Vondt i hode!

Lava86

Forelsket i forumet
Er det normalt å få vondt i hode under graviditeten? Forige uke begynte det, og da hadde jeg vondt i hodet 3 dager på rad, den ene dagen måtte jeg bare ligge. Fikk et opphold på noen dager og idag for et par timer siden kom det igjen, har tatt en paracet uten at det hjelper., tørr ikke å ta flere.

Det er ganske normalt ja.

Jeg har hatt kronisk hodepine de siste 4årene da, men kjenner at det nå har blitt enda værre i svangerskapet (det ble det sist og).

Ang paracet så kan du hvertfall ta det som står på pakningen som dagsdose uten at det er skadelig (jeg står fast på mye høyere dose enn det i svangerskapet, etter beskjed fra gynekolog og nevrolog).

Husk og drikk rikelig med vann, får nok frisk luft osv.
Samt slappe av i muskulaturen, hodepinen kan jo og forverres av holdningen/muskelspenninger.

Ja det er veldig vanlig dessverre. Jeg har også vært veldig plaget. Spesielt om jeg sover lite. Du kan trygt ta 2 tbl a 500 mg[:)] På meg hjelper ikke bare 500 mg.

Jeg har hatt vondt i hodet HVER dag de siste 3 mnd.. Men prøver å spise og drikke jevnlig for å ikke gå tom.. men det funker liksom ikke.. Får resultatet av div blodprøver snart, så får se om jeg mangler noe..

ok, da håper jeg at alt er som det skal da:) skal til legen i slutten av månden, så da får jeg spørre han om han kan sjekke blotrykk osv:)

Veldig vanlig ja, men tror det fort blir bedre i andre trimester *håpehåpe*
Jeg har og gått dagesvis uten at Paracet hjelper. Nå hadde jeg nesten ei uke uten, men kom igjen idag da...
Men jeg vet jeg ikke er flink nok til å drikke da... fyfy!

ORIGINAL: IngiManathingi

Veldig vanlig ja, men tror det fort blir bedre i andre trimester *håpehåpe*
Jeg har og gått dagesvis uten at Paracet hjelper. Nå hadde jeg nesten ei uke uten, men kom igjen idag da...
Men jeg vet jeg ikke er flink nok til å drikke da... fyfy!

Anbefaler Panodil zapp.. Det er det beste jeg kan få av smertestillende[:)] Ofte hjelper ikke paracet, men den funker som bare det[:)]

Jeg hadde mye vondt i hodet forrige svangerskap. Jeg fikk tips om to punkter bak i nakken - helt oppe ved skallebenet der de to tykke senene fester seg - som man kan masere/trykke på. Dette hjalp meg da det stod på som værst (hjalp mest akkurat der og da, men det var deilig). Hodepinen forsvant plutselig av seg selv rundt uke 23 [:)]

Håper det er noe forbigående for deg også!

har det jeg og! grusomt! men ble verre da jeg mangla jern da.. sjekka det?

Back
Topp