Vondt i leggen..

Soulchild

Betatt av forumet
Hei damer!

Lurer på, om det er noen av dere som har vært gravide før som kan hjelpe meg..

Har siden igår, hatt ganske vondt i leggen. Kom veldig plutselig, og ja.. etter en dag med BARE sitting.
Men i hele natt, har det vært like ille. Får liten tilfredstillelse av å holde foten høyt.

Det er vel mer ømhet, ubehag og akkurat som leggen "kveles", enn smerter.
Noen som skjønner?

Har hatt dette før.. mange ganger .. men denne gangen er jeg gravid, og det pleier ikke å være så intenst som dette.
Og så tør jeg ikke å ringe legen, fordi jeg er redd de skal tro jeg er hypokonder.... :smiley-ashamed008

Takk for svar ... :)
 
nei, den er ikke rød.. tror ikke den er noe hoven heller.. ? bare virkelig føles som om noen har tatt et tau rundt leggen og strammer skikkelig .. :/
 
hmmm.. du kan jo prøva å bruka støttestrømper, om du ikke klare å gå med di heile dagen, så kanskje halve dagen...

Om det blir verre, så går det jo an å bare ringa å spør!! Me har lov å vær litt hypokonder under svangerskapet ;)
 
takk..:) eg tror jo ikkje det e noe gale.. men så har eg veldig høy arvellg risiko for blodpropp, samt at eg e gravid..

Men tror nok det går bra .. :) bare grååådig ekkelt..
 
Ta heller kontakt med legen en gang for mye enn en gang for lite, hvis du er arvelig belastet for blodpropp er det jo greit å passe litt ekstra på. Som du sier selv er det sikkert ikke noe i veien, men bedre å få det sjekket ut :)
 
Ja, hun ville ha meg inn til time.. men ikke før fredag! Men da er det greit.. slapper heeelt av altså, men jeg har lært av mine avdøde foreldre at man kanskje kan gå en gang MER til legen enn å la være.. <3 :)
 
Man kan jo ha dårligere blodtilstrømning til beina når man går gravid.. åreknuter, blodpropp osv. Jeg fikk selv en del sprengte blodkar i leggene+lårene da jeg gikk gravid sist.. Lurt å snakke med legen om det ja :) eventuelt få på noen støttestrømper :)
 
Bra du har tatt kontakt med legen. Jeg tenkte at det skader ikke å drikke mest mulig vann hver dag frem til du kommer inn der. Et par-tre liter om dagen kan hjelpe på noen vondter ( kommer selvfølgelig an på årsaken til vondten). Mener ikke at dette er løsningen, mer at det skader ikke :) Jeg har hatt en del vondt i armer og bein, og har begynt med mer vann, samt magnesiumtillegg. Synes det hjelper.
 
Takk!

Jeg drikker MASSE vann så tror ikke jeg klarer å drikke mer.:). da blir det fryyyktelig mange turer på doen ;) hih..

Det går greit. Har sittet med foten ganske høyt ofte idag, og det har hjulpet.. men jeg kjenner at når jeg sitter og ligger, og foten ikke er høyt, kommer det raskt tilbake. Får satse på at det går seg til..

Skal ikke til legen før fredag, så hvis det blir gale ringer jeg bare og prøver å få skvist meg inn tidligere.. :)
 
Back
Topp