Vondt i magen av Dentinox?

1600km nord

Glad i forumet
Jeg lurer på om frøkna her får vondt i magen av Dentinox, hvis det i hele tatt er mulig? Flere som har opplevd det? Den første tanna kom gjennom for noen dager siden og den på siden tror jeg er på vei ut. I går kveld og nå i kveld har jeg smurt litt Dentinox, mest preventivt. Og begge kveldene har vi hatt en episode der hun gråter og har tydelig vondt en plass. Ingenting hjelper og hun holdt på i 1,5-2t. Hun er rolig men så skriker hun plutselig til, sparker med beina og krummer ryggen. Ser ut som magekramper. Det virker ikke som om det er tennene som plager henne.
Jeg fullammer og gir bittesmå smaksprøver av og til (ingenting i går og bittelitt eple i dag, som hun har fått før og ikke reagert på). Jeg kommer ikke på noe jeg kan ha spist som hun kan ha reagert på. Så neste tanke var: kan det være Dentinoxen? Men det er jo så bittesmå mengder hun får i seg?
 
Det kan være mulig, og det er ikke bra det middelet for barnet heller.
Kjøp heller Multimam babydent. :)
 
Jeg vet ikke om det kan være dentinox som gjør at hun har skreket. Men dersom hun ikke har plager ved tannfrembrudd (du skriver jo du gir det mest preventivt), så ville jeg latt være. Jeg har hørt at dentinox ikke er helt anbefalt lengre. Du kan jo lese her: https://legemiddelverket.no/nyheter/bruk-av-dentinox-naf-ved-tannfrembrudd-bor-begrenses

Huff, så skummelt! Takk for linken, hun får ikke mer av den! Føles fælt at jeg har utsatt henne for dette [emoji22]
Hun har vært urolig på natta den siste uka og jeg går utifra at det var tennene som gjorde det. Så derav 'preventivt' [emoji4]
Vet du om dette gjelder multimam sin også?
 
Huff, så skummelt! Takk for linken, hun får ikke mer av den! Føles fælt at jeg har utsatt henne for dette [emoji22]
Hun har vært urolig på natta den siste uka og jeg går utifra at det var tennene som gjorde det. Så derav 'preventivt' [emoji4]
Vet du om dette gjelder multimam sin også?

Dette gjelder ikke Multimam sin, og den kan trygt brukes så ofte som nødvendig.
Ikke tenk på det, det er gjort, og det var ikke med vilje. Apoteket skulle visst bedre og frarådet kjøp. Du får ikke gjort noe med det nå, annet enn å bytte type. ;)
 
Huff, så skummelt! Takk for linken, hun får ikke mer av den! Føles fælt at jeg har utsatt henne for dette [emoji22]
Hun har vært urolig på natta den siste uka og jeg går utifra at det var tennene som gjorde det. Så derav 'preventivt' [emoji4]
Vet du om dette gjelder multimam sin også?
Slapp helt av. Som det fremgår av artikkelen er det snakk om helt andre konsentrasjoner av benzokain i USA enn det som selges her. De to meldte tilfellene av methemoglobinemi i Norge var etter hva jeg vil kalle temmelig overdreven, langvarig bruk. Du har smurt på dette TO ganger, det er ingen ting. [emoji4]
 
Slapp helt av. Som det fremgår av artikkelen er det snakk om helt andre konsentrasjoner av benzokain i USA enn det som selges her. De to meldte tilfellene av methemoglobinemi i Norge var etter hva jeg vil kalle temmelig overdreven, langvarig bruk. Du har smurt på dette TO ganger, det er ingen ting. [emoji4]

Takk [emoji4] Du har jo helt rett, bare morsinnstinktet som slår inn. Syns også det er litt fælt at jeg har gitt henne noe som hun sannsynligvis har fått vondt i magen av [emoji853] Skal si ifra til apoteket. Både om at hun har reagert og om artikkelen!
 
Om du er redd for at hun reagerer på dentinox kan du jo gi Paracet heller. Har sett at det anbefales over dentinox av flere folk.
 
Om du er redd for at hun reagerer på dentinox kan du jo gi Paracet heller. Har sett at det anbefales over dentinox av flere folk.

Gjorde det i går, med det var mot magesmertene hun fikk av dentinox [emoji53] Har kastet flaske og kommer til å melde fra til apoteket!
Tennene plages hun heldigvis ikke så mye med at det trengs paracet [emoji4]
 
Gjorde det i går, med det var mot magesmertene hun fikk av dentinox [emoji53] Har kastet flaske og kommer til å melde fra til apoteket!
Tennene plages hun heldigvis ikke så mye med at det trengs paracet [emoji4]
Så bra. Jeg har gitt Paracet for å forbedre nattesøvnen til mini litt når tennene kom. Var ikke så lett å sove når det gjorde vondt i munnen gitt.
 
Detinox er ikke anbefale har jeg lest.
Jeg brukte paracet på mitt første barn når han fikk tenner. Det funket hver gang, det var på sitt verste.
 
Huff, så skummelt! Takk for linken, hun får ikke mer av den! Føles fælt at jeg har utsatt henne for dette [emoji22]
Hun har vært urolig på natta den siste uka og jeg går utifra at det var tennene som gjorde det. Så derav 'preventivt' [emoji4]
Vet du om dette gjelder multimam sin også?

Som de andre sier, gjort er gjort. Og du gjorde det i beste mening. De på apoteket burde frarådet, og heller solgt deg multimam sin. Men jeg hører mye rart på apoteket som ikke stemmer, så man bør være kritisk til det de anbefaler og sjekke ut selv. Jeg har måttet sjekke opp selv, da de på apoteket jeg har nærmest meg tydelig ikke vet hva de driver med.
Vi har ikke hatt noen plager enda ved tannfrembrudd, 4 tenner ute til nå, så du får ta til deg rådene de andre skriver om Paracet og multimam. Jeg har ikke så mye tips. Jeg har kjøpt en biteleke til å legge i kjøleskapet, og har en mer vanlig biteleke også, og det har vært nok her. Ingen sutring eller gråt her, bare mye tygging på bitelekene.
 
Back
Topp