Vondt nede til venstre...

AnneC84

Forumet er livet
Noen som har opplevd svangerskap utenfor livmoren?

Sikkert krisemaksimering, men det gjør vondt i venstre side av magen (blindtarmen er på høyre, og den er fjernet).

Jeg har åreknuter i bekkenet, så det kan være vondt pga åreknutene, men blir ordentlig bekymret.

Hvordan vil dere beskrive smerten dere som har opplevd svangerskap utenfor livmoren?
 
Sniker fra prøvere, kanskje der du heller burde spurt om det der :p
Mine symptomer var bare svakt stigende hcg, sterke magesmerter og følelse av skikkelig akutt forstoppelse. Vi så ingenting på ultralyd, bare en alt for tynn slimhinne. Spottet mye og ofte.
Havnet på legevakta to ganger med ekstreme smerter jeg trodde var forstoppelse pga progesteron.

Hadde også mareritt om at barnet mitt ble tatt ifra meg, før vi hadde mistanke om exu.
 
Sniker fra prøvere, kanskje der du heller burde spurt om det der [emoji14]
Mine symptomer var bare svakt stigende hcg, sterke magesmerter og følelse av skikkelig akutt forstoppelse. Vi så ingenting på ultralyd, bare en alt for tynn slimhinne.
Havnet på legevakta to ganger med ekstreme smerter jeg trodde var forstoppelse pga progesteron.
Ingenting i nærheten av hvordan jeg har det nå...

Jeg har stikkende smerter, nederst til venstre - minner veldig om smertene jeg fikk av åreknuter, men de ble fjernet i høst. Kan ha blitt ille igjen pga svangerskapet, da.

Null ubehag ellers i kroppen, og ikke forstoppet.
 
Ingenting i nærheten av hvordan jeg har det nå...

Jeg har stikkende smerter, nederst til venstre - minner veldig om smertene jeg fikk av åreknuter, men de ble fjernet i høst. Kan ha blitt ille igjen pga svangerskapet, da.

Null ubehag ellers i kroppen, og ikke forstoppet.
Jeg oppdaterte kommentaren min litt :hilarious:
Men har du sjekket hcg? Første tingen de sjekker ved mistanke om exu er gjerne stigning på hcg og så ultralyd for å lokalisere foster.
 
Jeg oppdaterte kommentaren min litt :hilarious:
Men har du sjekket hcg? Første tingen de sjekker ved mistanke om exu er gjerne stigning på hcg og så ultralyd for å lokalisere foster.
Har fin, normal stigning av hcg.
 
Jeg fant ut at jeg var gravid pga smerter. Hadde hirmonspiral så vi planla ikke graviditet på det tidspunktet, men jeg merket at det var noe som ikke stemte. Tok en graviditetstest, og den var positiv. Jeg kjente kraftige smerter på venstre side (har også operert blindtarmen, så viste at det ikke var den). Jeg fikk spesielt vondt når jeg bøyde meg mot høyre side, og smertene ble sterkere for hver dag. Ringte på onsdagen å bestilte time hos lege, men fikk ikke time før uken etter, så på torsdagen tok jeg kontakt direkte ned sykehuset. Hadde kraftige smerter, å jeg forklarte situasjonen min. Jeg fikk komme inn med en gang, og de tok innvendig ul. Der viste de seg at jeg var 7uker påvei, men at det hadde festet seg i den venstre egglederen min. Jeg ble hasteoperert rett samme ettermiddag, hvor de måtte fjerne venstre eggleder.

Jeg husker at smertene ble mer og mer intense, jeg klarte ikke gå med rett rygg på slutten, å når legen knepte på venstre siden min før ul'en (og under ul) trodde jeg min siste time var kommet.

Håper virkelig ikke det er det som er med deg, men hos meg så fikk jeg ihvertfall komme til med en gang på sykehuset når jeg forklarte hvordan jeg hadde det, å hvordan smertene var og formen ellers. Tror de kjente igjen det jeg beskrev, for de var raske med å få meg inn. Mulig du kan ringe å høre med dem, dersom smertene blir verre, å forklare hvordan du har det, så kan du høre hva de tenker rundt det du bekymrer deg for?
 
Last edited:
Har fin, normal stigning av hcg.
Det er bra :)

Jeg har hatt exu og er nå (tror jeg) vanlig gravid. De menssmertene jeg hadde ved exu var mye vondere enn de murringer jeg nå har.. Var sånn at jeg våknet opp om natten av smertene.

Hadde i tillegg blødninger, svak hcg stigning og ingenting vistes på ultralyd.
 
