ikke være noe galt allikevel. Lykke til! :)
 
Jeg har hatt ganske mye vonde menssmerter gjennom hele dette svangerskapet. Hadde ikke det med første. Har forhørt meg rundt, og det er flere som opplever det med andremann. Så er visst vanlig. Men om de er så sterke at du blir bekymret hadde jeg kontaktet lege for sikkerhetsskyld :)
 
Syns du skal kontakte legen. Kan være så uskyldig som uvi men kraftige smerter bør man alltid sjekke opp
 
Da blir det nok en tlf til legen til mandag, men er slike smerter jeg har hatt når jeg har hatt mensen tidligere å vet at det er vanlig men bekymret blir man jo uansett ☺
 
Sterke smerter i mage og rygg er ofte forbundet med det å miste, men om du ikke blør er det sikkert stor sannsynlighet for at det er noe ufarlig.
Krysser fingrene for at alt er bra inni der! :)
 
Nå vet jeg ikke hvor kraftige smertene du snakker om er. Men er vanlig å kjenne mensmurringer i magen og tildels i ryggen. I magen fordi livmoren vokser, og i ryggen fordi senene strekkes og blir "svakere". Det kan være ganske kraftig til tider, men skal ikke være direkte vondt. Men vi kjenner på smerte på ulike måter. Vonde menssmerter for meg er så vonde at jeg svimer av f.eks.
Ta en telefon til jm eller legen og forklar, så får du nok bedre svar :)
 
Litt hardt å ta i å si at det er en spontanabort kanskje, ble litt nervøs å redd ur av den komentaren. Men har vært i kontakt med lege å det er helt normalt med mensen smerter som man har hatt tidligere før i perioden. Nå er det ikke så lene til ul så får jo enda bedre svar da Takk for gode tilbakemeldinger ^^)
 
Back
Topp