Vondt i korsryggen

Uventa nummer 3

Bli kjent med forumet
Jeg har de siste dagene begynt å kjenne på ubehag i korsryggen. Jeg har en veldig stillesittende jobb foran kontorpulten, og har ikke hatt noe energi til overs etter jobb til mye bevegelse.. Jeg er redd dette er begynnende bekkensmerter, men er førstegangsgravid og har derfor ikke kjent på dette før.

Jeg er 25 år og middels godt trent om det har noe å si, 15+6 i dag!

Det jeg egentlig lurer på er om noen har noen gode tips til å forebygge bekkenløsnings smerter eller om det er sannsynlig at dette er en begynnende bekkenløsning..
 
Har vondt i korsryggen noen dager på jobb, og det hjelper veldig for meg å legge på rygg på en sofa og slappe av litt da. 15 minutter bare feks.
 
Har ingen råd dessverre, annet enn at jeg føler med deg og håper du ikke har vondt hele tiden :( ❤️ Hatt vondt i ryggen selv lenge nå :dead:
 
Kan absolutt være begynnende bekkenløsning smerter, ville prøvd å ta en strekk/hvil med jevne mellomrom i løpet av dagen. Jeg går til kiropraktor jevnlig og det hjelper veldig + litt bevegelse hver dag 20 min. Merker det for det men husker at jeg ikke kom meg opp av sengen uten hjelp sist, ikke greide å sette meg på do eller ut og inn av bilen så denne gangen blir det behandling fra start ❤️
 
For meg har det hjulpet veldig å ligge strekk ut på seng eller sofa, og gå en rolig tur :happy: var veldig vond for ei uke siden, men det har blitt bedre igjen, så ikke sikkert det er bekkenløsning! :happy: Prøv å holde deg litt i bevegelse! Har også hørt at å sitte på sånn stor treningsball i stedet for kontorstol skal være bra!
 
Kontakt en kiropraktor og eller fysio allerede nå, mye bedre at de kan guide deg til å kanskje holde fett i sjakk om det går. Men ja bekkenløsning starter sånn. Så kontakt en av delene eller begge å få hjelp nå så man kan kanskje slippe å bli veldig ille, men bekkenløsning får du nok, bare graden vet jeg ikke om man kan gjøre noe med.
 
Jeg kan ingenting om dette, men jeg hadde vondt i en hofte for noen uker siden. Jeg gikk til fysioterapeut og fikk massasje og noen styrkeøvelser og det ble mye bedre! Så det ville jeg prøvd.
 
Back
Topp