• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

vondt i ribbeina begge sider...

Får jeg innimellom. Helt øverst. Føler meg også øm og støl der. Veldig ubehagelig å jeg blir litt småredd! Er på 3 dagen hvor dette forekommer... noen flere? Normalt?

Har det slik selv, ubehagelig å trekke pusten dypt også, ble litt glad når du hadde skrevet dette akkurat nå. Var litt småbekymret , men da regner jeg med at det er normalt:)

Jeg har det også slik.. kjenner akkurat som det presser på ribbeina og det er til tider tungt å puste. Ble lettet når jeg leser flere har det slik. Leste en plass at det er visst vanlig da magen presser på og kan gjøre det ubehagelig spesielt når en sitter. Jeg merker det letter når jeg er oppe og går litt. Først tenkte jeg lungeemboli og ble skremt fordi en veldig nær venninne av meg døde av det for 3 år siden. Søkte opp og fant ut det er magen så begynner å presse på da det er mindre plass

Har snakket med flere venninder i dag som hadde det sånn i sine svskap. Jeg hadde ikke noe sånt i mine 2 forrige svskap. Kjenner det mest når jeg sitter for lenge eller ligger feil.. virkelig ikke rart at man blir bekymret for alt det som forekommer.

Hvor langt er dere? Regner med dere har kommet en del på vei.
Er dere oppblåst/forstoppet?
Kan være luft i magen, da, jo lengre dere kommer, jo høyere og lengre opp i brystkassen blir magen presset til magen og tarmene nesten havner rett under lungene.
Se her, feks, det her er 20 uker på vei.
http://www.babyverden.no/upload/01_MediMation/20uker_helfigur.jpg

Da er det sikkert tarmene dine som presser litt, i tillegg til hvor mye enn luft som ikke får "kommet" inn i tarmene pga det som allerede er der, legg til hvor mye enn mat som er i magen, og...
I tillegg til en baby i livmor, så blir det en god del trykk! :)
Tror nok smerter under ribbeina er det minste man kan bekymre seg om, med mindre det virrrkelig gjør vondt..!
Hvis du merker at det blir intens smerte så ville jeg ikke nølt med å ringe legen, ellers er det nok ganske trygt :)

Back
Topp