Vondt nederst i magen ved tur

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Jeg får skikkelig vondt nederst i mageregionen når jeg er ute og går. Det kjennes ikke som kynnere (for de har jeg nok av :p), men er det noen som vet om dette kan komme av bekkenet? :(
 
jeg vet ikke, men jeg får også det...
 
for ikke å snakke om når jeg nyser... det er kjempevondt! :p
 
Haha :p kjenner meg igjen i denne :p Jeg har hatt vondt siden uke 14 i nedre mageregion (er nå 23) visst nok hos meg så er det musklene/scenene (kaller det lyskemusklene) på begge sider så strekt at dette påvirker livmoren, musklene vil holde igjen livmoren og livmoren vil ekspandere, så dette fører til smerte i magen, dette er visst en vanlig ufarlig smerte, men forsvinner rundt uke 25-26 :p så klarer vel noen uker til!
 
Får kjempe vondt når eg er ute og går. Magen strammer seg og det virkelug knyter seg sammen nederst i magen.skikkelig vondt. .
 
Får kjempe vondt når eg er ute og går. Magen strammer seg og det virkelug knyter seg sammen nederst i magen.skikkelig vondt. .
Samme her :eek: roer seg med det samme jeg roer meg da :) men blir ikke akkurat lange gåturer på meg for tiden :p
 
Ja roer seg så fort eg stopper og gå... blir liiite gåing for tiden ja.. sliten bare av og gå på butikken:p
I hear you!! :p Helt tragisk når jeg skal inn å kjøpe en brus og noen rundstykker og er sliten etterpå liksom ;)
 
I hear you!! :p Helt tragisk når jeg skal inn å kjøpe en brus og noen rundstykker og er sliten etterpå liksom ;)

I går var det tett før eg satt meg ned og begynte og gråte! Var nesten komt til kassen og hadde sååå klart glemt det viktigeste eg skulle handle heeelt på begynnelsen av butikken!! Var rett før stengetid så kunne ikke gi f. Og be mannen dra og få tak i siste rest heller :p
 
I går var det tett før eg satt meg ned og begynte og gråte! Var nesten komt til kassen og hadde sååå klart glemt det viktigeste eg skulle handle heeelt på begynnelsen av butikken!! Var rett før stengetid så kunne ikke gi f. Og be mannen dra og få tak i siste rest heller :p
Hehe. Huff. Godt det kun er midlertidig!!
 
I går var det tett før eg satt meg ned og begynte og gråte! Var nesten komt til kassen og hadde sååå klart glemt det viktigeste eg skulle handle heeelt på begynnelsen av butikken!! Var rett før stengetid så kunne ikke gi f. Og be mannen dra og få tak i siste rest heller :p
Off!!! Kjenner følelsen!!! Skriver alltid list nå, men du kan være sikker på at noe blir glemt...og så er det som regel i begynnelsen av butikken :eek: godt vi overlever! :p
 
Får kjempe vondt når eg er ute og går. Magen strammer seg og det virkelug knyter seg sammen nederst i magen.skikkelig vondt. .
Sånn er min og til tider, men tror det er kynnere for min del. Det andre er liksom konstant vondt uten at jeg blir knallhard. Bruker 35 min på en strekning som burde ta 20 :eek:
 
Haha :p kjenner meg igjen i denne :p Jeg har hatt vondt siden uke 14 i nedre mageregion (er nå 23) visst nok hos meg så er det musklene/scenene (kaller det lyskemusklene) på begge sider så strekt at dette påvirker livmoren, musklene vil holde igjen livmoren og livmoren vil ekspandere, så dette fører til smerte i magen, dette er visst en vanlig ufarlig smerte, men forsvinner rundt uke 25-26 :p så klarer vel noen uker til!
Ah...satse på at det er det! Utrolig slitsomt og vondt. Får jo ikke gått turene anbefalt av fysio heller før en må sette seg på en benk :eek:
 
Sniker fra juli. Har det akkurat likt. Må ta pauser:p tok det opp med jordmor på forrige kontroll. Det er visst de "båndene" livmoren henger i som gir smertene. Var helt normalt:)
 
Som hun over nevner så er det ligamentsmerter :) Kan være satans vondt men går fort over.

Jeg tror at om man er litt avslappet til de smertene så er de ikke så ille... For meg har det i hvert fall vært slik :) Når jeg fikk vite hva de var i forrige svangerskap og at det var normalt så ble det bedre.

Når du kjenner det komme så ikke anspenn deg, sett deg ned litt eller sett ned tempoet om du må til det er over <3
 
Last edited:
Som hun over nevner så er det ligamentsmerter :) Kan være satans vondt men går fort over.

Jeg tror at om man er litt avslappet til de smertene så er de ikke så ille... For meg har det i hvert fall vært slik :) Når jeg fikk vite hva de var i forrige svangerskap og at det var normalt så ble det bedre.

Når du kjenner det komme så ikke anspenn deg, sett deg ned litt eller sett bed tempoet om du må til det er over <3
Hahaha...joda, ser bare så utrolig tåpelig ut når jeg må sette meg ned annenhver meter på Karl Johan på vei hjem fra jobb :p Godt de ikke skal vare hele svangerskapet! :D
 
Back
Topp