Vondt ved ribbebeina

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Har så vondt ved ribbebeina! Bare på ene siden. Kommer alltid iløpet av dagen. Blir litt bedre når jeg får strukket litt ut. Flere som kjenner på det?

Har ikke kjent der noe særlig enda, men husker jeg slet veldig med det forrige gang. Hadde veldig vondt oppe mot puppene liksom. Akkurat som at ribbeina ble presset utover. Følte at jeg de siste 10 ukene kun kunne stå eller ligge. Sitting var vondt. Så om du må sitte mye - prøv å reis deg/legg deg ofte, strekk armene mot taket. Eller ta av bh! Det hjelper også bittelitt...

Ja! Jeg har slitt med det siden uke 20. Kan ikke sitte mer enn to minutter før det blir skikkelig smertefullt :( må hele tiden skifte stilling, opp og stå, røre på meg. Om natta må jeg ligge med store puter i ryggen og pute under magen.
Noe i det hele tatt som hjelper?

Ja! Jeg har slitt med det siden uke 20. Kan ikke sitte mer enn to minutter før det blir skikkelig smertefullt :( må hele tiden skifte stilling, opp og stå, røre på meg. Om natta må jeg ligge med store puter i ryggen og pute under magen.
Å føde..... Da slutter det. Beklager å ikke ha noe bedre løsning!

Sniker fra April.. Jeg har det akkurat slik jeg også, har gått til kiropraktor for det, og han kunne fortelle at det er fordi ribbeina på den siden (har det bare på høyre) har blitt ute av stilling pga at magen har blitt større og alt flytter litt på seg. Det eneste som hjelper for meg er å ligge på høyre side, med pute under magen og mellom beina. Jeg er også sykemeldt pga dette, har en kontorjobb, og det å sitte x antall timer foran en PC er ikke akkurat ideelt akkurat nå.

Sniker fra April.. Jeg har det akkurat slik jeg også, har gått til kiropraktor for det, og han kunne fortelle at det er fordi ribbeina på den siden (har det bare på høyre) har blitt ute av stilling pga at magen har blitt større og alt flytter litt på seg. Det eneste som hjelper for meg er å ligge på høyre side, med pute under magen og mellom beina. Jeg er også sykemeldt pga dette, har en kontorjobb, og det å sitte x antall timer foran en PC er ikke akkurat ideelt akkurat nå.
Uff, nei å ha kontorjobb nå er ikke helt gunstig. Jeg får bare være flink til å ta hyppige pauser og bevege meg en del.

Jeg også merker at kontorjobb begynner å bli tungt. Og jeg som trudde det skulle være så enkelt iom. at jeg bare sitter hele dagen. Men merker at det er nettopp det som begynner å ta på både rygg og mage. Dessuten begynner magen å komme i veien når jeg jobber på dataen..

Har hatt vondt oppe ved og rundt ribbeina både nå og sist jeg gikk gravid. Har kuttet ut stramme bh'er med spiler / pushup og gått over til ammebh'er i bomull som ikke strammer. En befrielse!

Last edited:
Har hatt ubehag i ribbeina i noen dager nå men det var forstålig etter 3D ul på mandag for han lå med hodet ned i bekkenet og beina godt oppi ribbeina :P

Så d e ikke bare mæ! Har kontorjobb og e 100% sykemldt. Har i tillegg bekkenløsning, så kan ikke sitte, stå eller gå. Nesten helt sengeliggende her. Og klarer å ligge bare på rygg og venstre side når d e verst.. Må ta av og til smertestillende for d verk på slutten av dagen. Så d vil si at æ har d 3 mnd til.. huff..

Huff ja:( Det kommer spes på kvelden. Hjelper litt å ta av bh og ligge på sofaen.

Jeg har også vondt i ribbein og bekken i v.siden. Klarer ikke ligge på v.siden hele tatt.
Jeg skal til kiroprakter på torsdag. Har ikke brukt bh på 2 uker nå.

Jeg får vondt etter en lang dag med bh, men da hjelper det heldigvis å ta den av. Begynner å bli trangt og magen begynner å bli litt i veien :P

Når fødselen nærmer seg synker som regel magen litt når babyen fester seg i bekkenet, håper det blir litt lettelse for dere da :)

Har fått forskjellige forklaringer på d. Gynekologen mener ho sparker der, jordmor sier at alt blir pressa opp nu så æ får d derfor vondt, fysioterapeut mener d e musklan.. Men felles ting e at d e ikke noe å gjøre.. Æ klarer heller ikke å sove på venstre side men våkner om natten av å ligge på den siden og har d veldig vondt og vanskelig å snu mæ igjen..Å ta av bh hjelper ikke mer..

Har fått forskjellige forklaringer på d. Gynekologen mener ho sparker der, jordmor sier at alt blir pressa opp nu så æ får d derfor vondt, fysioterapeut mener d e musklan.. Men felles ting e at d e ikke noe å gjøre.. Æ klarer heller ikke å sove på venstre side men våkner om natten av å ligge på den siden og har d veldig vondt og vanskelig å snu mæ igjen..Å ta av bh hjelper ikke mer..
Hva med å prøve å bygge opp en vegg med puter bak deg, sånn at du kanskje ikke klarer å snu deg mens du sover fordi putene er i veien? Bare en tanke :)

Hva med å prøve å bygge opp en vegg med puter bak deg, sånn at du kanskje ikke klarer å snu deg mens du sover fordi putene er i veien? Bare en tanke :)
God tanke, men klarer jo ikke å sove på høyre side hele natta.. Verst e jo at æ til vanlig sover på venstre side og så plutseli ikke sove på den side i d hele tatt.. Men ser at hvis æ støtter magen så klarer æ sove på venstre side og.. Problemet e jo at ting ikke holder sæ på plass løpet av natten.. Vurderer en sån belte rundt magen som støtter kanskje mer hele tida..

Back
Topp