Vondt i korsrygg/haleben

sanne

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Noen andre? Er 12+1. Begynte å kjenne dette for ett par dager sida. Får vondt etter å ha gått i ca 10 min. Kjenner det også godt nå når jeg ligger på sofaen...

I mitt første svangerskap fikk jeg også vondt i ryggen, men det var ganske sent, 6./.7. måned ellerno...

Er på ferie, skal på svangerskapskontroll om 1,5 uke. Auuu.

*Venter #2 i januar 2014*

Jeg har det likt og har hatt det siden uke 7 ca. Er 8+5 nå. Har noen gode og noen dårlige dager med mer vondt. Men det er ikke slik at jeg ikke kan gå på jobb eller noe slikt..men kjenner at det verker til tider. Kjedelig!

Er plaget med dette, også utenom graviditet.. Mitt beste råd er å pass på holdningen deres. Altså pass på å gå med rett rygg og ikke svai i ryggen. Det gjør det verre, for meg ihvertfall. Vet at mot slutten når magen er tung er det vanskelig å ikke belaste ryggen feil, men nå er det jo ingen problem... Ellers er det vel vanlig med ryggsmerter i svangerskapet men trodde det var grunnet vekten på magen på slutten. vet ikke om hormoner kan føre til det..

Har også fått plager med dette :( Hadde ingenting med førstemann, men nå med nr 2 kom det i uke 7-8 allerede.

bekkenløsning? jeg startet i uke 5 og går allerede til fysio og kiropraktor noe som er til stor hjelp. kan fortsatt ikke gå langt eller sitte i samme stilling lenge, men jeg fungerer greit i hverdagen. tror det er lurt å ta det opp med legen

Det kan være starten på bekkenløsning/låsning. Jeg hadde det litt forrige gang. Ville snakket med legen om det. God bedring :)

Jeg også har vondt i halebeinet, det stråler nedover i rumpa og i det ene beinet Jeg fikk høre av min lege at det var helt normalt, det var halebeinet som står litt annerledes nå.. Fikk bedkjed om å gå med strak rygg og ikke belaste halebeinet for mye når jeg sitter. Bare gleder meg til magen blir tung og ryggeb skal krangle enda mer..

Fått vondt i ryggen idag faktisk, har hatt første arbeidsdag i sommervikariat... Blei operert i ryggen pga. prolaps i 2006, og sleit endel med ryggen nå i vinter.. Håper det kun er forbigående.

Jeg har allerede veldig vondt i høyre "rompe" og halebein! Startet hos fysio for 3 uker siden! Til og med vondt å nyse:(

Samme her! Får vondt på begge sidene av rumpa hvis jeg går lenge (les: mer enn 15 minutter), men det kjennes ikke muskulært... Nesten som jeg stivner til. Aldri vært borti lignende før.

Jeg har vanligvis ikke ryggsmerter til vanlig, men fikk dette rundt uke 7. Hadde første time hos fysio/manuellterapaut i går. Hun sa at det var bra å komme tidlig for å forebygge videre da det bare blir værre og værre. Ville anbefalt deg å få henvisning til fysio mtp bekkenløsning/låsning :)

Takk for alle svar! Skal snakke med legen om det neste uke. Har ikke vært så ille de siste dagene, men har gått en del. Skal fortsette med det!

Har også hatt dette ca fra uke 11/12 nå har jeg vært sykemeldt i 4 uker og går til behandling 2 ganger i uken .. Får også vondt etter å ha gått ca 5 min :-(

Høres ut som begynnende bekkenløsning og har selv hatt det og har det enda om jeg går for mye eller sitter for lenge i samme stilling. Er 4 år siden jeg fikk barn nå så hatt det i over 4,5 år. Skaff dere henvisning til kiropraktor/ fysioterapeut :) masse god bedring til dere, får håpe dere blir bedre og ikke verre :)

Back
Topp