Vondt i ryggen!

Firkløveret

Betatt av forumet
Er det noen av dere som har erfaringer med veldige smerter i rygg og hofte i forbindelse med graviditet? Begynte når jeg fattet mistanke om at jeg var gravid for to uker siden, og de siste dagene har det vært helt forferdelig. Ligger i korsryggen og "stråler" ned mot baksiden av lår. De som har hatt lumbago så er det litt sånne smerter. Noen som har noen tips? Det er ikke bekkenløsning? Det kan jo ikke komme nå allerede?
 
Har det samme. Jeg pleier å ha det sånn i uka før jeg får mensen, så det er vel hormonelt. Kjenner det skal lite til både av sitting og ståing før jeg sliter, både med korsrygg/bekken og halebein.
 
Har det samme. Jeg pleier å ha det sånn i uka før jeg får mensen, så det er vel hormonelt. Kjenner det skal lite til både av sitting og ståing før jeg sliter, både med korsrygg/bekken og halebein.

Det er akkurat sånn det er hos meg også, men det går aldri bort
 
Det er akkurat sånn det er hos meg også, men det går aldri bort

Jeg syns det er greiere akkurat om morgenen og tidlig på dagen, blir ikke så belastet når jeg sover som når jeg sitter og står.
 
Sånn er det her også for tiden. Pleier å få sove litt frempå av sambo. Mens han står opp med snuppa. Så bytter vi etterpå... Men nå ligger jeg bare å vrir meg... Dunker i korsryggen... Hadde tendenser til bekkenløsning fra uke12 sist tror jeg. Måtte gå små skritt og ett og ett trappetrinn. Sokker og bukse var et styr...
 
Jeg er i uke 7 og kjenner også vondter i bekkenet eller bak i ryggen. Men tror jeg har litt isjhas også baki der
 
Sånn er det her også for tiden. Pleier å få sove litt frempå av sambo. Mens han står opp med snuppa. Så bytter vi etterpå... Men nå ligger jeg bare å vrir meg... Dunker i korsryggen... Hadde tendenser til bekkenløsning fra uke12 sist tror jeg. Måtte gå små skritt og ett og ett trappetrinn. Sokker og bukse var et styr...

Huff huff.. Høres fælt ut.. Skal være alene med gutten min i en uke.. Lurer på hvordan det skal gå.
 
Jeg er også redd for de murringene jeg kjenner er begynnende bekkenløsning. Jeg bedriver egentrening, men på ettermiddagen kommer det likevel en litt brennende smerte i korsryggen og ned inni høyre rumpeball liksom. Dessverre en kjent følelse
 
Jeg har også kjent dette, det stråler ned i bena, spesielt i venstre ben. Men syns det er verst når jeg sitter, og spesielt når jeg kjører bil, vet ikke om det er noe med stillingen som gjør det. Hadde ikke bekkenløsning med førstemann så vet ikke om det er det som gjør det. Er det noen som vet om man kan gå til naprapat under graviditet?
 
Bekkenløsning kan komme med en gang, jeg fikk det fra uke 3.
Ikke gå til kiropraktor, gå til fysioterapeut. ;)
 
Back
Topp