Vondt under ribbeina

JanSko

Betatt av forumet
Sliter veldig med at jeg får vondt under ribbeina når jeg legger meg ned om dagen :( kommer etter bare et par minutter og jeg våkner ca tusen ganger hver natt av dette. Tar flere timer før jeg får sove da jeg snur meg fra side til side hele tiden. Begynner å ta på skikkelig dette nå, sitter å gruer meg for å gå å legge meg :(
Flere som har noe lignende?

Jeg har samme, men bare på høyre side. Leste at det kunne være bebis som klemmer på galleblæra (har ingen garanti for at det stemmer :p ) fryktelig ubehagelig er det i alle fall :(

Jeg er svært øm på høyre side, da bebs sitt hode presser opp i levra. Ikke så himla behageli. Det er sånn rett ved ribbeina.

Jeg har det på begge sider og kun når jeg ligger. Jeg klarer ikke å ligge på ryggen da det er for ubehagelig, så jeg må jo ligge på siden... Har forsøkt med ekstra dyne i senga som jeg støtter opp under ryggen/magen når jeg ligger på siden, men det hjelper ikke.. I dag tester jeg en dobbelpute, men skjønner ikke helt hva jeg skal med den :p Kjenner jeg begynner å bli smågal av dette, siden jeg ikke får sove :( blir så "utålmodig" i kroppen etterhvert av å snu meg hele tiden. Og stakkars lillegull i magen som må snurre rundt hele tiden! :p

Jeg leste just på en av appene mine tror jeg det var, at livmora nå har blitt så stor og vokst helt opp i ribbeina og at mange kan bli veldig ømme under ribbeina av det :) Vet ikke om det er derfor i ditt tilfelle, men det kan jo være det som er årsaken :)

Jeg leste just på en av appene mine tror jeg det var, at livmora nå har blitt så stor og vokst helt opp i ribbeina og at mange kan bli veldig ømme under ribbeina av det :) Vet ikke om det er derfor i ditt tilfelle, men det kan jo være det som er årsaken :)
Ja, det kan nok være det :-) merker spesielt på kveldene, at det er ømt og "trangt" på en måte under ribbeina. Får følelsen av at jeg må strekke armene i været for å få trukket pusten godt nok :p det er ikke like ille på morran, så det er vel fordi det trykker mer etter man har spist og sånt gjennom dagen? Men når jeg legger meg ned så kjenner jeg at det presser og stikker, så det går fra å være ubehagelig til å bli vondt. Snur jeg meg til andre siden går det kun et par minutter, så skjer det samme der. Kan det være at bebis trykker livmora mot ribbeina da kanskje? :p

Ja, det kan nok være det :-) merker spesielt på kveldene, at det er ømt og "trangt" på en måte under ribbeina. Får følelsen av at jeg må strekke armene i været for å få trukket pusten godt nok :p det er ikke like ille på morran, så det er vel fordi det trykker mer etter man har spist og sånt gjennom dagen? Men når jeg legger meg ned så kjenner jeg at det presser og stikker, så det går fra å være ubehagelig til å bli vondt. Snur jeg meg til andre siden går det kun et par minutter, så skjer det samme der. Kan det være at bebis trykker livmora mot ribbeina da kanskje? :p

Off.. høres ikke noe godt ut. Ja, kanskje det er derfor :) Og/eller at babyen presser på ribbeina. .kanskje han ligger å hviler beina på de :p

Ja våknet denne morgen med det :( va veldig vondt og ubehagelig

Er litt motsatt her.. Blir det for mye gåing og ståing får jeg nesten kramper i ribbeina kjennes det ut som. Eneste som hjelper er å ligge når det setter i gang. Hatt det sånn i alle fire svangerskapene. Må være enda mer slitsomt at du faktisk ikke får sove pga det :(

Back
Topp