Vondt!

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Oppkast, sure oppstøt og kynnere er ingen deilig kombinasjon....
Og nå kommer veldige ligamentsmerter på høyre side i tillegg. Vooondt... Så smertefullt har det ikke vært før.

Det er vel ligamenter når det stikker, stråler ut på høyre side av magen, fra rett ved hoftene og på skrå nedover?
Klarer ikke lee på meg her jeg ligger.

Det ble vel litt mye for magen på en gang?

OPPDATERING:

Holdt på flere timer i natt.
Slitsomt med oppkast, doflying, kynnere, ligamentsmerter, og en baby som etterpå sparker hardt til der nede. Han var nok ikke fornøyd med alle magebevegelsene nei....
Etter noen få timers søvn våkner jeg kvalm, øm i korsryggen og magen.
Heldigvis sparker lillebror, så han har det nok bra. Er det farlig for baby om det er matforgiftning? Tenker omgangssyke, men det var jo her i julen, og ikke har jeg feber. Kun jeg som er syk. Kanskje smittet ved barnehageoppstart?

Og hva kan jeg drikke?
Er doven cola ok, eller bedre med farris, biola? Skal iallfall ha meg en lollipop is! Det har jeg drømt om hele natt. Hi hi.

Må bare se om jeg kommer meg på butikken.... Vil ikke spre smitte der heller. Men tørster nå....
 
Last edited:
Jeg har hatt samme smertene, da på venstre siden, og jordmor sa det var ligamentsmerter. Har hatt noen skikkelig smertefulle jeg å:( skikkelig vondt! Sure oppstøt er jeg også kjent med, men heldigvis ikke oppkast og så mye kynnere... Kan bare forestille hvordan du har det med alt på en gang! Sender deg en klem❤
 
Høres ikke godt ut. Jeg vil anta det er ligamentsmerter ja, eller bekkenplager? Jeg hadde lignende smerter i forrige svangerskap, men det var først mot slutten.
 
Jeg har hatt samme smertene, da på venstre siden, og jordmor sa det var ligamentsmerter. Har hatt noen skikkelig smertefulle jeg å:( skikkelig vondt! Sure oppstøt er jeg også kjent med, men heldigvis ikke oppkast og så mye kynnere... Kan bare forestille hvordan du har det med alt på en gang! Sender deg en klem❤
Høres ikke godt ut. Jeg vil anta det er ligamentsmerter ja, eller bekkenplager? Jeg hadde lignende smerter i forrige svangerskap, men det var først mot slutten.
Takk for svar og omtanke! :)
Etter flere ganger med veldig oppkast kom det ut andre veien også... Veldig ubehagelig med kynnere og ligamentsmerter på toppen.

Mistenker omgangssyke eller matforgiftning. Men familien hadde omgangssyke i julen, og har ikke vært i nærheten av slik smitte etter det. Om da ikke noen på barnehagetilvenning hadde det.... Men minste er jo ikke syk.

Kan jeg da levere i barnehagen, eller er jeg smittsom til det? Ingen som kan hjelpe meg idag, og klarer ikke tanken på spying og bleieskift. Ligger rett ut her...

Og, hva bør jeg drikke, spise?
 
Så fælt! Føler med deg! Hadde omgangssyken i jula og det var forferdelig! Du kan levere småen i barnehagen så lenge barnet ikke har oppkast eller diaré! Så får du bare håpe hun holder seg frisk og at du ikke får en telefon fra barnehagen senere i dag :)
 
Så fælt! Føler med deg! Hadde omgangssyken i jula og det var forferdelig! Du kan levere småen i barnehagen så lenge barnet ikke har oppkast eller diaré! Så får du bare håpe hun holder seg frisk og at du ikke får en telefon fra barnehagen senere i dag :)
Takk for svar! :)
Ja, det er forferdelig når det står på.
Håper du ble fort frisk i julen!
Kjedelig når det kommer i julen.
Hadde det i julen vi også, men da slapp jeg unna.

Håper ikke barnehagen ringer nå....
Prøve komme meg på nærbutikken, og hamstre inn litt drikke og is. Og holde sengen/sofaen idag. :)
 
Off så utrolig kjipt:/

Høres ut som omgangssjuka. Det kan være du bare er uheldig og får det en gang til. Man blir aldri imun mot det hærsens viruset! Men noen tåler det bedre enn andre.

Hvis det ikke gir seg, prøv kull tabletter fra apoteket. Eller funker salt kjeks hos meg:)
 
Back
Topp