vondt

ThereseAa

Forumet er livet
Har noen andre smerter rett over skambenet? Har hatt det noen dager nå og det er ganske plagsomt. Klarer ikke å gå ordentlig oppreist. Kjenner ikke så mye når jeg sitter, men det gjør innmari vondt å reise seg og bevege seg.
Nevnte det for jordmor når jeg var på ultralyd mandag, men hun mente det bare var at jeg har strekt noe. Men etter det jeg nå har lest på internett så er strekksmerter mere vanlig på sidene av magen?

Leste at det kanskje kan være tegn på urinveis infeksjon. Men har ikke noen andre symptomer på det.

Har noen andre vært borti noe lignende?

Hmmm rare greier... Har ikke kjent smerter over skambenet, men hadde en periode med sterke smerter ved hoftebeinet... Særlig når jeg gikk fort.. Fysioterapeuten mente det kunne være pga at leddene er mer bevegelige nå. Men det du beskriver har vel ikke sammenheng med det... 

Jeg har mer vondt inni, liksom - føler liksom at beina "faller av" innimellom[8|]  Det er nok ikke det samme[&:]

Håper du får svar på hva det er[8|]

Jeg hadde slike smerter (hvis det er det samme da, kan jo være så mangt egentlig) men de gav seg etterhvert. Kjentes mer ut som en konsentrert mageknip og jeg kunne ikke strekke ut ryggen. Lurte fælt på hva dette egentlig var men det gav seg jo.. En urinveisinfeksjon kjennes vel best når du tisser med at det svir/kniver oppover greiene. (??) Ellers ville jeg notert smertene hyppioghet, styrke og hvor det liggere. Ikke for å skremme men hvis dette blir værre kan det være morkaka og da er det jo alvorlig. Vedvarer det hadde jeg ringt føden og spurt. Det skader jo ikke.

Lykke til og håper dette er forbigående [;)] 

Jeg har hatt endel vondt rundt ved skambenet. Det er i forbindelse med bekkenløsningen som jeg også sliter med. Det gjør vondt å reise seg, ta bena fra hverandre osv. Det som hjelper meg, er når jeg masserer innsiden/nedover av lårene på de vonde senene. Det er vondt, men har hjulpet meg. ++++ Masse hvile[:D]

huff håper du får svar på denne. eg kan bare si lykke til og håpe det blir bedre snart.

Har ikke så mye greie på slike ting,men jeg har fått smerter i lysken, men der inne ved beinet. tenkte kanskje det var pga ungen men er usikker

Har også hatt smerter der i det siste! lurer på om det kan være i tilknytting til bekkenet.. men jeg skal til JM i morgen, da skal jeg høre med henne!!! Har også begynt å hovne opp så er litt spent på urinprøven, om det er noe utslag der..

Hei,

Da jeg gikk gravid i uke 24 fikk jeg ureinveisinfeksjon. Det var som du beskriver, i tillegg til at det gjorde vondt å late vannet. Fikk Ammoxillin kur, og det gikk over etter få dager.

*Minimaja*

ORIGINAL: elkva

Jeg har hatt endel vondt rundt ved skambenet. Det er i forbindelse med bekkenløsningen som jeg også sliter med. Det gjør vondt å reise seg, ta bena fra hverandre osv. Det som hjelper meg, er når jeg masserer innsiden/nedover av lårene på de vonde senene. Det er vondt, men har hjulpet meg. ++++ Masse hvile[:D]

Slik har jeg det også.. fysio sa det var bekkenløsningen min som hadde ekspandert..?[8|]

has bestilt time hos legen senere idag, så da får vi se om de finner ut av det. Tar med litt urin, så kan de iallefall bekrefte/utelukke at det er urinveis infeksjon. Er jo mulig at jeg bare har strekt etter eller annet, men det er jo greit å vite uansett.

da har jeg akkurat kommet tilbake fra legen. det var ikke noe tegn til urinveis infeksjon, så hun mente at de smertene jeg har er pga at bebisen nå har snudd seg med hodet ned og at det strekkes litt.
Ho sa jeg kunne ta litt smertestillende, men jeg prøver meg så lenge jeg kan uten.

Blir nok litt vondt når babyen presser på nedover.....
Du får slappe av å ta det med ro, så slipper du kanskje å ta smertestillende. Ikke noe sælig å ta det når man er gravid.

JM sa til meg at det var bekkenet som fikk belastning... så det er nok det jeg kjenner!

Back
Topp