Vondt utside hofte

Hei.
Jeg er 30 uker gravid og plaget av bekkenlåsning. Dette har jeg vært plaget med siden uke 10 ca. Plutselig begynt å få annen type verking og vondt på utsiden av hoftene/låra. Spesielt når jeg ligger om natta og står opp om morgenen verker det. Noen som kjenner dette igjen og har tips? Trening/medisin/fysioterapi?

jepp. Var mye plaget under svangerskap og er det fortsatt 5 år etter fødsel.
Trening i basseng og slynger er veldig bra. Da styrker man bekkenmuskulaturen.
Har du badekar hjemme så fyll opp et varmt bad og legg deg i karet ei stund. Løsner på vonde muskler.

Ligg med en sammenrullet dyne mellom beina fra haka og ned til anklene, og ligg mest mulig rett i senga. Gå med korte skritt og unngå å skreve for masse. Silkelaken i senga gjør det lettere å snu seg om natta. Samt snurrepute i bil, eventuelt gå inn og ut av bil med samlede føtter.

Ah, gjør alt dette☺ ligger både med sammenrullet dyne og bader. Trener styrke selv, og det hjelper på selve bekkenlåsningen. Usikker på om dette er en del av bekkenlåsningen eller om det er plaget/betennelse knytta til feilbelastning eller noe.

Kan være at du feilbelaster hoftene.
E fikk beskjed om å ikke ligge for lenge om gangen på ene hofta, måtte snu meg ofte. Eller legge en dyne/pute sånn at e ble "hengende" på de istedetfor selve hoftekula.

Hadde store plager med det samme selv, var dessverre ikke noe som hjalp :/ Ble bedre noen dager etter fødsel :)

Sliter med det samme her...noen ganger er det skikkelig smertefullt å snu seg om jeg har ligget for lenge på en side... :( har tidligere i svangerskapet hatt bekkenlåsning,men har fått trent det bort.
Mulig jeg belaster feil når jeg står nå,klarer ikke å stå i samme stilling lenge... gleder meg til det forhåpentligvis forsvinner etter fødsel :)

Back
Topp