Vondt i hodet, feber og sår hals

svineinfluensa?  [8|]

jeg har blitt paranoid...[8D]

men går det influensa nå da? ( bortsett fra svineinfluensa)

ORIGINAL: loui

Vet ikke jeg....[:-]
Men feber på 39,5 og vondt i hodet og hals....svineinfluensa er vel litt sterkere....da er man vel helt utslått?

Man skal jo kontakte lege hvis man får influensasymptomer...siden det KAN være svineinfluensa og man prøver å forhindre at alle blir smittet...

ORIGINAL: **Stjernen**

ORIGINAL: loui

Vet ikke jeg....[:-]
Men feber på 39,5 og vondt i hodet og hals....svineinfluensa er vel litt sterkere....da er man vel helt utslått?

Nei, ikke alle som har opplevd mer enn vanlige influensasymptomer...

ORIGINAL: løve78

Man skal jo kontakte lege hvis man får influensasymptomer...siden det KAN være svineinfluensa og man prøver å forhindre at alle blir smittet...
Ok, får ta en tlf til legen.

Ca 3000 dør av vanlig influensa i USA per måned.
Som oftest små barn og eldre som dør av det på grunn av svakt immun system.

150 har dødd hvor bare 7 av dødfallene har blitt dokumentert at det var svineinfluensaen.

Globalt dør ca 300 000 til 500 000 av vanlig inlfuensa hvert år.

media overdrivelse(?)

ORIGINAL: xCamillax

Ca 3000 dør av vanlig influensa i USA per måned.
Som oftest små barn og eldre som dør av det på grunn av svakt immun system.

150 har dødd hvor bare 7 av dødfallene har blitt dokumentert at det var svineinfluensaen.

Globalt dør ca 300 000 til 500 000 av vanlig inlfuensa hvert år.

media overdrivelse(?)

Har lest mye om svineinfluensa i det siste....og det de er redd for er at den skal utvikle seg til en mer aggresiv type. Sånn sv.infl er nå, så er den jo ikke farligere enn vanlig infl.

selvsagt kan man være forkjølet og ha feber UTEN å ha svineinfluensa!! Og hvordan skal man definere influensa, forresten? ;)
Når man medisinerer i hytt og pine så er det hvertfall fare for at viruset utvikler seg og blir resistent mot tamiflu og relenza.

Og nei - man får ikke nødvendigvis kraftigere symptomer om det er n1h1.

Back
Topp