Vondt på høyre side nederst i magen

Mackenzie87

Betatt av forumet
Tenkte jeg skulle høre litt med dere da.. Siden legen ikke kan svare meg, heller ikke legevakten, og volvat ikke har noen time til meg med det første....
Jeg har så vondt på høyre side nederst i magen. Der stikker liksom til også gir det seg litt igjen. Når jeg kjører bil kjenner jeg det veldig godt, gjør vondt når jeg flytter på beinet. Når jeg ligger på sofaen/i senga får jeg vondt når jeg snur meg over til venstre.. Og plutselig kjenner jeg det ikke sånn kjempe godt på noen timer igjen. Noen som kjenner seg igjen??? Kan innimellom kjenne samme smerte litt på venstre side også.
Min tanke er: Siden jeg er sjekket for blindtarmbetennelse, urinveisinfeksjon osv, kan det ha noe med fordøyelsen å gjøre? Den går fryktelig tregt om dagen og det går heller ikke unna å gå på do. Har prøvd alle tips i boka, men ingenting får det til å bli noe bedre. Kan dette forårsake smertene? Noen som har noe erfaringer, tips og råd å komme med?
Legen mente det sikkert bare var muskulært men den forklaringen kjøper jeg ikke helt... Blir glad for alle svar nå altså!
 
Jeg har hatt vondt nederst på høyre side i perioder. Har tenkt det bare har vært båndene/livmora som har strukket seg. Har hatt det sånn i perioder de andre graviditetene også. Det stikker skikkelig når jeg snur meg fra høyre til venstre side og har sovet dårlig pga det i natt. Skjer når jeg gjør andre brå bevegelser og. Høres det likt ut?


Uansett så håper jeg noen kan hjelpe deg med å finne ut hva det er. Ikke kjekt å gå sånn og engste seg!
 
Jeg har hatt vondt nederst på høyre side i perioder. Har tenkt det bare har vært båndene/livmora som har strukket seg. Har hatt det sånn i perioder de andre graviditetene også. Det stikker skikkelig når jeg snur meg fra høyre til venstre side og har sovet dårlig pga det i natt. Skjer når jeg gjør andre brå bevegelser og. Høres det likt ut?


Uansett så håper jeg noen kan hjelpe deg med å finne ut hva det er. Ikke kjekt å gå sånn og engste seg!

Det kan jo absolutt være det også, hvis det er sannsynlig at det kan være det:) Er åpen for alt. Jeg har ikke hatt dette de to forrige gangene, for å være ærlig er jeg litt småoverrasket over hvor anderledes dette svangerskapet er i forhold til de to forrige! På fredag kunne jeg hvertfall få en telefonsamtale med en spesialist, så jeg håper jeg blir klokere da. Jeg pleier egentlig ikke å være sånn veldig bekymret så lenge alt virker til å være bra med babyen, men nå kjenner jeg det litt på kroppen altså.... Tusen takk for svar forresten :)
 
Jeg har hatt mye smerter i store deler av magen fra tid til annen, blant annet nede på høyre side. Skikkelig stikkende, krampeaktig følelse.. Her har det vist seg å være luft stort sett hver gang.. :)
 
Hatt noen få stikk med vondt nederst på høyre side. Veldig få altså, men magen funker ikke om dagen her heller... Har ikke tenkt over det, men kanskje sammenlignbart?
 
Back
Topp