Vondt i muskler og ledd

Bruker388hgl

Blir kjent med forumet
Jeg er 14+4 i dag og er gravid for tredje gang. Yngste er 2 år. Problemet mitt er at jeg har så vondt i alle muskler og ledd/sener i kroppen. Det skal veldig lite påkjenning til før jeg føler meg ekstremt støl og betent i muskulaturen generelt, men i hofter, rygg, skuldre og nakke spesielt. Dette er vondt og gjør at jeg føler meg mørbanket, i tillegg til at det ofte utløser hodepine som gjør meg helt ute av stand til å jobbe. Kan jo ikke ta noen medikamenter som hjelper (bortsett fra Paracet, men vil jo helst unngå det også), og lurer på hva jeg skal gjøre og om dette er en vanlig plage i et svangerskap? Hadde tendenser i de forrige også, men ikke så ille som dette. Noen med lignende erfaring?

Jeg hadde det sånn i starten jeg også. Smertene i kroppen forsvant etter at jeg skiftet kosthold pga fare for svangerskapsdiabetes. Hodepinen har desverre kommet for å bli tydeligvis og jeg er sengeliggende store deler av dagen :(

Jeg er 17+6 i dag.

Ps. Jeg tar paragin forte i tillegg, foreskrevet av legen.

Har også vondt i hofter, bein og korsrygg. Blir støl i magen også. Klarer ikke å trene og jeg klarer ikke å gå mye. Periodevis hodepine. Da tar jeg paracet og hviler.
Da kvalmen gikk over så overtok igrunn dette så jeg føler meg like hemmet når det gjelder aktivitet.
Veldig kjedelig, men sånn kan det være.

Uff, man føler seg jo så hemmet. Kan jo ikke en gang gå en tur for å løse opp pga bekkenet, men hodepinen er verst. Er dere 100 % sykemeldt?

Jeg har det også sånn, helt stiv i nakken når jeg våkner, og hodepine. Kjenner det godt i ryggen, men jeg lurer på om det er bekkenet som trøbler.. Er 16+0 idag. Får lett gangsperre også. Er "sliten" i magen, men det er sikkert normalt :)

Uff, man føler seg jo så hemmet. Kan jo ikke en gang gå en tur for å løse opp pga bekkenet, men hodepinen er verst. Er dere 100 % sykemeldt?
Jeg jobber 50%. Det er veldig godt å jobbe kortere dager kjenner jeg. Tror jeg skal prøve på 100% igjen snart, men er redd det blir lenge å sitte "låst" på kontor. Får vondt av å sitte for lenge også. Må variere.
Veldig hemmende ja!

Takk for svar, godt jeg ikke er den eneste selv om jeg ikke unner andre disse problemene. Jeg sliter med å sitte foran PCen pga musklene, så det er ikke lett å holde seg i jobb faktisk. Jobber 35% nå og egentlig fungerer ikke det en gang. Blir litt oppgitt, er jo 6 mnd igjen...

Jeg jobber 50%. Det er veldig godt å jobbe kortere dager kjenner jeg. Tror jeg skal prøve på 100% igjen snart, men er redd det blir lenge å sitte "låst" på kontor. Får vondt av å sitte for lenge også. Må variere.
Veldig hemmende ja!
Ble litt nysgjerrig på hva du jobber som? :)

Back
Topp