Vondt i hofte- bekkenløsning?

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Hei. Har snart vært alene med to barn da mannen er borte. Har derfor måtte gjort ting jeg ellers holder meg unna som å løfte 2 åring i bilen og inn i bhg, måke snø og vaske gulv/støvsuge. Det har gått utrolig fint egentlig å være alene med de to, nesten mestringfølelse. Men nå i dag så gjør hofta så vondt. Er skikkelig støl på venstre side mellom rumpa og ryggen.

Det jeg lurer på er:
Kan det være bekkenet som gir beskjed?

(Har aldri hatt bekkenløsning, men har holdt meg veldig i ro fra typiske aktiviteter som kan framprovosere vondter.)

Har tatt en paracet nå. Heldigvis kommer mannen hjem fredag kveld. Har ingen som kan hjelpe, så får roe ned aktivitetsnivået slik at de ikke blir verre :p
 
Høres ut som bekkenet som sier i fra, men ja Paracet funker ikke dessverre, ligg med bekkenet i riktig stilling. Altså pute mellom knærne og føtter og gjerne ved symfysen da kan du får hvilt bekkenet best til morgen dagen. Men siden du ikke har hatt det før er deg nok bare bekkenet som sier ifra. Støvsuge og sånne bevegelser er de værste, håper du blir kjapt bedre ❤️
 
Kan være bekkenet, kan være «vanlig» slitenhet.

Jeg hadde ingen bekkenproblemer i forrige svangerskap (med unntak av litt ubehag i symfysen etter 15km skitur i uke 37:hilarious:), og har ikke hatt typiske bekken-smerter denne gangen heller. Men jeg har vært mye øm og sliten i ryggen, spesielt de ukene jeg har vært mye alene med mini som blir to på nyåret. Når pappaen har vært hjemme og tatt de fleste tunge løftene så har ryggen min vært helt fin :)

Uansett hva det er som forårsaker smertene hos deg, så tenker jeg at de sier ifra om at du skal ta det roligere! Velg en enkel middag idag (pølser, ostesmørbrød, fjorland?), la huset «forfalle» litt de siste to dagene (dropp alt av husvask/oppvask/klesvask som ikke et strengt nødvendig), legg deg og slapp av når ungene er i seng. Og hvis ungen har gummistøvler/Dock boots el, ta de med i barnehagen, så kan den gå selv til/fra bilen :)
 
Back
Topp