Vondt i korsryggen

Rosemor

Blir kjent med forumet
Juliknøttene 2022
Hei!

Er det flere som har begynt å merke noe i korsryggen? Jeg kjenner at jeg får litt vondt hvis jeg står eller går mye. Noen som har noe tips til hva man kan gjøre?
 
Gode sko er gull verdt! Ellers må det rett og slett være å begrense seg til smerteterskel i forhold til gåing og ståing. Også lik belastning på begge ben, unngå å legge mer vekt på det ene benet. Og å stå bøyd.
 
Jeg merker litt, særlig etter jobb, har butikkjobb. Men har mer smerter lenger oppe igrunnen.
For meg funker det med variasjon, ikke står for lenge eller sidde uten ryggstøtte. Tar jevnlige pauser i stol med støtte for ryggen. Og gode sko selvsagt.
Skal prøve å bli flinkere til å trenge litt styrke for ryggen, tror det hjelper.
Går også litt til kiropraktor, men gjorde det før jeg ble gravid også.
 
Jepp sliter selv med vondt i korsryggen, spesielt om jeg går eller sitter for lenge
 
Sliter med det samme. Det er verst når jeg står stille, så jeg forkuserer på å bevege meg mye og eventuelt sitte oppå kateteret :p og når jeg må stå prøver jeg å huske p ha en liten bøy i knea! det hjelper faktisk
 
Godt å høre det er flere som opplever det samme. Gode sko har jeg, og ellers så er det vel å ikke gå/stå for mye av gangen. Og kanskje noen styrkeøvelser.
 
Back
Topp