Vondt nedentil...

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Det er sikkert normalt, men jeg tenkte å høre med dere likevel.

Den siste tiden har jeg slitt med å finne komfortable sovestillinger om natten, men det ender ofte opp med at jeg sover på en av sidene. Når jeg våkner, merker jeg at jeg har en stikkende eller strålende smerter enten på ene siden eller begge. Smertene ligger helt nede i livmoren, rett ved lysken. Når jeg tømmer blæra om morgenen da, så kjenner jeg et utrolig press mot disse vonde områdene. Jeg vet at det ikke er urinveisinfeksjon, siden jeg har testet urinen etter at jeg fikk disse problemene. I dag merker jeg smerter mot endetarmsåpningen, og på høyre side nederst i livmoren.

Er dette bare helt forferdelige ligamentsmerter? Eller er det bare fordi babyen begynner å bli større? Eller presser babyen mot ømme punkter om natten?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Er det "inni magen" eller i underlivet? Kan det være bekkenløsning det du kjenner i lysken og ved endetarmsåpningen? Inni magen nederst på sidene har jeg hele tiden vært øm og støl og til tider vondt. Her er det ligamentsmerter eller magemusklene som strekker seg. Ofte vondt når blæren er full eller nettopp tømt ja

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det "inni magen" eller i underlivet? Kan det være bekkenløsning det du kjenner i lysken og ved endetarmsåpningen? Inni magen nederst på sidene har jeg hele tiden vært øm og støl og til tider vondt. Her er det ligamentsmerter eller magemusklene som strekker seg. Ofte vondt når blæren er full eller nettopp tømt ja

Det er helt nederst i underlivet... Ikke i magen. Og smertene i underlivet blir verre når jeg har luft i magen eller har mageknipe. Jeg sliter med å finne komfortable sovestillinger og sittestillinger pga det. Blir også redd for at det er noe galt der nede, siden den stikker og stråler smerte. Har også hatt litt bekkenproblemer også, men føler ikke at det er det som forårsaker smertene :-( det er helt forferdelig å rulle seg ut av senga om morgenen.

Det er helt nederst i underlivet... Ikke i magen. Og smertene i underlivet blir verre når jeg har luft i magen eller har mageknipe. Jeg sliter med å finne komfortable sovestillinger og sittestillinger pga det. Blir også redd for at det er noe galt der nede, siden den stikker og stråler smerte. Har også hatt litt bekkenproblemer også, men føler ikke at det er det som forårsaker smertene :-( det er helt forferdelig å rulle seg ut av senga om morgenen.

Bekkenløsningsmertene her sitter i skambenet - altså midt på tissen :p det gjør vondt når jeg tar lårene fra hverandre eller vrir hofta. Gjerne på vei ut av senga ja. Prøvd med pute mellom bena? Du får ta en tur til legen og ta en sjekk for sikkerhetsskyld

Jeg sover med rullet dyne mellom beina ellers får jeg kramper i beina,og strekk nedentil.Høres jo ut som det er kroppen som strekker seg og forbereder seg nedentil

Bekkenløsningsmertene her sitter i skambenet - altså midt på tissen :p det gjør vondt når jeg tar lårene fra hverandre eller vrir hofta. Gjerne på vei ut av senga ja. Prøvd med pute mellom bena? Du får ta en tur til legen og ta en sjekk for sikkerhetsskyld

Hehe! Legen min er jo ubrukelig :-P Men jeg skal heldigvis til jordmor om ikke altfor lenge. Tenkte å spørre henne da. Skjønner jo at det er mye forandringer i kroppen, og regner vel med at det er det som skjer i underlivet. Det er bare så utrolig ubehagelig :-( Håper ikke det blir sånn resten av svangerskapet liksom.

Jeg føler litt av det samme som deg etter en gåtur i dag. Vil ikke ha bekkenløsning asså :(

Jeg føler litt av det samme som deg etter en gåtur i dag. Vil ikke ha bekkenløsning asså :(

Uffda... :-( Kanskje det går over. Jeg håper det går over her snart, har vært sånn de siste to ukene. Håper bare det ikke blir verre! Kynnerne tar jo helt av her for tiden, i tillegg!! Lurer på hvor lenge jeg holder ut i jobben :(

Mulig det e greitt å reisa til ein håplaus lege og få henvisning til fysio. Bør ikkje venta med det for lenge for da blir det ille (ta mitt ord på det!! :/ )

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Høyres ut som symfyseløsning, altså bekkenløsning foran. Det svir noe fryktelig langt nede/framme, samt nedover langs lårene :/

Ligger og vrir meg i smerte nå. Uansett hvordan jeg ligger så blir det galt. Holder ikke ut!!!!!

Høyres ut som symfyseløsning, altså bekkenløsning foran. Det svir noe fryktelig langt nede/framme, samt nedover langs lårene :/

Du har nok rett i det. Leste litt om det på nettet nå, og det må være det! Jeg trodde bekkenløsning var bak i korsryggen, men det trenger jo tydeligvis ikke å være det. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få sove i natt. sitter våken og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Haha... og jeg som skal på jobb i morgen tidlig. Jaja...

Du har nok rett i det. Leste litt om det på nettet nå, og det må være det! Jeg trodde bekkenløsning var bak i korsryggen, men det trenger jo tydeligvis ikke å være det. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få sove i natt. sitter våken og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Haha... og jeg som skal på jobb i morgen tidlig. Jaja...
Det er lov å kaste inn håndkleet for en stakket stund :) det der er innmari vondt, venter bare på at det blir min tur :/

Det er lov å kaste inn håndkleet for en stakket stund :) det der er innmari vondt, venter bare på at det blir min tur :/

Ja du sier noe. Takk for oppklaringen forresten. Jeg har jo bare gått rundt i to uker nå og trodd at smertene skulle gå over av seg selv. Skal snakke med fysioterapeuten etterpå :-) hvis smertene ikke blir bedre, så spørs det hvor lenge jeg holder ut i jobb.

Back
Topp