Vondt nedentil

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Ja har skrevet en tråd om dette for lenge siden men merker dette mer og mer... Hvis jeg har stått mye, begynner det å værke i musa :p når jeg setter meg ned går det over.. Som om musa er trøtt av og stå/gå haha! Hadde bekkensmerter m sønnen min men det var under magen... Dette kom også av at jeg stod mye og forsvant når jeg satt... Føles ikke som nedpress mn lurer på hva det kan være? Er det tyngden av bekkenbunnen? Slapp bekkenbunn?

jeg har også sånne smerter, men ikke alltid det slipper taket selv om jeg setter meg ned.. vet ikke helt grunnen. Har bare regna med det har vært bekkensmerter :p mulig det hjelper om man tar knipeøvelser regelmessig... men akkurat når det er vondt så frister ikke det :p

jeg har også sånne smerter, men ikke alltid det slipper taket selv om jeg setter meg ned.. vet ikke helt grunnen. Har bare regna med det har vært bekkensmerter :p mulig det hjelper om man tar knipeøvelser regelmessig... men akkurat når det er vondt så frister ikke det :p

Har du prøvd å knippe mens det værker? Hjelper det litt? Det hjelper litt på meg :) skal til dyreparken i slutten av mnd, og lurer på koss i alle dager det skal gå, må nok sette mev ned ved hver anledning.... Får høre me jordmor neste mnd, hun vet nok garantert hva det er :)

Har du prøvd å knippe mens det værker? Hjelper det litt? Det hjelper litt på meg :) skal til dyreparken i slutten av mnd, og lurer på koss i alle dager det skal gå, må nok sette mev ned ved hver anledning.... Får høre me jordmor neste mnd, hun vet nok garantert hva det er :)

har ikke prøvd knipeøvelser når det gjør vondt. var bare noe jeg kom på nå.. er generelt dårlig til å huske på knipeøvelser :p tror jeg tok 2 ganger i forrige svangerskap :p

Har også det noen ganger..får det ofte mens jeg sitter på do, så da må jeg bare komme meg opp igjen. :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også sånn..... Synes det minner litt om nedpress jeg da....
ligner litt på nedpress, men stikker oppover.. på meg hvertfall.. vanskelig å forklare..

Hmm... Husker når jeg hadde vært på modningsakp sist så fikk jeg skikkelig nedpress, mn nå bare værker det... Nei ikke vet jeg, bare litt slitsomt :(

Jeg får noe lignende, men fikk beskjed om at det hadde med bekkenløsningen å gjøre pga feilbelastning av muskler og sener i hele underlivet.
Men det som er rart, er at hvis jeg setter meg ned på feks en hard stol og ikke er forsiktig, kjennes det ut som om jeg slår hele underlivet. :p Som om jeg har et blåmerke i hele huttiheiti og det er ømt å sette seg :p

Jeg har ikke vondt hele tiden, men har noe helt ...... Vondt under samleie og etterpå. Koste litt i dysjen i dag, og det gjorde ikke så veldig vondt da, men jeg skulle tisse etter at jeg hadde vert i dysjen og det føltes ut som hele tissen min brant opp. Svidde sånn som urinveisinfeksjon. Men har ikke det for har testet meg for det. Har vondt i ca 2-3 timer etterpå. Men kan skjenne det når jeg tørker meg etter og ha vert på do en dag etterpå.
Hva kan dette være da?? Beklager hvis det var for detaljert :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også sånn vondt i musa som du sier føler det sitter i "beina" der inne. Gjør ikke vondt hele tiden, men kommer ofte hvis jeg har gått legge turer eller vært mye i aktivitet. Har kommet sammen med vondt i korsrygg og halebenet (som jeg har forslått kraftig tidligere), så regner med dette er bekkenet. Ikke gøy og litt usikker på hva jeg kan gjøre for å forebygge. Burde sikkert prøve litt styrketrening for bekkenet!

