Vondt i mage og rygg

AnnaBananna

Flørter med forumet
Bekymret førstegangsgravid i uke 6+6, håper noen har erfaringer å dele. Siden uke 5 har jeg hatt episoder med sterke smerter i mage og rygg. Minner om mine vanlige menssmerter, som alltid har vært svært kraftige.

Det skjer kanskje 10-12 ganger i døgnet nå, og varer 5-20 min hver gang. Det er så vondt at jeg må ligge i fosterstilling på varmekablene på badegulvet og begynner å gråte. Våkner også av det på natta. Intensitet kanskje 6-7 på en skala fra 0 til 10. Smertene er egentlig verst nederst i ryggen og ved hoftekammene, samme som menssmertene jeg er vant med. Varmepute hjelper litt. Har ikke blødd noe.

Var hos gyn for å utelukke ektoptisk graviditet, alt var bra på ultralyden. Fikk bare vage svar angående hvilken grad av smerter som er normalt.

Kan man ha så kraftige smerter uten at det er noe alvorlig galt? Noen som har opplevd lignende?

Jeg hadde mye menssmerter sist, fra uke 4. Brukte varmeflaske mye.

Jeg hadde akkurat det samme. Det var helt grusomt mens det sto på, kan absolutt sammenlignes med riene jeg hadde under fødsel. Men det ga seg en eller annen gang i løpet av første trimester, og jeg har en frisk og fin sønn på straks to år nå. Kan jo aldri garantere noe, men det kan absolutt være så vondt uten at noe er galt! Håper det bedrer seg snart for deg. :)

Jeg hadde akkurat det samme. Det var helt grusomt mens det sto på, kan absolutt sammenlignes med riene jeg hadde under fødsel. Men det ga seg en eller annen gang i løpet av første trimester, og jeg har en frisk og fin sønn på straks to år nå. Kan jo aldri garantere noe, men det kan absolutt være så vondt uten at noe er galt! Håper det bedrer seg snart for deg. :)
Takk for svar og så bra at det gikk fint med gutten din☺️ Godt å høre at noen andre har opplevd det samme (selv om jeg ikke unner noen slike smerter). Var det noe spesielt du følte hjalp mot smertene?

Har opplevd det to ganger, første gang da jeg var gravid for første gang. Gikk over fra uke 6. Det svangerskapet gikk ikke bra, men det var langt senere. Andre gangen ga smertene seg gradvis utover uke 6, og var vel helt borte rundt uke 9. Bare murringer som kom og gikk. Fødte friskt barn. Du kan ha en sensitiv livmor som kjenner «alt», og det er mye som skjer der nå :Heartred Masse lykke til :Heartred

Takk for svar og så bra at det gikk fint med gutten din☺️ Godt å høre at noen andre har opplevd det samme (selv om jeg ikke unner noen slike smerter). Var det noe spesielt du følte hjalp mot smertene?
Det er såpass lenge siden nå at det begynner å bli litt vagt, men jeg mener jeg brukte varmeflaske en del og at det hadde litt effekt. Tror også det i hvert fall delvis hjalp å gå på do, men det viktigste var vel (dessverre) bare å puste seg gjennom det. :dead:

Takk for svar, alle❤️ Det har roet seg litt siste døgnet og smertene kommer mindre hyppig nå. Krysser fingrene for at alt likevel er bra med babyen der inne…

Back
Topp