Jeg hadde en exu som resulterte i blødning i bukhulen. Det var så vondt at det ikke var noe tvil om at noe var feil. Det var ikke en stikkende smerte, mer som en konstant vondt som aldri gikk over. Endte opp med akutt operasjon hvor de heldigvis reddet egglederen hvor det satt.

Men hvis du er i tvil og har veldig vondt, så anbefaler jeg at du ringer legevakten og snakker med en sykepleier. De vil gjerne anbefale hva du bør gjøre.

Kommer smertene mens du sitter i ro?
 
Det er bra :)

Jeg har hatt exu og er nå (tror jeg) vanlig gravid. De menssmertene jeg hadde ved exu var mye vondere enn de murringer jeg nå har.. Var sånn at jeg våknet opp om natten av smertene.

Hadde i tillegg blødninger, svak hcg stigning og ingenting vistes på ultralyd.
«godt» å høre. At smertene dine var så ille. Selvsagt ikke bra, men beroligende nå.... [emoji173]
 
Jeg hadde en exu som resulterte i blødning i bukhulen. Det var så vondt at det ikke var noe tvil om at noe var feil. Det var ikke en stikkende smerte, mer som en konstant vondt som aldri gikk over. Endte opp med akutt operasjon hvor de heldigvis reddet egglederen hvor det satt.

Men hvis du er i tvil og har veldig vondt, så anbefaler jeg at du ringer legevakten og snakker med en sykepleier. De vil gjerne anbefale hva du bør gjøre.

Kommer smertene mens du sitter i ro?
Smertene stikker til innimellom bare. Det er godt å ligge flatt,noe som forsåvidt passer med åreknuter. Dessuten har jeg pittelitt av den samme smerten på høyre side, og der har jeg en liten åreknute.

Ringer gyn i morgen, jeg, de tar meg sikkert inn raskt
 
Smertene stikker til innimellom bare. Det er godt å ligge flatt,noe som forsåvidt passer med åreknuter. Dessuten har jeg pittelitt av den samme smerten på høyre side, og der har jeg en liten åreknute.

Ringer gyn i morgen, jeg, de tar meg sikkert inn raskt
Høres ut som en god plan, få sjekket fremfor å uroe deg :Heartpink
 
Kan det "bare" være ligamentsmerter? Det er jo stikkende smerter i ulik styrke på venstre eller høyre side...
 
Hm... kanskje det? De smertene har jeg ærlig talt glemt [emoji12]
Jeg har stikkende smerter nede til venstre og litt i midten. Har tolket det som ligamentsmerter iallefall. Det er veldig vanlig! Ikke veldig vondt, men ubehagelig. Sånn at jeg må krumme ryggen litt fremover noen ganger [emoji28][emoji53]
 
Jeg har stikkende smerter nede til venstre og litt i midten. Har tolket det som ligamentsmerter iallefall. Det er veldig vanlig! Ikke veldig vondt, men ubehagelig. Sånn at jeg må krumme ryggen litt fremover noen ganger [emoji28][emoji53]
[emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173]
 
Smertene stikker til innimellom bare. Det er godt å ligge flatt,noe som forsåvidt passer med åreknuter. Dessuten har jeg pittelitt av den samme smerten på høyre side, og der har jeg en liten åreknute.

Ringer gyn i morgen, jeg, de tar meg sikkert inn raskt

Men det høres jo «bra» ut. Livmoren vokser jo nå, så hvis du har åreknuter, så vil de kanskje påvirkes av det. Håper du får en rolig kveld/natt og at du får komme inn og snakke med de i morgen.
 
Vært på akutt TUL nå, var ikke noe farlig.

For tidlig å si noe om fosteret lever, da, ikke godt nok apparat til å se noe hjerteslag.
 
Vært på akutt TUL nå, var ikke noe farlig.

For tidlig å si noe om fosteret lever, da, ikke godt nok apparat til å se noe hjerteslag.

Så godt å høre! Håper du slapper litt mer av i dag.
 
Vært på akutt TUL nå, var ikke noe farlig.

For tidlig å si noe om fosteret lever, da, ikke godt nok apparat til å se noe hjerteslag.
Så godt du fikk sjekket:Heartred
Håper du får senket skuldrene :)
 
Vært på akutt TUL nå, var ikke noe farlig.

For tidlig å si noe om fosteret lever, da, ikke godt nok apparat til å se noe hjerteslag.

Da tar jeg for gitt at mine smerter nede til venstre også er ufarlig. Har plagdes med smerter der for 10år siden også, ikke sammenheng med graviditet da.
 
Back
Topp