Vondt

Mirmir2611

Flørter med forumet
Hei.
Jeg er gravid i uke 26+4 og har nå de siste par dagene begynt å få ganske vondt i mage og rygg...jeg føler babyen presser veldig ned og jeg klarer så vidt å gå i tillegg til at jeg får smerter og magen blir helt hard. Det er vel kanskje kynnere? Men det blir bare mer vondt for hver dag. Jeg får det både når jeg beveger meg men også når jeg sitter og det er ofte jeg holder pusten og ikke klarer å bevege meg når jeg får disse "smertene". Jeg føler de liksom aldri går helt bort, men at jeg har et konstant vondt press. Jeg har også veldig vondt i korsryggen og jeg føler egentlig at noe presser veldig på både korsrygg og mage...jeg har ikke hatt noen problemer med svangerskapet så langt og jeg har heller ikke følt noe til kynnere, så lurer på om det kan være det? Er usikker på hvordan kynnere egentlig føles. Jeg har også noen ganger litt mensenaktig smerter, og så har jeg begynt å få økt utflod den siste uken. Jeg har tenkt til å ta meg en tur til legen men det får jeg ikke gjort før til uken, så lurer egentlig bare på om det er grunn til bekymring eller om det er vanlig å ha det sånn?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Ring lege. Jeg hadde gjort det hvertfall. Men jeg har og kynnere og da er magen Stein hard og kjenner lite ubehag.
 
Hei!

Som du selv sier, så er det endel kvinner som tidlig i svangerskapet kan oppleve at de får kynnere.
De fleste vil ikke beskrive de som særlig smertefulle såpass tidlig i svangerskapet som du er.
Kynnere er jo livmoren som øver seg til fødsel, den strammer seg når den vil.
Det er normalt- også i uke 26.:)

Hvis du derimot også føler mye nedpress, så ville jeg nok tatt dette opp med lege eller jordmor.
Det KAN bety at livmorhalsen er i ferd med å forkortes. Men det TRENGER ikke være sånn.
Diskuter det med dem som følger deg i svangerskapet - og så kan de henvise deg til en ultralyd kontroll, for å måle livmorhalsen, hvis de synes det er nødvendig,

Mvh jordmor Grethe :)
 
Back
Topp