Vondt i magen når..

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
..jeg trykker/presser der hvor babyen ligger. Flere som opplever dette? Husker ikke at det var slik ved forrgje svangerskap.

Si at babyen ligger slik at f.eks rompa stikker litt ut. Visst jeg da legger et forholdsvis lett trykk på området hvor babyen sin stump er, så gjør dette skikkelig vondt. Flytter babyen seg og jeg trykker på nøyaktig det samme området så gjør det ikke vondt lengre. Syns det er heelt merkelig og ulogisk..

Slik har jeg det og, og jeg husker det var slik med storebror også! Aner ikke hva det kommer av, men jeg har tenkt at det kanskje er litt som "innvendige blåmerker" pga mye spark, bevegelse etc?
Og at det kun kjennes når h*n har en kroppsdel der fordi det da blir motpress mot blåmerket liksom?:p

Slik har jeg det og, og jeg husker det var slik med storebror også! Aner ikke hva det kommer av, men jeg har tenkt at det kanskje er litt som "innvendige blåmerker" pga mye spark, bevegelse etc?
Og at det kun kjennes når h*n har en kroppsdel der fordi det da blir motpress mot blåmerket liksom?:p

Haha - kanskje det!! Godt å høre det ikke bare er meg i alle fall.. Syns det er så snodig at JEG skal få vondt når jeg trykker på babyen liksom :p

Får vondt hvis det presses på der han er her og xD

Her har kjæresten hatt en kveld hvor han lekte litt med huleboeren. Jeps, høres merkelig ut, men tror han koste seg skikkelig når han trykket inn på mage/baby og babyen sparket tilbake. Sånn holdt de på en stund. Senere har jo kjæresten prøvd å "gjenskape" denne leken, og noen ganger om han treffer riktig på magen gjør det sinnssykt vondt (når han treffer ungen). Så sånn er det her også. Ikke alltid det gjør vondt da, heldigvis ;)

Her har kjæresten hatt en kveld hvor han lekte litt med huleboeren. Jeps, høres merkelig ut, men tror han koste seg skikkelig når han trykket inn på mage/baby og babyen sparket tilbake. Sånn holdt de på en stund. Senere har jo kjæresten prøvd å "gjenskape" denne leken, og noen ganger om han treffer riktig på magen gjør det sinnssykt vondt (når han treffer ungen). Så sånn er det her også. Ikke alltid det gjør vondt da, heldigvis ;)
Så herlig!

Ja, jeg opplever også at det kan være ømt å ta på magen der babyen er av og til.

Veldig mye vondt der han ligger pg mye mer vondt om jeg presser der..! Sniker fra april.. 30+2 idag..

Godt at det ikke bare er meg. :P Jeg har begynt å lure på dette. Ikke alltid det gjør vondt, da.

Jeg har det også slik ;) tok det opp da jeg var hos legen, som kunne berolige meg med at det er helt normalt. Hvis babyen presser på de samme punktene ofte, vil det bli ømt og "sårt".
Men duverden så ubehagelig til tider!

Jeg har et punkt på siden av magen som gjør utrolig vondt, det er tydeligvis favorittplassen for baby å sparke/presse ut foten sin... Godt mulig det er noen slags innvendige blåmerker, hehe. Og så har jeg lest at det er veldig individuelt hvor følsom livmoren er, hvor lite magefett kan ha en årsak til at man føler mer(logisk). Hvis lillemor har vært veldig aktiv på kvelden må jeg være forsiktig med å ta mye på magen, for det kan trigge skikkelig vonde kynnere!

Back
Topp