Vondt mellom skulderbladene

høstbrud

BeHappy
Marsboerne 20 18
Har ufattelig vondt mellom skulderbladene, vurderte å ringe føden i går siden jeg vred meg i smerte.. Men siden jeg tidligere har henvendt meg til føden (Pga nyrebekkinfeksjon/uvi) og fått negativ respons bet jeg det i meg.. Hadde uvi for to uker siden og fikk antibiotika kur - men har nå fått ufattelig vondt i ryggen igjen. Har noen opplevd det samme? Evt tips? Prøver å strekke ut hele tiden men det hjelper ikke:( og lei av å ha vondt, samtidig som det trigger opp kvalmen igjen (er det mulig..) uke 24*3 nå. Dagens klage fra meg :)

Det trenger vel ikke nødvendigvis være svangerskapsrelatert, så jeg ville heller fått meg en legetime hos fastlegen :) håper det bare er forbigående! Kjennes det ut som at det er muskulært, eller sitter det liksom mer i beina?

Kjenner det i bena og - det vil si får vondt i rompa/ nedre rygg :p men kan jo være muskulært? Får ringe legen og høre :)

Kjenner det i bena og - det vil si får vondt i rompa/ nedre rygg :p men kan jo være muskulært? Får ringe legen og høre :)

Ja, da kan legen trykke litt her og der for å se hvor det sitter :) kanskje du kan få noe gravidvennlig for smertene også! Kjedelig å gå rundt med så sterke smerter :(

Har hatt problemer med det tidligere uten at det har noe med graviditet å gjøre. Kan kanskje være en låsning e.l?
Det kan jo komme av så mye, det er feilbelsatning (veldig mulig om du er plaget med bekkenet kan jeg tenke meg) eller holdning f.eks.

Smerter i ryggen forplanter seg lett dessverre. Men ville vel kanskje få sjekket det hos fastlegen, en kiropraktor eller fysioterapeut. Om du allerede går til fysioterapeut kan det være du kan få hjelp der. Det gjorde jeg, og de satt nåler og satt meg på slyngetrening for å styrke ryggmusklene mine:)

Har hatt problemer med det tidligere uten at det har noe med graviditet å gjøre. Kan kanskje være en låsning e.l?
Det kan jo komme av så mye, det er feilbelsatning (veldig mulig om du er plaget med bekkenet kan jeg tenke meg) eller holdning f.eks.

Smerter i ryggen forplanter seg lett dessverre. Men ville vel kanskje få sjekket det hos fastlegen, en kiropraktor eller fysioterapeut. Om du allerede går til fysioterapeut kan det være du kan få hjelp der. Det gjorde jeg, og de satt nåler og satt meg på slyngetrening for å styrke ryggmusklene mine:)
Takk :) bestilt time hos fastlegen nå med ønske om Fysio i tillegg.. For håpe det gir seg :) kan være holdningen ja - selv om jeg prøver å tenke på det :) fikk ikke time før fredag da, men får bare holde ut ;)

Takk :) bestilt time hos fastlegen nå med ønske om Fysio i tillegg.. For håpe det gir seg :) kan være holdningen ja - selv om jeg prøver å tenke på det :) fikk ikke time før fredag da, men får bare holde ut ;)

Så bra. Er heldigvis ikke såå lenge til fredag:) kan jo selvfølgelig ha med seng o.l å gjøre og. Her ble det mye bedre etter at jeg byttet ut overmadrassen til memoryfoam også. Merker at det knekker litt innimellom når jeg retter ut ryggen da, så det skal ikke så mye til egentlig.
Og om du allerede har litt vondt i korsryggen osv, så kan det nok ha litt å si.
Håper det hjelper hos deg ihvertfall:)

Jeg har skikkelig vondt mellom skulderbladene selv jeg. Blir det etter hard trening. Har brystene dine blitt større og har du fått annerledes holdning er det derfor :) ikke noe farlig altså, kun musklene som er slitne.

Er brystryggen din som blir belastet pga økning i vekt i mage /bryst! Jeg har det selv! Blir desverre ikke bedre! Bruk god bh og prøv å tren rygg!

Jeg vil anbefale kiropraktor. Går jevnlig selv, låser seg helt opp til nakken hos meg pga bekkenet. Kroppen kompenserer for problemene og resultatet er at muskler og ledd alle andre steder jobber altfor hardt. Mellom skulderbladene er et av stedene jeg får låsninger også.

Jeg vil anbefale kiropraktor. Går jevnlig selv, låser seg helt opp til nakken hos meg pga bekkenet. Kroppen kompenserer for problemene og resultatet er at muskler og ledd alle andre steder jobber altfor hardt. Mellom skulderbladene er et av stedene jeg får låsninger også.
Fikk henvisning til kiro/Fysio - men tenker kiro nå første gang. Så blir time senere i dag. Gleder meg! Kjedelig med mye vondter..

Gikk til fysio hele svangerskapet sist, men kiropraktoren har klart å hjelpe meg mye bedre :) Vet ikke hvor du bor, men er det i nærheten av Oslo vil jeg anbefale bekken og barn, de er superflinke!

Gikk til fysio hele svangerskapet sist, men kiropraktoren har klart å hjelpe meg mye bedre :) Vet ikke hvor du bor, men er det i nærheten av Oslo vil jeg anbefale bekken og barn, de er superflinke!
Det hjalp noe så sykt! Var masse "knekking" øverst til nederst på ryggraden og føler det hjalp allerede.. Føles faktisk lettere å puste :p var på Lysaker (kiropraktorklinikken) og de var veldig flinke! Har og hørt om bekken og barn og at de er veldig bra :)

Så bra det hjalp! Jeg hadde også stor fremgang i starten, men pga stress på jobb osv har det gått tilbake, så må antagelig øke sykemeldingen... Men deilig å finne noe som hjelper :)

Så bra det hjalp! Jeg hadde også stor fremgang i starten, men pga stress på jobb osv har det gått tilbake, så må antagelig øke sykemeldingen... Men deilig å finne noe som hjelper :)
Kiro mente det og var Pga stress på jobben, så veldig greit med litt ferie nå :) huff får håpe det løsner litt hos deg, svømte litt igår spm hjalp litt mot ryggen og.. (Men som medførte andre ting da:p )

Back
Topp