Hvis det svir så kan det være vulvodyni eller vestibulitt eller lignende. Med mindre det er UVI da, og la oss nå håpe på det heller enn noe av det andre! Ellers så kan det være noe så enkelt som en soppinfeksjon også, det kan gi litt av disse symptmene.

Jeg ville ha snakka med lege :)

Lest litt på bekkenløsning.no og der beskrives smertene som at de kan sitte i symfysen/skambenet foran i bekkenet ofte med smerter på innsiden av lårene i tillegg. Tror derfor det er bekkenet om det ikke svir som noen sier her.

Mye nyttig info på den siden :)

Ja har skrevet en tråd om dette for lenge siden men merker dette mer og mer... Hvis jeg har stått mye, begynner det å værke i musa :p når jeg setter meg ned går det over.. Som om musa er trøtt av og stå/gå haha! Hadde bekkensmerter m sønnen min men det var under magen... Dette kom også av at jeg stod mye og forsvant når jeg satt... Føles ikke som nedpress mn lurer på hva det kan være? Er det tyngden av bekkenbunnen? Slapp bekkenbunn?

Hvis det gjør vondt i symfysen, så er det et typisk tegn på bekkenløsning...man merker det gjerne hvis man står, går eller sitter for lenge av gangen. Er skikkelig d..... egentlig, men ta deg en tur til kiropraktor eller fysio så får du hjelp og øvelser :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har også smerter nedentil, men det er rett og slett at jeg blir hoven :S Fikk det på slutten med nr 2 også, og det er mye blod og press der nede som gjør til det sa jordmor..

Jeg må sette meg ofte, for dette er så ubehagelig :( Kø på butikken er helt jævlig..

Denne gangen fikk jeg det tidligere, og det var ikke uvanlig med 3 ganske tette svangerskap mente jordmoren, men håper det ikke er noe galt, skal prate mer om det neste gang..

Mamma slet også en del med dette med nr 3 (tre stk på 6 år).. Og ei jeg kjenner fikk faktisk åreknuter der nede, pga mye press....

Er det slike smerter du har? Altså at det er hovent og presser liksom?

Der fikk ihvertfall eg svaret mitt! Men får det heldigvis berre etter sex foreløbigog når eg er på do:-p Er nr 3 på nett over 3 år, so kanskje ikkje så rart.. blir da hoven inimellm og øm kvar gang, og kjennest nesten ut som om "huffsa" dette av:-p

Hvis det gjør vondt i symfysen, så er det et typisk tegn på bekkenløsning...man merker det gjerne hvis man står, går eller sitter for lenge av gangen. Er skikkelig d..... egentlig, men ta deg en tur til kiropraktor eller fysio så får du hjelp og øvelser :)

Jeg har vondt i symfysen. Klaga til legen, og spurte om d var bekkenløsning. Men hun bare avfeide det. Og skrev øm ved symfysen..
Men jeg kjenner tydelig igjenn smertene. Blir bare verre og verre kjenner jeg. Har begynt å få problemer med å få på klærne om morgenen. :(

Jeg har vondt i symfysen. Klaga til legen, og spurte om d var bekkenløsning. Men hun bare avfeide det. Og skrev øm ved symfysen..
Men jeg kjenner tydelig igjenn smertene. Blir bare verre og verre kjenner jeg. Har begynt å få problemer med å få på klærne om morgenen. :(

En ting er å være øm, men hvis man får ilende smerter ved å ta beinet for langt til sida, gå i trapper, ta for lange skritt etc, så kan hu vel ikke avfeie det som øm??? Jeg hadde bekkenlåsning(merket best i ryggen), og bekkenløsning med smerter i symfyse og nedover lår etc.forrige sv.skap..kiropraktor, fysio og akupunktur opp til flere ganger i uka gjorde de siste mnd.levelige. Denna gangen har jeg foreløpig mest låsninger, men kjenner også denna stikkende vondten i symfysen og for meg er hvertfall det et tegn på at bekkenløsninga er på gang :p

Back
Topp