Vondt i magen?

EdonaBigMama

Forumet er livet
Noen som har et 'hulrom' øverst i magen, som gjør ofte vondt og føler at du må spise for å døyve smerten? Jeg sliter skikkelig med det!

Kan ikke si jeg kjenner dette, men håper det er noe som går over for deg, hørtes ikke særlig behagelig ut[&:]

Hvor i magen er det? Øverst til venstre nesten under ribbbenet?

Ja! Rett under ribbeinet, og det er nesten som et hulrom som må "fylles" opp med noe. Det er som en sultfølelse x 10, gjør kjempevondt. Å spise hjelper max 1 time :( 

Der ligger magesekken. Kan kanskje være magekatarr eller magesår. Jeg hadde selv magekatarr i fjor, og det var ikke en god opplevelse. Kom spesielt om natta, og det var nesten som en brennende smerte. Da var det godt å ha en varmeflaske der det gjorde vondt. Jeg hadde også mye kvalme i noen uker før smertene. (trodde faktisk jeg var gravid da pga kvalmen) Ta deg en tur til legen, så kan de se på det. For nå skal jo ikke jeg sitte her og stille en diagnose, da[8|]
Er det noen av delene, så finnes det medisin mot det[:)]
God bedring til deg[:)]

Minner veldig om magekatarr... Har hatt det selv to ganger under stressende perioder med studier osv. Fikk da en pille ved navn Nexium, og da var det over på et blunk:-)

Tusen takk for hjelpen!

Jeg var på sånn gastroskopi da jeg var 17, og da sa han at han trodde jeg hadde sår i spiserøret. Men da hadde jeg jo hatt vondt hele tiden? Det har bare vært i noen perioder fra jeg var 17. Så kom det litt da jeg var gravid med nr. 1, og nå er det ooofte.

Men ja, takk for hjelpen!!

Mest sannsynlig får man ikke Nexium når man er gravid... Men finnes nok helt sikkert andre typer medisiner som går an..
Jeg må si jeg kjenner igjen beskrivelsen av magekatarr/magesår... Har slitt mye med den dritten selv og har gått på alt mulig rart... Nexium, Somac og Santac... Så joda... det er man kjent med. [8D] Nå for tiden spiser jeg Link tabletter for å forebygge og hjelpe mot halsbrann. Det hjelper godt og det nøytraliserer syra sånn at det ikke gjør så vondt.

Har du magesår eller magekatarr anbefaler jeg deg å spise litt mindre måltider hver gang og heller spise ofte. Minimum hver fjerde time tror jeg er lurt for å unngå de smertene. Bytt ut grovt brød med loff som er lettfordøyelig... Ikke sett deg til å spise biff eller sånt som er tungt for magen. Holdt deg langt unna juice og sure drikker. Kaffe og Cola og sånn er fy fy... Spis gjerne salat og sånne ting.

Håper du får hjelp raskt så du slipper å bli så dårlig som jeg var en periode...
Prøv med Link tabletter selv... de får du kjøpt reseptfritt på apoteket og de er helt ufarlige for gravide. [;)]

Fra Felleskatalogen sier de dette, så det kan vel være både og med om de gir det til gravide eller ei, men dette vil nok legen din vurdere:

"Det er liten erfaring ved bruk av Nexium under graviditet. Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin."

(For meg har kun nexium funka)

Det med at du burde hatt vondt hele tiden, nix! Jeg har det også i perioder med ekstra stress og slikt, aldri ellers. I gastroskopi ser de at jeg har vært sår der nede, slik som de så hos deg. Sist gang var det ekstremt, da var smertene store. Jeg tålte forøvrig IKKE salat, men du kjenner nok magen din best, hvilken mat som går lett igjennom systemet og hva som krever mer av magen din. Lykke til, og god bedring.

hmmm.. jeg også har hatt en sånn følelse i magen i det siste.. ikke hver kveld men ofte.. har det faktisk nå.. å føler jeg må spise for at det skal hjelpe. Hadde begynnende magesår for ett års tid siden. Så da kan det kanskje være en forklaring..
Det hjelper faktisk litt å ligge rett ut på ryggen!!

Back
Topp