Vondt i magen. Kjennes som rier.

shewolf

Gift med forumet
Har i flere uker opplevd å få akutt vondt i magen. Bare at i det siste har det vært oftere enn før. Det er så vondt at det kan minne om sterk mageknip eller rier, og jeg må puste meg gjennom vondtene. Magen blir hard, så tenker jo at det kan være kynnere. Men jeg har hørt at kynnere ikke skal være vonde. Ikke er jeg forstoppet heller.

I går ble jeg kvalm og rar samtidig som jeg hadde vondt i magen. Smertene kom takvis. Det endte med at jeg kastet opp til det var helt tomt i magesekken. Da gikk kvalmen over, og smertene forsvant. Satt igjen med litt kynnere (som ikke var vonde) etterpå.

Våknet i natt igjen av sterke smerter i magen, som jeg måtte puste meg gjennom. Ble litt kvalm, så jeg stod opp og henta meg ei bøtte i tilfelle jeg måtte kaste opp igjen. Men denne gangen gikk det bra, og smertene ga seg igjen etter noen "tak".

Hva i all verden kan dette være? Er 2. gangs om det har noe å si. Blir litt redd for at fødselen starter allerede nå.. Helt ærlig så vet jeg ikke om det faktisk er rier når disse smertene kommer, og venter bare på at de skal gi seg.
 
Har hadd noen av de samme smertene, var på føden er om dagen. Er også andregangs, men de kunne ikke svare på hva det var. Men skal på kontroll den 28. Så er spent å se hva den kontrollen er.

Ring føden neste gang, "er du i tvil, så er du ikke i tvil". Håper du finner utav hva det er, lykke til :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har tenkt tanken på å ringe føden opptil flere ganger. Men gidder ikke dra dit for å få høre at de ikke vet hva det er, siden sykehuset er 1t og 45min unna her jeg bor.

Skal på kontroll hos legen den 25. November, så tenkte å ta det opp med henne da.
 
Kansje legen, eller jordmor kan svare deg på spørsmål ved neste kontroll?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Det er nok sterke kynnere. De synes på en sånn de måler rier med på sykehuset. Men de jeg hadde var ikke farlige fordi de ikke påvirket livmorshalsen. Men det er skikkelig vondt, men fikk beskjed om at jeg bare måtte leve sånn til termin. De fikk ikke gjort noe, fordi de ikke var farlige.
 
Det sies at kynnere ikke er vonde, men noen av mine er vonde. Jeg er andregangs og er sykmeldt. Det er ikke like vondt som rier, men er over ubehagelig grensen. Minner om mageknip og menssmerter i ryggen. Jeg ville ringt føden og hørt om de har råd. Hvis det stopper opp og du har hatt det over lenger tid så har kanskje ikke fødselen startet. Føler du noe liv??


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fram til nå så har det alltid stoppet etter en stund. Men de kan sammenlignes med rier når det står på. Ja ja, kan jo øve meg på å bruke rietelleren jeg har lastet ned på mobilen mens det står på :p

Den lille i magen er like aktiv som vanlig :)

Skal i alle fall nevne det for legen neste gang jeg skal på kontroll. Vil i hvertfall ikke provosere fram fødselen..
 
Hvis det kommer i tak og smerten er definert under høyre ribbein, og enten går som et belte rundt mage-rygg, eller stråler opp mot høyre skulder kan det være gallesteinsanfall. Er vondt å puste, å bevege seg, men vrir seg i smerter. Mange gravide får det. Kalles også galleblærekolikk.. Du får Google litt eller spørre legen, og se om det passer med ditt symptombilde. God bedring!
 
Definitivt kynnere hvis ikke legen sier noe annet.

Jeg hadde det helt likt deg. Kynnere kan helt fint gjøre vondt og samtidig være helt ufarlige. Ble sykemeldt tidligere i svangerskapet pga VONDE kynnere. Akuratt slikt du beskriver.
 
For fordøyelsen fungerer normalt? Kolikk- og forstoppelsessmerter kan også arte seg slik.
 
Fordøyelsen fungerer som den skal :) har bare slapprt av siden jeg skrev det første innlegget, og ikke opplevd mer av disse vonde kynnerne. Håper de holder seg borte i noen uker nå.
 
Back
Topp