vondt i puppene

x1xlille_jenta87

Elsker forumet
hei hei [:)]
jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg jeg [:)]
jeg ammer thea, og det gikk kjempe fint helt til hun var 4 1\2 mnd. jeg har fått så utrolig vont hver gang hun suger, det er vel samme smerte som brystbetenelse utgir, men legen min sa at det var ikke det.
så jeg lurte på om noen av dere kunne vite hva det er eller om noen kan noen gode råd mot smerten?

og koslig å være tilbake igjen [;)]
klem fra lille meg [:D]

korleis vondt da? Er det bryste eller er det brystvorta?

hun suger ikke skakt da på puppen?

har vondt på brystvorta, nei hun suger helt vanlig som hun alltid har gjort [8|]

Kanskje du har tilstoppede melkeganger? Det kan gi noe av den samme smerten som ved begynnende brystbetennelse og er ikke godt. Har det samme selv om dagen, men har bare på den ene puppen nå heldigvis. Prøv å legg ammeinnlegg i ull over brystene også når du er inne hvis du ikke har gjort det og prøv en tur i dusjen med varmt vann og masser de godt så du får løsnet opp litt[;)]

du har ikke fått sår i brystvorta da, visst hun har sugd mye temker jeg...[8|]

hvis det er tilstoppa melkeganger,må du få varme på brysta dine!!!
meg hjalp ikkje ull-innlegg, men få på VARME omslag før amming ogmens du ammer.
få tømt brysta dine!!!
Har du kuler i brysta på sidene somer vonde ved amminga,er det tilstopping...
ver forsiktig,for det kan gå fort i bet,og det vil du helst unngå!!!
Det som ødela amminga mi!!!

det er ikke det heller, siden jeg har hatt det ganske lenge nå, og puppene mine er myke, uff det er så utrolig vondt å amme nå, så jeg må bare amme om morningen og om kvelden, [&o]

fikk det ikkje eg helde før ho var tre mnd,gjekk kjempefint frma til det!! Så vart det eit BLODSLIT som eg aldri skla la meg selv gå gjennom fleire ganger!!!
mme er like bra når det vert slik!!!

Kanskje du har en begynnende betennelse da... Hm... Kanskje du har vært ute i kulda og utsatt deg selv for trekk??? Prøver bare å hjelpe... Ønsker deg god bedring og håper det løsner.

ORIGINAL: skytte76

Kanskje du har en begynnende betennelse da... Hm... Kanskje du har vært ute i kulda og utsatt deg selv for trekk??? Prøver bare å hjelpe... Ønsker deg god bedring og håper det løsner.

er kjempe takk nemlig for hjelp [:)]
ja det kan jo hende at det kan være en begynnelse på det, men får vel dra til legen hvis jeg ikke klarer å amme i det hele tatt.
tusen takk for hjelp [;)]

Hørtes ikke godt ut hvertfall! Er det melkeknuter kjenner du det på brystet for da er det hardt. Men kan du se at du er sår eller bare kjenner du det?

ORIGINAL: lille_jenta87

er kjempe takk nemlig for hjelp [:)]
ja det kan jo hende at det kan være en begynnelse på det, men får vel dra til legen hvis jeg ikke klarer å amme i det hele tatt.
tusen takk for hjelp [;)]

Hvordan går det med amming idag? Håper det er litt bedre, men hvis du har en begynnende betennelse er det viktig at du får tømt det brystet først og tømt det helt. Vet det er fryktelig vondt, men skal du slippe antibiotika så er det en utvei. Skal helst amme oftere på det brystet også og får du spreng på det andre kan du pumpe istedet (hvis du har pumpe da)[;)]

hei [:)]
nei det går ikke bedre nei [&o]
uff har bare lyst til å drite i hele ammingen nå [&o] men kan jo ikke det heller da [&o]
ja har pumpe [:)] da skal jeg prøve å amme oftere men nå har det kommet på begge brystene oxo [&o] men jeg skal nok komme meg igjennom dette.
er så koslig at folk bryr seg [:)]
og unnskyld for at jeg skrev feil på det andre innlegget, mente ikke at du var gammel.
klem

Ikke noe å bry seg om hva du skrev i det andre innlegget. Ammer selv om dagen og kroppen besitter en del djevelske hormoner som krever å få utløp en gang iblant[;)] Hvis hun tar flaske kan du jo gi henne det du pumper på flaske til du får løsnet opp litt??? Far har gjort det her et par ganger og det har fungert bra. Husk at du heller ikke skal slite deg ut med amming, men klarer du å la henne suge ofte så tror jeg det løsner ilpet av dagen og smerten avtar. Bare husk at du alltid skal holde deg god og varm og spesielt på fingrene. Du skal ikke engang hente noe i fryseren uten å ha på skikkelige varme vanter!!! Kulda setter seg i fingrene og går rett i brystet. Kle godt på deg hvis du skal ut[;)]

hehe ok [:)] da skal jeg prøve det [:)]

har du sjekka om det kan vere trøske som gjer det?

Back
Topp