Vondt i nedre del av magen

Tiks

Forelsket i forumet
Jeg er i uke 17 (snart 18). De to siste ukene har jeg hatt så vondt nederst i magen. Var hos lege på onsdag. Urinprøva var bra, og han tok ultralyd. Alt så fint ut. Jeg tok også crp som var bra. Legen ville forsikre seg, så han ringte gynekolog. Han/hun anbefalte å starte på antibiotika i en uke. Det er visst veldig lav terskel for å gi gravide det. Det er ikke bra å gå med urinveisinfeksjon, siden det kan sette i gang fødsel.. Så nå har jeg gått på den kuren i snart tre dager. Smerten er der fortsatt. Merker det mest når jeg ligger. Det kan hjelpe litt å tisse, men ikke mye. Er også øm i magen når jeg klemmer nederst. Noen andre som har det slik?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde syyyyykt vondt på den ene siden for et par dager siden, men gikk over dagen etter heldigvis. Håper det gir seg hos deg etter endt kur, hørtes ikke godt ut.

Ja, håper det gir seg snart. Blir bekymret for at det er noe galt.

Herre står om uke 17 til mor:

Rundt denne tiden opplever noen kvinner at de plutselig kan få ordentlig vondt i lysken. Noen tror noe er galt siden smerten kan være så intens den lille stunden den varer. Årsaken er at båndene (ligamentene) som holder livmoren på plass, nå strekkes fordi livmoren vokser. Smertene kan komme hvis du reiser deg brått opp, hvis du snur deg raskt i sengen, eller når du går. Heldigvis går smertene fort over og gir seg utover i svangerskapet. Det kan hjelpe å bøye kroppen litt fremover når du kjenner dem.

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Ting veks fortar no som øke smerete.
Men kjæmpe bra at du har en lege som tar godt vare på deg å følger opp :)

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Takk for svar :-) Jeg har også hatt sånne smerter som du skriver om. Husker jeg hadde det ved forrige svangerskap også. Nå er det mer murring (ømt og vondt) nederst i magen. Gir seg etter noen timer stort sett. Håper jo at det er noe som strekker seg der nede. Og alt får sikkert litt dårligere plass. Skal nevne det på den ordinære ultralyden på torsdag neste uke.

Tenkte det Snooki fant frem til deg her... Kan "bare" være vokse smerter. Kan være veldig vondt. :(

Går som regel over etterhvert. Har du prøvd en paracet ? kan kanskje hjelpe deg å slappe av litt også... :) Eller en varmepose (rispose) :)

Ja, rispose har jeg faktisk liggende. Den skal jeg hente frem :-) Takk :-)

Back
Topp